Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Nierbekontsteking

Nierbekontsteking 13 apr 2006 17:50 #1

• Dilek
Kan iemand mij vertellen wat een nierbekontsteking is en hoe kom je evanaf het dood zo'n pijn

nierbekontsteking 19 apr 2006 12:20 #2

• petra
Je komt er vanaf door naar de dokter te gaan die geeft je dan een kuur mee, dat is de enige oplossing

19 apr 2006 13:37 #3

• julia
beste dilek,
nierbekkenontsteking is een forse ontsteking van je nier. Meestal komt dat door een blaasontsteking die richting je nieren oploopt. Je moet daar goede antibiotica voor hebben (urinekweek moet ook gedaan worden) en een beetje rust is daarbij ook goed. Mocht je koorts krijgen, dan zou ik me zeker laten doorverwijzen naar de uroloog. In sommige gevallen kan je hier doodziek van worden, mn als de bacterieen ook in je bloed komen.

blaasontsteking 03 aug 2006 22:52 #4

• dickie
hallo,
ik had gisteren elke keer al wat drang om te plassen en er kwam ook elke keer wel wat maar verder geen pijn ofzo,en tegen 17.00,na de zoveelste keer weer na de wc,plaste ik echt alleen maar bloed zonder urine dan,en een pijn dat ik daarna had,niet branderig ofzo.ik was op het werk ,heb daarna urine opgevangen,maar was dus gewoon weer bloed,en na de huisartsenpost geweest,die kon niet strippen zei die ,want het was alleen maar bloed,maar aan je verhaal te horen zei die heb je blaasontsteking kreeg kuur mee,nitrofuran 100 mg,6 stuks,gisteraaf gelijk 1 genomen,nu vandaag geen bloed meer gehad maar nog wel pijn als ik uit geplast ben.maar nu is eigenlijk mijn vraag ook wel moet ik nu wel uit gaan van een blaas ontsteking heb dit nog nooit gehad en dan ineens zo heftig,ben me ook dood geschrokken,ik ben 36 jaar.kan iemand hier nog iets over zeggen,of zou ik me toch voorniks zorgen maken,vriendelijke dank.

04 aug 2006 07:30 #5

• m
wat voor pijn is het precies?
heb je pijn in je onderbuik,je flanken (je zij), brand het met plassen.
drink vooral minstes 2 liter water op een dag.

als de pijn ook in je flanken zit zal ik maar een terug naar je eigen huisarts gaan.

heel veel succes en probeer wat rust te nemen.
groeten M

04 aug 2006 14:45 #6

• Anoniem
Lijkt mij meer dan een blaasontsteking.
Belangrijk is dat je de medicatie goed gebruikt en de kuur helemaal af maakt.

antibiotica voor blaasontsteking.. 16 aug 2006 00:01 #7

• Anita
Beste meneer/mevrouw,

Ik heb op dit moment een nierbekontsteking voor de 2e keer.

Vorige keer kreeg ik zware antibioticakuur, vandaag was ik bij een inval dokter en zij heeft me een antibiotica voor blaasontsteking gegeven (nitrofurantoine mc 50).

Nu vraag ik mij af of dit wel sterk genoeg is..
Is er iemand die me dat kan vertellen??

Alvast bedankt!

M.v.g
Anita

nierbekonsteking 13 sep 2006 20:28 #8

• heidi
goede avond ik ben een vrouw van 36 jaar ik heb voor het eerst een nierbekonsteking denk ik ben wel naar de dokter geweest heb ook antibiotica gekregen heb het nu al 5 dagen ,nou komt mij vraag heb al 2 dagen niet geplast heeft dat ook met de onsteking te maken ,en ik verga nog steetds van de pijn ,ben ook vandaag weer naar de dokter geweest die zegt dat hij van mijn ,mijn urine wil hoe moet ik dat doen als ik niet plas ik vindt ook dat ik genoeg drink 2 liter per dag ,dus ik wou graag weten hoe kom ik van de pijn af en hoe kan ik weer plassen ik hoop dat ik iets van u hoor met vriendelijke groet heidi

14 sep 2006 10:12 #9

• M
Als de huisarts nog urine van je wilt,probeer dan op de w.c het kraantje van het fonteintje te laten lopen. misschien mrijg je hierdoor aandrang al heb je maar 3 druppels opgevangen meestal is dit wel genoeg.

en voor al veel drinken..

heb je het gevoel dat er wat in je plasbuis verstopt zit waardoor je niet kan plassen?

heel veel succes M

nierbekontsteking 07 okt 2006 09:28 #10

• mandy
ik heb ook een nierbekonsteking
was gister naar de dokter en hij gaf me medicijnen voor blaasonsteking
vandaag nog naarder geworden en 41,5 koorts dus tog maar peneciline gekregen..
heb er nu 3 ingenomen en voelt stuk beter

13 okt 2006 23:26 #11

• Danielle
Halootjes,
Ik heb ook nierbekontstekingen gehad wel 6 elke maand 1x dus weet ook niet wat het is maar bij mij werkt die antibiotica dus nie zo goed
echt een ramp is het :(

ja hoe kom je ervanaf he
kuurtjes innemen ook al werkt da bij mij niet echt :(

14 okt 2006 11:27 #12

• M
Danielle laat er even naar kijken door een uroloog,want als de kuurtjes niet werken zit er meestal ergens in de blaas e.d toch niet goed.

heel veel succes M

nierbekonsteking 29 okt 2006 11:55 #13

• Emmy de Bruin
Hallo,

Ik ben net hersteld van de nierbekonsteking en ik kan je zeggen dat dat geen pretje was. Ik heb 5 dagen ziek op bed geleden en daarbij had ik ook nog 39.1 graden koorts.

Ik had dit allemaal kunnen voorkomen om eerder naar de dokter toe te kunnen gaan toen ik nog last van mijn blaas had.

Dus ga altijd naar de dokter als je last van je blaas krijgt.

groetjes

01 nov 2006 11:11 #14

• jessie
Hoi hoi..

ff een vraagje wat die nierbekkenontsteking betreft.
Enkele weken geleden heb ik blaasontsteking gehad..heb wel anitbiotica gehad, maar niet geheel afgemaakt, ( ja stom ik weet het).

Nou heb ik sinds kort pijn onder in mijn rug en lage buikpijn..als ik bijvoorbeeld a zitten voel ik een druk onder in mijn buik.

Ik heb geen koorts, kan het toch zijn dat ik een nierbekkenontsteking heb??
Ik dacht eerst iets met de darmen of baarmoeder/eierstokken, omdat bij een vrouw veel onderdelen onder in de buik liggen :)
Maar door die blaasontsteking vraag ik me af of het toch miesschien mijn nieren zijn??

Wie geeft advies.

Groetjes jessie

01 nov 2006 11:20 #15

• M
nou jessie zal maar even terug gaan naar de huisarts, en maak dan WEL die kuur af die je dan waarschijnlijk weer krijgt.
iniedergeval niet er mee blijven lopen hoor.
en drink minstens 2 liter water.

groeten M

01 nov 2006 13:37 #16

• Jessie
toch maar naar de huisarts dan..

thanks..

Groet jessie

18 dec 2006 21:53 #17

• Iris
Hallo,

ik had even een vraagje, mijn moeder heeft gisteren te horen gekregen dat ze nierbekkenontsteking heeft. Nu is mijn vraag hoe lang duurt het gemiddeld voordat de pijn weg is en dat de kuur echt aan slaat. Er stond namelijk voor zaterdag een vakantie naar Egypte gepland. En ik vroeg me af of 5.5 dag wel voldoende is om in zo verre te herstellen dat op vakantie gaan mogelijk is.

groeten Iris

19 dec 2006 14:00 #18

• M
zo,n kuur moet binnen 3 dagen al verbetering brengen is dit niet het geval even terug naar de huisarts voor dat ze op vakantie gaat.

groetjes en succes

nierbekkenontsteking 22 jan 2008 12:12 #19

• Maryken
Ik ben herstellende van een nierbekkenontsteking veroorzaakt door een niersteentje..
Het begon met pijn in mijn zij en eindigde met koortsaanvallen,beven,overgeven en een week in het ziekenhuis met antibiotica door een infuus.
Daarna heb ik twee weken thuis gezeten om te herstellen,het lichaam krijgt een enorme klap,ik was erg snel moe en heb nu nog concentratie problemen.
Dus heb je klachten, ga naar de huisarts en wacht niet te lang!!

nierbekontsteking 10 mrt 2008 18:43 #20

• kel
Hoi allemaal,

ook ik heb ervaringen met nierbekonstekingen. ik heb er nu al een stuk of 6 gehad binnen 2 jaar tijd. De eerste keren kwam het vanuit een blaasontsteking die overging op een nierbekonsteking ( hier zat dan vaak een aantal dagen tussen) maar tegenwoordig heb ik het probleem dat waneer ik een blaasonsteking krijg het niet eens meer een dag duurt en dan heb ik gelijk een nierbekonsteking te pakken. En dan ook gelijk heel heftig, 40 graden koorts, overgeven, pijn in de flanken en onderin de rug. Het is nu een tijdje rustig, hopen dat dat ook zo blijft.

groetjes Kel

Re:Nierbekontsteking 15 jul 2009 17:46 #21

• Jim

Re:Nierbekontsteking 09 nov 2009 13:20 #22

• cheryl schubert
ik heb zins vrydag een nirbekonsteking ik heb medicatie gehad

Re:Nierbekontsteking 10 nov 2009 01:14 #23

• Klaartje
Is er al vooruitgang, of zijn de klachten nog steeds hetzelfde? We zijn inmiddels alweer een paar dagen verder...

Re:Nierbekontsteking 01 mrt 2011 13:11 #24

• Michelle
Goeie middag meneer/mevrouw

het gaat over nierbek ontsteking,
ik heb het voor de 2de keer als het goed is,
ik ben een meisje van 17 jaar oud alleen heb er vrij veel last van
heb al eerder een kuur nauwkeurig afgemaakt, en loop eht inmiddels nu al weer 2 weken mee,
moet vaak naar de wc en heb erge pijn stukje onder me ribben tussen de voorkant van me buik en me zijkant ertussen in,
ik wil er graag van af lig er wakker vfan en het doet gewoon echt pijn,
ik gebruik sins anderhalf 1 week 6 pijnstiller op 1 dag en voel me daar neit echt prettig bij,
weet je misschien of het wel zeker nierbek onsteking is ?

Michelle
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op