Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Bloed in sperma

Bloed in sperma 10 dec 2005 23:18 #1

• James
Als ik sex heb met m'n vriendin is er geen enkel probleem.... geen pijn , geen erectie problemen, maar de laatste keer kwam er tijdens de ejaculatie bloed in m'n sperma mee.... =We willen ook kinderen..... Wat zou dit kunne zijn???
Als ik ajaculeer heb ik ook geen pijn.....

Graag wat hulp....

11 dec 2005 02:48 #2

• Anoniem
Sperma dat roodgekleurd is van het bloed is geen zorg op zich. Het is het gevolg van een prostaatontsteking. De oorzaak van die ontsteking kan verschillend zijn maar meestal gaat het vanzelf weer over. Mocht het langdurig blijven of terugkomen, of krijg je andere klachten erbij, ga dan even naar je huisarts. Je zal dan een antibioticum krijgen.

Re:Bloed in sperma 16 aug 2009 18:56 #3

• Anoniem

Re:Bloed in sperma 08 okt 2009 14:54 #4

• lolko
hoi ik ging aftrekken opeens kwam bloed en sperma! wat is dat kan ik geen kindjes meer maken

Re:Bloed in sperma 09 okt 2009 00:23 #5

• Afke
nee, dat betekent het niet.

Re:Bloed in sperma 09 okt 2009 00:56 #6

• Anker
Hemospermie of haematospermie, ofwel bloed in het sperma, is meestal geheel onschuldig

Het kan voorkomen prostaatkanker, maar dan bij mannen die ouder zijn dan 50 jaar, en het kan ook voorkomen bij een onstoken prostaat, ofwel prostatitis.

Als je verder geen pijn hebt, geen koorts en geen andere symptomen zoals bijvoorbeeld een zwelling van de balzak, of in de liezen, dan is de meest voor de hand liggende oorzaak een geknapt klein bloedvaatje ergens in het traject dat het sperma aflegt als je ejaculeert.

Ga even naar je huisarts om zeker te zijn en de kleine kans op een ernstiger oorzaak uit te sluiten.

Re:Bloed in sperma 09 okt 2009 00:57 #7

• Lars
Lees ook de wikipedia over hemospermie of haematospermie: nl.wikipedia.org/wiki/Hemospermie

Re:Bloed in sperma 09 okt 2009 01:06 #8

• german
Bij oudere mannen met klachten van bloed in het sperma wordt onderzocht op onder andere de volgende oorzaken: prostatitis, goedaardige prostaat vergroting (BPH), prostaatkanker, en hypertensie.

Re:Bloed in sperma 13 nov 2009 23:07 #9

• toos
hoi jan weet je het nu al , wat het was bloed in je sperma? ben ff benieuwd? wat zal het zijn dan? weten andere het?

Re:Bloed in sperma 13 nov 2009 23:07 #10

• Anoniem
Ik kan me voorstellen dat je hier mee zit, want zoiets ziet er zorgwekkend uit. Maar meestal is het niets ernstigs. Het kan bijvoorbeeld gaan om een plaatselijke irritatie of een onschuldige aandoening van de prostaatklier. Heel vaak is de oorzaak niet te achterhalen. Het kan een tijd duren voor het bloed weer verdwenen is. Hoewel de kans groot is dat er niets mis is, moet je wel naar je huisarts gaan om het te laten onderzoeken.

Re:Bloed in sperma 20 jan 2010 17:57 #11

• Anoniem
Laatst bewerkt: 20 jan 2010 17:59 door .
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op