Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Bittere smaak in mond/keel

Bittere smaak in mond/keel 19 apr 2006 17:02 #1

• L.J. Wijdenbosch
Ik heb al ongeveer 6 maanden last van een bittere smaak in mond en keel

Kunt u mij vertellen hoe ik hier van af kom.

Ik word er moedeloos van.

21 apr 2006 18:38 #2

• Anoniem
kan betekenen dat je een ontsteking hebt ergens, ga even nar de huisarts. die kan kijken of je bijvoorbeeld een ontsteking in je keel hebt ofzo. hij geeft je antibiotica en je bent ervan af.

bittere smaak 14 okt 2007 09:44 #3

• jv
De dokter geeft je antibiotica...
Bij mij is de bittere smaak begonnen na het nemen van antibiotica tegen helicobacter. Dat is nu 3 maanden geleden...

Re:Bittere smaak in mond/keel 26 jan 2009 22:59 #4

• esther
Ik heb sinds 2 dagen ook een bittere smaak in mijn mond. En ik ben sinds 2 dagen ook begonnen met een anti-biotica omdat ik een Bronchitis heb opgelopen (ik hoest al 3 maanden). Dus kan het door de antibiotica komen ?

Re:Bittere smaak in mond/keel 13 feb 2009 22:15 #5

• Summertje
Pijnboompitjes! Google daar maar eens op. Ik heb het nu ook al enige dagen. Reuzesmerig en irritant, maar van voorbijgaande aard.

Re:Bittere smaak in mond/keel 01 apr 2009 23:40 #6

• Greta
heb je toevallig pijnboompitten gegeten? door de sla bv? dit kan ook tijdelijk voor een bittere smaak zorgen las ik ergens

www.dokter.nl/index.php/Mond-lippen/1970...-de-mond.html#197001

Re:Bittere smaak in mond/keel 02 apr 2009 10:40 #7

• m
ik heb het nu pas 3 dagen als ik iets eet, krijg ik echt zo'n gevoel alsof ik benzine door slik :S
Ik las ook al ergens dat dit te maken kan hebben met een te lage bloedsuikerspiegel?!

Re:Bittere smaak in mond/keel 02 apr 2009 14:28 #8

• Aischa
Meestal is het een keelvirusje, geef het een dag of tien en je bent er weer vanaf. Zo'n virus heeft invloed op de bacteriële flora in de keel en als die veranderen kan dat 'luchtjes' en 'smaakjes' geven. Als het natuurlijke bateriële evenwicht zich weer herstelt, verdwijnen je klachten als sneeuw voor de zon.

Re:Bittere smaak in mond/keel 02 jun 2009 04:36 #9

• michel
ben sinds 5 dagen antibitica aant nemen voor een rees 4 weken durende chronishe bronchitis;sind ik van de week gestart ben met antibiotica heb ik last van hevige buikloop.nu de kuur bijna uitgenomen is en ik nog steeds lig te hoesten begint alles ook nog is bitter te smaken.is dit een enstig teken?gaat dit snel over?

Re:Bittere smaak in mond/keel 03 jun 2009 00:07 #10

• Maartje
Nee hoor. Je bent ziek en blijkbaar nog niet hersteld. Neem de tijd om weer goed gezond te worden, en besef dat dat best nog een week of drie a vier kan duren.

Geduldig zijn, voldoende rust, gezond eten en goed slapen!

Re:Bittere smaak in mond/keel 04 jun 2009 00:48 #11

• rico
kijk maar eens op onderstaande site, pijnboompitten uit china niet meer schandalig dat die zomaar verkocht worden, gatver wat smerig heb er al 2 dagen last van en zo te lezen duurt het nog wel ff.
Laatst bewerkt: 18 mrt 2011 19:14 door Anoniem.

Re:Bittere smaak in mond/keel 14 okt 2009 19:46 #12

• ineke
hallo,

ik heb sinds gister een vieze bittere smaak in mijn mond,ook last van buikkrampen,maar heb op google bittere smaak ingetikt en kom op pijnboompitten.
Heb eergister een handvol gegeten,dus lijkt me daarvan te zijn.
Heb veel eten weggegooid omdat ik dacht dat het bedorven was..
Alles wat ik eet smaakt vies..

groetjes ineke

Re:Bittere smaak in mond/keel 15 okt 2009 23:03 #13

• Van Rompa Pascale
Hallo,
Mijn vader heeft al 7 maanden een bittere smaak
in de mond en sinds enkele weken is ook de reuk heel slecht. Alles stinkt. Hij kan geen eten meer rieken nog veel minder eten.
Tot heden is al alles onderzocht: neus, keel, oren,
lever, gal, pankrias, maag en slokdarm.
Nu maandag gaan we nog een Stomatoloog raadplegen misschien ook zonder resultaat ! Zijn er nog mensen die dit probleem hebben en eventueel nog raad kunnen geven ? Wij zijn ten einde raad.
Alvast bedankt.
Groetjes Pascale

Re:Bittere smaak in mond/keel 16 okt 2009 00:31 #14

• Toombler
De meest voor de hand liggende oorzaken van een bittere smaak in de mond zijn dus bij jouw vader uitgesloten.

Zoals zuurbranden, hernia, reflux, achalasie, cariës (gaatjes in de tanden), lichen planus, maligniteiten in het maag-darm kanaal, aspiratie (eten in de longen) en aanslag op de tong.

Lastig!

Re:Bittere smaak in mond/keel 05 nov 2009 21:36 #15

• Anoniempje
hoi,

ik heb precies het zelfde... ik zit sinds 4 dagen aan de antibiotica. heb een hele bittere smaak in mijn mond, maakt niet uit wat ik doe het gaat niet weg.

Gr.

Re:Bittere smaak in mond/keel 06 nov 2009 01:04 #16

• Fleur
Het gebruik van een antibioticum tegen een bacteriële infectie kan goed de oorzaak zijn van de bittere smaak. Het verdwijnt vanzelf weer als je de kuur hebt afgemaakt.

Re:Bittere smaak in mond/keel 14 nov 2009 00:57 #17

• Maarten Bakker
Sinds enkele dagen heb ik een hele bittere smaak in de mond. Na wat zoeken op internet blijkt dat dat voor kan komen na het eten van bepaalde pijnboompitten (in de salade bijv.) Erg vervelend maar het schijnt wel over te gaan.
Groet en succes, Maarten

Re:Bittere smaak in mond/keel 15 nov 2009 19:57 #18

• Gigi
Dank je voor je bericht. Zo staat er inmiddels een hele lijst met mogelijke oorzaken van een bittere smaak in de mond. En de oorzaak die volgens mij het meest voorkomt is een keel infectie.

Re:Bittere smaak in mond/keel 17 nov 2009 19:19 #19

• S.
Een bittere smaak krijg je ook door zopiclon. Dat zijn slaaptabletten. Misschien dat jullie dat gebruiken, want ik maar ook gebruik van en heb op dit moment zo'n vieze smaak in mn mond en het maakt niet uit wat ik drink alles gaat er weer uit. Het is heel vies. Eten valt nog wel mee. Maar wat wel helpt tegen de dorst is warme thee, ik probeerde van alles maar thee smaakt wel gewoon normaal. Maar als het heel lang duurt en niet voorbij gaat dan weet ik de oorzaak zelf ook niet.

Re:Bittere smaak in mond/keel 17 nov 2009 19:25 #20

• Anoniem

Regel matig bittere smaak 18 nov 2009 11:08 #21

• anoniem
het vreemde van de bittere smaak in je mond is toch wel dat ik het nu voor de 3de keer heb in een jaar. De eerste keer had ik inderdaad pijnboompitten in een salade op vlak voor ik het kreeg, door zoeken op internet dacht ik dus dat het aan die pijnboompitten lag.
Maar de 2de keer had ik geen pijnboompitten op dus dat was uitgesloten, was ook verder niet ziek ofzo.
Nu heb ik het weer zomaar spontaan ben verder niet ziek slik geen medicijnen en heb eigenlijk ook verder nergens last van.
Mijn tong is wel wat wit maar dat is hij eigenlijk altijd, heb geen tantproblemen of iets dergelijks.
Als ik s'morgens wakker word heb ik er geen last van tot ik wat eet of drink vanaf dat moment komt het weer op zetten.
De vorige 2 keer ging het vanzelf weer weg over een periode van 1 tot 4 weken.
Het is erg vervelend maar het ging tot nu toe vanzelf weer over.
Mijn vraag is alleen wat zou de oorzaak kunnen zijn en is er iets tegen te doen om het te voorkomen?

Re:Bittere smaak in mond/keel 18 nov 2009 14:08 #22

• jenny langguth
Hallo,

Nou ik heb dat ook en het is heel naar!!!
Hoe kom ik eraf en wat is uw ervaring???

jenny Langguth
Laatst bewerkt: 18 nov 2009 18:34 door .

Re:Bittere smaak in mond/keel 23 nov 2009 21:22 #23

• ine van keulen
Raar, sinds een maand heb ik het ook. Als ik iets
eet of cdrink, is de smaakop dat moment weg, maar is meteen daarna terug! Houd me aanbevolgen voor tips.

Re:Bittere smaak in mond/keel 27 jan 2010 08:22 #24

• lydia
nu ,ik lees geregeld dat het door pinboompitten kan zijn die vieze bittere smaak,ik had 4 dagen terug n bakje sla gemengt met daardoorheen ook pijnboompitjes,alles wat ik eet en drink heeft n nog ergere bittere smaak die lang blijft hangen gatverre,zelfs bakje koffie heeft n vieze nasmaak,ik weet nu dat ik nooit meer zo n kant en klaar bakje met sla neem met die pitjes erin,want ik neem aan dat dat het geval is bij mij !!!

Re:Bittere smaak in mond/keel 08 feb 2010 01:57 #25

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op