Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Sex tijdens ongesteldheid.

Sex tijdens ongesteldheid. 15 okt 2007 02:46 #1

• Flippie
Hallo,

Ik was net ongesteld toen k sex had met een jongen.
Ik hoorde dat je dan niet zwanger kunt raken als je niet aan de pil zit of het zonder condoom hebt gedaan maar ik zou graag zekerheid hebben..
Want sommige mensen zeggen dat het niet kan, en anderen weer van wel

Alvast bedankt

xxxx Flip

sex tijdens ongesteldheid 15 okt 2007 22:42 #2

• bobiekje
Het kan wel. De spermacellen van de man kunnen namelijk als het ware overleven in de vagina. Deze kunnen nog een week nadat je sex hebt gehad actief zijn in de vagina. Daarnaast kun je ook een vervroegde eisprong hebben. Normaal gesproken heb je bijv. de eisprong na ong. 14 dgn, maar dit kan dus ook indien je onregelmatig ongesteld bent (of dit kan incidenteel voorkomen) een weekje vroeger zijn. Dit in combinatie met de levende spermacellen kan dit een zwangerschap veroorzaken. De kans is wel klein, maar desalniettemin bestaat deze wel.

16 okt 2007 00:00 #3

• Flippie
bedankt dat je even de tijd nam om te antwoorden,
maar valt daar nu nog iets aan te doen of is het afwachten?

xxx flip

Sex tijdens ongesteldheid 14 mei 2008 17:18 #4

• Mini
Heey

heb je een morning after pil gebruikt of niet? want dan is de kans ook kleiner dat je zwanger wordt.

Ik zit dus een beetje met het zelfde soort probleem, alleen net iets anders.
Vorige week was ik in het ziekenhuis opgenomen met een longembolie en kreeg te horen dat ik nooit meer de pil mocht gebruiken(dat was op dinsdag 06-05). Ik ben dus ook gelijk gestopt met de pil.
Nu was ik zondag ontslagen uit het ziekenhuis en heb het gister(13-05), eigenlijk heel onbewust omdat ik het niet gewend ben, weer zonder condoom gedaan.
Ik dus vanmorgen gelijk naar de apotheek om een morning after pil te halen. Toen werd mij daar leuk verteld dat ik die ook niet mocht gebruiken omdat daar de zelfde stoffen inzitten als in de gewone pil:S

Maar ik was zaterdag(10-05) ongesteld geworden en toen dinsdag(13-05) hebben we het gedaan terwijl ik nog ongesteld was. Maar ik heb wel de pil nog geslikt die week daarvoor. Dus zou er een kans kunnen zijn dat ik toch nog zwanger kan raken of dat ik nog net veilig was?
Laatst bewerkt: 12 apr 2011 22:32 door Anoniem1.

Re:sex tijdens ongesteldheid 15 jun 2008 00:06 #5

• els1
Het is wel overdreven om te zeggen dat dit kan: het is echt bijna uitgesloten als het op een van de eerste menstruatiedagen is. Ik raad dan ook af om in zo'n geval de MOP te gebruiken.

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 24 jun 2008 09:59 #6

• leila
hallo ik heb een vraagje!

ik heb op donderdag avond 19-06-08
heb ik sexs gehad zonder condoom maar ik was wel ongesteld,
ik slik ong. 1 jaar al niet meer de pil
hij is in my klaar gekomen!
en nu voel ik me togh echt misselijk enzo. ik wil togh dan voor ckers heid weten als je niet zwanger kunt rake maar de meeste zeggen van wel,

Ik hoop snel iets van u te horen!

Dankje Vriendelijke Groet leila

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 06 mei 2010 09:22 #7

• Lieke
je kan ook gewoon een softcup gebruiken dan kan je wel gewoon ongesteld sexen. Het werkt echt prima (ik spreek uit eigen ervaring :) Alhoewel ik niet echt een fan ben van ongesteld sex.
Laatst bewerkt: 06 mei 2010 10:52 door .

Sex ongesteld 05 okt 2010 10:52 #8

• Chantal
Hallo ik heb een vraagje
zaterdag ben ik gestopt met de pil omdat ik toen in de stopweek kwam. nou zitten er 2 dagen tussen voordat ik ongesteld word dus de zaterdag en zondag. nou moet ik maandag of dinsdag ongesteld worden en we hebben zaterdag sex gehad samen. kan ik dan zwanger raken of niet. ik lees en hoor van alles maar ben onzeker en wil zeker heid hebben wie kan mij dat vertellen?
Laatst bewerkt: 12 apr 2011 22:30 door Anoniem1.

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 05 okt 2010 12:10 #9

• Florine
Als de anticonceptiepil zorgvuldig slikt, dus altijd op tijd en iedere dag, dan ben je tijdens de stopweek gewoon beschermd tegen zwangerschap.

Ik begrijp niet goed dat je je dit afvraagt want dit is toch standaard kennis. Je hebt toch zeker wel de bijsluiter gelezen waar als over de pil en de werking in staat beschreven?

Of begrijp ik je verkeerd?

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 12 okt 2010 14:29 #10

• ciao bella
hallo,

op 4-10 heb ik mijn laatste pil geslikt en heb ik in mijn stopweek sex gehad(onveilig) en zou 8-10 tot 11-10 me menstruatie krijgen maar dat was dus niet zo. en in die dage heb ik ook onveilig sex gehad.
vandaag 12-10 zou ik normaal gesproken weer moeten
beginnen met de pil.
ben nu al in totaal 5 dagen overtijd

maar nu komt het zou de kans groot of klein zijn dat ik zwanger ben en is het verstandig om nu de pil te slikken.

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 12 okt 2010 17:23 #11

• brenda A
hier zou je dus kunnen testen, je bent overtijd.
groetjes, Brenda

gwn een normale gekke vraag 04 nov 2010 14:58 #12

• Elow
hi,
Ik ben een meisje van 17 jaar oud met een cyclus van 21 dagen ik ben al 3 maanden gestopt met de pil en ik en mijn vriend vrijen altijd zonder condoom maar het lukt ons maar niet om zwanger te raken, en dat willen we nou zo snel mogelijk nu wij de mogelijkheid hebben. Ik ben bij de huisarts geweest en hij zei dat ik toch zwanger kan raken omdat ik nog jong ben en omdat ik gewoon regelmatig ongesteld wordt, maar nu zit ik ook een beetje te twijfelen of het toch aan mij ligt of aan mijn vriendje, bij hem is het normaal denk ik want zijn sperma is gewoon zoals die van alle anderen, help me. Reageer hierop.
een twifelendee meisje
Laatst bewerkt: 05 nov 2010 19:09 door .

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 05 nov 2010 19:12 #13

Lees de patiëntenbrief van het Nederlands Huisartsen Genootschap over Zwanger worden:
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU5a.htm

Sex tijdens ongesteldheid. 04 mrt 2011 13:45 #14

• Rosanne
Tijdens mijn menstruatie heb ik seks gehad (zonder condoom) en ik ben gewoon aan de pil dus zwangerschap is uitgesloten.

Is het zo dat het risico op een SOA groter is als je onveilig seks hebt tijdens de menstruatie dan dat je onveilig seks hebt buiten je menstruatie om?

Als 1 van ons namelijk een SOA heeft dat krijgt die ander dat toch ook als we onveilige seks hebben buiten de menstruatie of zit ik fout?

Re:gwn een normale gekke vraag 12 apr 2011 22:23 #15

• een normaal antwoord
Sorry hoor maar wie wilt er nou op z'n 17e zwanger worden? Als het je gelukt is, succes ermee. Als het je niet is gelukt, je hebt geluk gehad.

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 13 apr 2011 13:20 #16

• Maarten
@Rosanne
SOA's kun je óók oplopen door onveilige sex terwijl je ongesteld bent! Ook al ben je aan de pil, gebruik tijdens een one-night-stand altijd een condoom. Meisjes denken vaak dat als ze de pil slikken, ze geen condoom hoeven te gebruiken omdat ze dan toch niet zwanger kunnen raken. Maar wat denk je van alle SOA's die je kunt krijgen! En schimmels, en genitale wratten!!!

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 18 apr 2011 15:09 #17

• --------
hallo iedereeen
ik zit nu net 2 maanden aan de prikpil, en de menstruatie word steeds minder, maar het is er nog wel.. in de laatste dagen van deze periode heb ik gemeenschap gehad met een jongen.. kan ik zwanger worden hierdoor? omdat ik wel aan de prikpil zit.. ik heb zelf namelijk geen idee.. wie kan en wil mij hier alsjeblieft mee helpen?

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 24 apr 2011 22:49 #18

• Karin
De prikpil beschermt net zoals de pil en andere anticonceptiva tegen zwangerschap. Vanzelfsprekend. Waarom gebruik jij de prikpil als je niet weet dat je er niet zwanger van kunt worden?

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 31 mei 2011 09:57 #19

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 21 aug 2011 23:11 #20

• M!^^
Hallo,

Ik zit met een grote onzekerheid. Tijdens mijn laatste keer seks, heb ik een paar uur daarna bloed ontdekt in mijn onderbroek. Ik heb al vaker sex gehad. Maar ik moet dus maandag ongesteld worden, en weet niet of het slim is geweest om toch sex gehad te hebben. Ik ben bang voor zwangerschap, maar ik slik toch de pil. Verder is alles altijd goed tussen ons gegaan qua sex, dus nooit dit soort symptomen gehad. maar wat kan ik doen? zou dat bloed komen doordat ik maandag ongesteld moet worden. of heeft het een andere reden waardoor ik bloedverlies heb?
Alvast bedankt! :)

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 17 sep 2011 14:57 #21

• Onbekend.
Hallo kan iemand mij helpen.
Ik heb vandaag 17/09 seks gehad met mijn vriendje terwijl ik al de 3de dag ongesteld ben kan ik dan ook nog zwanger zijn als ik de noodpil heb genomen.
Reageer alsjeblieft zo snel mogelijk.

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 01 okt 2011 17:22 #22

• troela
hallo,

ik heb onveilig seks gehad tijdens mijn ongesteldheid.
en toen t tijd was om weer te beginnen met de pil, ben ik dat min of meer vergeten. en ik heb een paar x na mijn ongesteldheid onveilig seks gehad. mijn ongesteldheid was ongeveer op 24-09-2011 gestopt en ik wist nou niet of dat wel verstandig was om te beginnen met de pil terwijl ik onveilig seks had gehad. maar ik ben 29-09-2011 toch maar begonnen met de pil.
kan ik nu zwanger zijn?

groetjes

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 12 nov 2011 18:46 #23

• roos
hallo

ik heb een vraagje?
ik heb seks gehad met me vriend toen ik al 2 dagen
ongesteld was maar we hebben het zonder condoom gedaan
ik ben die dagen erna nog gewoon ongesteld geweest
kan je het zonder condoom in de menstruatie tijd toch zwanger
worden?

groetjes

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 13 nov 2011 13:31 #24

• brenda A
zie alle vragen en antwoorden in deze rubriek, dan hoef je deze vraag niet nogmaals te stellen.
groetjes, Brenda

Re:Sex tijdens ongesteldheid. 30 jan 2012 16:58 #25

• sarah
hey. ik heb 28.01.2012
seks gehad voor de eerste keer onveilig .. ik zat met mijn maandstonden maar die waren gisteren weggebleven.. en vandaag heb ik een beetje bloedverlies gehad.. en hij is niet in mij klaargekomen maar maak me toch heel veel zorgen ! ik ben namelijk nog maar 15 en veel te jong om mama te worden.. zou ik zwanger kunnen zijn ??
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op