Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

2 x in de maand ongesteld ,maar

2 x in de maand ongesteld ,maar 09 jan 2007 14:20 #1

• annet
Ik ben nu al drie jaar om de 2 weken ongesteld,
maar heb vanaf mijn 40ste jaar (in juni word ik 50jaar),al laatst van opvliegers en heel veel zweten pff.
Hoort dit bij de overgang ..dat je twee keer ongesteld bent per maand.
De ene keer loop ik zo wat leeg en de andere keer is het wat minder,maar ben het altijd vijf dagen.
Kan er iemand mij hier antwoord op geven.
Bedankt Annet

11 jan 2007 12:23 #2

• Anoniem
Zover ik weet kan dat inderdaad door de overgang komen. Je zou kunnen overwegen om de pil te gaan slikkken, zodat je weer regelmatig ongesteld bent. Het nadeel is dat je niet goed bepalen wanneer je de overgang dan echt hebt gehad direct. Maar goed, je zou het natuurlijk 2 of 3 jaar kunnen doen, en daarna weer een keer stoppen om te kijken hoe het gaat, en of je dus lekker helemaal niet meer ongesteld wordt.

je zou de pil ook meteen door kunnen slikken, of bijv. 2 of 3 maanden steeds doorslikken, dan wordt je waarsch. nog minder ongesteld.

Ik zou het wel weten iniedergeval ;-)

En overigens kun je bij de huisarts laten testen of je in de overgang bent. Maar goed daar kun je op jouw leeftijd wel voor het gemak vanuit gaan natuurlijk. Maar ik geloof ook, maar weet dat niet zeker, dat ze een beetje kunnen inschatten hoever je in de overgang bent. Vraag het eens na.

succes

Ik word 2 keer in de maand ongesteld :S 25 dec 2010 13:30 #3

Hallo,,

Ik ben 23 jaar en heb problemen met mijn cyclus..
Ik ben al paar maanden gestopt met de pil en nu word ik iedere keer 2 keer per maand ongesteld..
En als ik ongesteld bent duurt het 6 a 7 dagen

Hoe komt dit
Is dit ernstig??

Re:2 x in de maand ongesteld ,maar 10 jan 2011 13:28 #4

• Klein
Bespreek deze onregelmatige menstruatie even met de huisarts.

Of dit verschijnselen zijn van het ontpillen, of dat er sprake is van een onregelmatige menstruatie, of tussentijdse bloedingen is zonder inzage in het medisch dossier en aanvullend gynaecologisch onderzoek niet te beoordelen.

Re:Ik word 2 keer in de maand ongesteld :S 16 jan 2011 21:47 #5

• anonimus
hej,

ik ben zelf 22 en wordt ook minimaal 2 keer per maand ongesteld vaak zelfs nog meer en dat terwijl ik gewoon de pil slik (microgynon 50). Ook heb ik 1 keer per maand heel erg veel last van de menstruatie: duizeligheid, enorme buikpijn, donker bloedverlies, hoofdpijn, misselijk met overgeven.
wat zou dit kunnen zijn?
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op