Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Pijn in onderbuik na menstruatie

Pijn in onderbuik na menstruatie 08 okt 2006 22:42 #1

• Wendy
Ben er al achter dat menstrutie bij een ieder heel verschillend kan zijn.
Na mijn menstruatie heb ik vanaf de 3e dag last van mijn onderbuik, dit is alleen s'avonds. en het houdt ongeveer 5 dagen aan. Heb dan het gevoel dat mijn baarmoeder en eierstokken helemaal in de verdrukking liggen zodra ik recht op zit. Wanneer ik ga liggen heb ik er geen last meer van.

Het vreemde vind ik dat het alleen s 'avonds is, zijn er mensen die hier ook last vast hebben. Ben nog niet bij de dokter geweest omdat ik er dus overdag geen last van heb.

Groetjes
Wendy

22 okt 2006 17:36 #2

• anoniem
ik zou als ik jou was even bij de huisarts langs gaan. de kans isdat je endometriose heb.
dat kan alleen 's avonds last geven omdat je darmen dan gaan werken.
dat is namelijk een verkleving van je baarmoederslijmvlies wat dan buiten de baarmoeder komt. het voelt alsof je hele onderbuik aan elkaar gekleefd zit.

succes

22 okt 2006 19:47 #3

• Guppie
Ik heb de pijn die jij beschrijft, al een aantal jaar, en dan meestal gewoon de complete cyclus.
Het kan inderdaad endometriose zijn, maar het kan nog zoveel meer zijn, en het hoeft niet eens een oorzaak te hebben.
Het kan ook gewone menstruatiepijn zijn.

Een bezoekje aan de arts bied uitsluitsel.

22 okt 2006 22:54 #4

• Eef
ik heb ook pijn na de menstruatie, maar niet verdrukking, maar meer een zeurend gevoel. Alsof je ongesteld moet worden. Ik heb het niet alleen 's avonds, maar de gehele dag af en toe. Af en toe heb ik een opgeblazen gevoel. Dit duurt nu al zo'n anderhalve week nadat ik heb gemenstrueerd. Dit is trouwens wel de eerste keer dat ik het na de menstruatie heb.

groet,

Eef

08 nov 2006 21:41 #5

• antwoord
Ben gister naar het ziekenhuis geweesten heb een inwendige echo gehad.
Helaas en gelukkig hebben ze niets kunnen vinden.

Re:pijn in onderbuik 07 aug 2009 14:00 #6

• birdy
hoi eef ben jij al wat meer teweten gekomen over de oorzaak van je buikpijn ik heb de zlfde klachten als jou en ervaar het als zeer vervelend groetjes

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 07 aug 2009 14:52 #7

• Anoniem
Hao birdy, is bij jou aanvullend onderzoek gedaan door de gynaecoloog?

Re: 03 sep 2009 17:45 #8

• Linda
Hey, ik heb precies hetzelfde, zeurende pijn na de menstruatie.. Ben nu 3 dagen niet meer ongesteld, maar vandaag zo'n vervelende pijn..

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 03 sep 2009 17:59 #9

• Serge
Dit is misschien wat te moeilijk voor je, maar er staat uitgebreid beschreven wat er voor mogelijke oorzaken zijn voor chronische buikpijn bij vrouwen, en dan met name op gynaecologisch gebied.

www.nvog.nl/files/chronische_buikpijn_bij_vrouwen.pdf

Als je vragen hebt, kun je altijd hier proberen of andere bezoekers je verder kunnen helpen.

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 14 sep 2009 08:11 #10

• kitty
Hey heel raar maar ik heb ook altijd pijn in mijn onderbuik na mijn menstruatie.
heb het heel de dag zitten doet enorm veel pijn wandelen ook heel raar ik weet niet door wat het komt mijn arts ook niet die raad aan om eens een laposcopie te doen maar ben er niet zo voor
Iemand die weet wat het kan zijn

gr kitty

Re: 15 sep 2009 20:58 #11

• Marie
Dit heb ik ook :o
ik heb vaak een hele dag gewoon zeurende buikpijn in mijn onderbuik. het begint 's morgens en eindigt meestal 's avonds. Soms heb ik het ook 2 dagen na elkaar, maar meestal is het de volgende dag voorbij.

Weet iemand waaraan dit kan liggen?

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 16 sep 2009 00:39 #12

• Erik
Lees: www.dokter.nl/index.php/Mijn-dokter/197203-help.html, met name het bericht over klassieke homeopathie.

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 01 okt 2009 23:00 #13

• Kim
Hoi,

Ik zit dus nu thuis op de bank, met hevige pijn in me onderbuik, ook nu 3e dag na me menstuatie! Het is avond.. en inderdaad neemt het steeds mee toe!. ik wil graag naar de dokter maar denk dat het simpelweg iets normaals is?!

Gr, Kim.

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 14 nov 2009 14:21 #14

• jasje
Hallo allemaal,

ook ik heb last van pijn in mijn onderbuik,die sávonds erger begint te worden. maar niks met mijn menstruatie te maken heeft. ik ben gestopt met mijn pil zon 8 maanden geleden. had daarvoor nooit die pijn. nu heb ik al een onderzoek gehad en de pijn is volgens de gynaecoloog niet te verklaren. moest anders yoga gaan proberen. misschien dat dat de gouden tip is. suc6 allemaal

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 15 nov 2009 01:03 #15

• Ilse
Bij veel mensen slaat spanning op de buik. Zo zie je dat kleine meisjes die niet lekker in hun vel zitten vaak buikpijn krijgen en dat jongens vaker agressief worden. De ziel werkt op het lichaam, ontegenzeggelijk...

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 08 mrt 2010 01:03 #16

• Anoniem
Misschien heb je last van endometriose? Endometriose is een ziekte waarbij het weefsel dat normaal de binnenkant van de baarmoeder bekleedt (endometrium), groeit op plaatsen buiten de baarmoeder.

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 06 apr 2010 10:21 #17

• Evelien
Ik heb op dit moment ook vreselijke pijn in mijn onderbuik en dat loopt onderdoor naar m'n rug. Ik ben op m'n tweede dag van m'n menstruatie. Geen idee wat het is. Heb eigenlijk nooit ergens last van.

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 30 apr 2010 02:15 #18

• NATACHA
HALLO
IK HEB NU ALE EEN DIK JAAR LAST VAN EEN ZEURENDE PIJN NA MIJN MAANDSTONDE EN HET DUURT DAN TOT IK ZE BIJNA MOET TERUG KRIJGEN HET IS MEER EEN ZEURENDE PIJN JUIST VANONDER IN MIJN ONDERBUIK KAN IEMAND ME ZEGGEN WAT HET IS IK HEB AL EEN UITSTRIJKJE EEN PAAR KEER LATEN NEMEN EN ALLES WAS GOE GRZ NATJE

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 11 mei 2010 22:12 #19

• Anoniem
Lees ook:

Pil tegen menstruatiepijn?
www.dokter.nl/index.php/Menstruatie/8732...menstruatiepijn.html

Hevige menstruatiepijn, gynaecoloog of afwachten?
www.dokter.nl/index.php/Menstruatie/2144...og-of-afwachten.html

Veel, heftige buikkrampen tijdens menstruatie
www.dokter.nl/index.php/Menstruatie/8912...ige-buikkrampen.html

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 20 okt 2012 11:29 #20

• Anoniem
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou.
Moet ik nu naar de dokter? Ik zit dan gewoon op de bank en dan krijg ik ineens hevige zeurderige pijn en het trekt door naar m'n rug.

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 06 nov 2012 16:04 #21

• Anoniem
Ik heb het ook voor de eerste keer maar dan in mijn linker onderrug. Ik weet niet precies of dat van de menstruatie komt. Moet ik langs de huisarts?

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 31 dec 2012 13:22 #22

• Joan
3 jaar geleden ben ik bevallen van mijn zoontje..
Sindsdien heb ik last van verkrampte darmen...
Heel erg druk in mijn onderbuik en opgezette buik..
Na een half jaar ben ik aan de pil gegaan..de druk ging wel weg..maar bleef last van mijn darmen houden...
Na een aantal bezoekjes aan de dokter kreeg ik te horen dat ik het prikkelbaar darm syndroom heb...
Nu ben ik na 2,5 jaar toch weer gestopt met de pil om te kijken of dat effect heeft..
Maar tevergeefs heb weer zo een last van me onderbuik het voelt alsof mijn baarmoeder naar beneden word getrokken...
Is er iemand die hier ook last van heeft...?
Heb voor mijn bevalling hier nooit last van gehad...
Na mijn bevalling is er een binnenwaartse echo gemaakt en een uitstrijkje maar alles was goed..

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 20 jan 2013 01:47 #23

• thalia
hoi , ik ben 7maand geleden bevallen en sindsdien
heb ik ook last van hevige buikpijn na het menstrueren
het voelt dan ook als menstruatie buikpijn ben hiervoor
nog niet naar de dokter geweest maar dat zal daar nu
verandering in moeten komen!

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 27 jan 2013 12:15 #24

• Femkexxx
hoi,

ik heb ditzelfde ook (ook 1½ week)
alleen ik ben nog maar 11, dus ik ik in de stress...: is dit normaal of niet..??? dit is de 1e keer dat ik dit heb (van de 5 keren)

als iemand weet wat dit is wil ik dit gauw weten

Re:Pijn in onderbuik na menstruatie 12 aug 2013 19:47 #25

• Karen
Hallo, mijn menstruatie is gedaan van vorige week woensdag. Sinds eergisteren heb ik menstruatiePIJN. Pijn in mijn onderbuik. Bovendien heb ik ook witverlies. Vrij veel zelfs. Wat kan dit zijn? Een ontsteking van de eileiders misschien? Groetjes Karen
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op