Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Weefselverlies bij menstruatie (1/2) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Weefselverlies bij menstruatie

Weefselverlies bij menstruatie 14 aug 2006 23:14 #1

• Chantal
De laatste tijd verlies ik ook weefsel bij de menstruatie, kort na een stekende pijn in de buik. Het lijkt op een doorschijnend vlies met eventueel bloedvaatjes cq. grote bloedstolsels (cm's). Wat is dit? Kan dit kwaad? Wat is er aan te doen? ps: ik gebruik geen pil en ben 30 jaar.

15 aug 2006 05:38 #2

• Nathalie
Hoi Chantal,

Ik denk dat weinig mensen hier op dit forum hier een antwoord op hebben.
Het lijkt mij dan ook verstandiger om dit aan de huisarts te vragen want het klinkt "niet normaal".

Groetjes,
Nathalie

15 aug 2006 10:31 #3

• Anoniem
Je hoeft helemaal niet naar de dokter, want die bloedstolsels heb ik ook, en al vanaf het begin dat ik ongesteld ben. En vrouwen in mijn omgeving hebben dit ook. Het hoort gewoon bij de menstruatie, niets om je zorgen over te maken. Ik had het toen ik nog niet aan de pil was, en nu ik wel aan de pil ben heb ik het ook nog.

15 aug 2006 10:48 #4

• Anoniem
Je baarmoeder maakt iedere cylcus baarmoederslijmvlies aan, om een eventueel bevrucht eitje op te vangen.
Tijdens je menstruatie stoot je dit baarmoederslijmvlies weeer af, dat is dus het weefsel wat je ziet.
Dat is heel normaal en heeft iedere vrouw.

15 aug 2006 15:06 #5

• Nathalie
"Het lijkt op een doorschijnend vlies met eventueel bloedvaatjes cq. grote bloedstolsels (cm's)"

Wat ik niet snap is dat jullie dit normaal vinden. Ik heb het eens aan wat vrouwen gevraagd en ook zij reageren hetzelfde als ik.
Eentje reageerde ook gelijk met: lijkt wel een miskraam.
Als je nog nooit zoiets hebt gehad en nu ineens wel.... dan is het gewoon niet "normaal". Als je het al vanaf het begin hebt en de huisarts heeft gezegd dat het normaal is dan oke. Maar als je het zo ineens hebt.... kan je mij niet wijsmaken dat dit normaal is.

Mijn zus heeft het ook 2 keer soortgelijk gehad.... en die 2 keer had ze een miskraam.

Misschien is het voor jullie normaal.... maar ik vind het dus niet normaal.
Mijn advies blijft dan ook hetzelfde: naar de huisarts toe.

Groetjes,
Nathalie

15 aug 2006 16:24 #6

• Anoniem
niet normaal? jij bent niet normaal!! hou toch eens op met andere mensen hun meningen de grond in te boren...je bent geen dokter of wat ook..dus laat die commentaar voor je..Deze mensen hebben het zelf ook...dus ophouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zie op "bijna"elk forum jou naam tevoorschijn komen en dat komt me langzamerhand de neus uit....Jij denkt echt dat je alles weet...heb een verschrikkelijke pest aan mensen die dat doen...

gegroet een trouwe lezer....

15 aug 2006 18:05 #7

• Nathalie
Toch leuk dat mensen denken dat ik alleen degene ben die op dit forum onder deze naam zit.
Wel eens aan gedacht dat er meer mensen zijn met dezelfde naam?
Ik ben namelijk mijn naam ook al tig keer hier tegen gekomen.
En voor jouw informatie:
DIT IS PAS DE TWEEDE KEER DAT IK EEN ANDERE MENING HEB ALS ANDEREN. EN IK MAG OOK EEN EIGEN MENING HEBBEN.

15 aug 2006 22:35 #8

• Anoniem
Nou nou, een beetje rustiger mag inderdaad wel... Maar ook ik ben van mening dat dit vrij normaal is. Er komt vanalles mee met de menstruatie, oud bloed, slijmvlies etc. De ene vrouw verliest grotere 'brokstukken'dan de andere. Mijn moeder had klonten zo groot als mandarijnen erbij zitten dus tsja...

16 aug 2006 15:33 #9

• Anoniem
(inderdaad die reactie van 'trouwe lezer' is wel erg overdreven heftig. Nathalie gaf toch gewoon haar mening hierop, helemaal niet opdringerig ofzo, naar mijn idee...maar goed)

Ik denk dat een vlies met bloedvaten wel wat raar is hoor. Bloedstolsels, en andere 'stukken weefsel' zijn wel 'normaal'. In die zin dat je dan wel kunt spreken van een zware menstruatie. Ik heb het zelf ook, en heb 2 verklaringen van dokters gehoord, voor de bloedstolsels dan. De eerste is dat je lichaam zoveel bloedverliest dat het een enorm bloedbad zou worden als het er gewoon allemaal 'omgestolt' uit zou komen. Vandaar dat je lichaam het zo 'oplost'. De andere is dat er een stofje is die juist zorgt voor het 'antistollen' maar als je veel bloed verliest is dat stofje te traag om het bij te houden, en komen er hele stolsels uit.

Ik weet dus ook niet welke waar is, klinken allbei aannemelijk, en blijkbaaf meningsverschil over mogelijk.

Iniedegeval is het wel zo dat je dan een zware menstruatie hebt. Wat normaal kan zijn, maar waar ook een mediche reden achter kan liggen.

Bij mij zit er een mendische reden (ziekte) achter. Maar vooralsnog zou ik het toch op 'normaal' houden. Als je verder geen andere klachten hebt. Zeker kleine bloedstolseltjes, die heeft echt iedereen weleens lijkt me. (ik heb weleens stolsels zo groot als een vuist, lijkt wel of ik ingewanden verlies onderhand, jakkie)

Maar nogmaals een vlies met bloedvaten, vind ik persoonlijk wel een verhaal apart. Die herken ik niet. Jullie wel?

16 aug 2006 20:18 #10

• Anoniem
Nou, hier weer even een geruststellend berichtje hoor. Ik heb dit ook drie keer in mijjn leven gehad en het leek ook net op een miskraam (heb ik ook een keer wel echt gehad). De laatste keer heb ik het bij de dokter laten controleren en die zei dat het een miskraam was. Dat kon dus bijna niet, aangezien ik een spiraal heb, dus werd ik voor controle doorverwezen naar de gynaecoloog. Het spiraal bleek gewoon goed te zitten en volgens hem komt het wel vaker voor dat je iets verliest dat precies op een miskraam lijkt maar toch gewoon een stolsel is. Iets anders engs of gevaarlijks kon het niet zijn. Dus probeer je niet te druk te maken.

En sorry, als ik de voorgaande berichtjes lees lopen mij ook de rillingen over de rug hoor. Is het nou nodig om iemand zo bang te maken?!

16 aug 2006 20:32 #11

• Nathalie
Ik ben blij dat er veel meer mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en dat niemand tot nu toe zegt dat het ernstig is.
Alleen door de verhalen die ik van zulke dingen heb gehoord maakte ik me wat zorgen en dan heb ik zoiets van: kan je beter even naar de huisarts gaan om het zeker te weten. Maar nu ik die verhalen lees lijkt het mij dan inderdaad dat het toch ook voorkomt zonder dat er wat aan de hand hoeft te zijn.

Ik wil nog wel even zeggen voor de mensen die mijn tweede bericht anders leesde als dat ik bedoelde: ik bedoelde alleen maar te zeggen dat dit voor mij niet normaal was omdat ik het dus alleen maar op andere manieren (dus miskramen) ken. En daarom heb ik dan ook zoiets van: niet 1 lichaam is hetzelfde en het verstandigste is om even langs de huisarts te gaan zodat je het zeker weet.
Ik ken mezelf en waarschijnlijk heb ik het berichtje zo getypt dat er mensen zijn die het anders opvatte als dat ik bedoelde, sorry daarvoor, dit gebeurd mij helaas vaker maar ik ben nooit te beroerd om mijn excuses aan te bieden en in te zien dat ik wellicht "fout" was zonder dat ik het zo bedoelde.
Dus hierbij mijn excuses, sorry.

Groetjes,
Nathalie

16 aug 2006 23:54 #12

• Anoniem
Soms kan iets eruit zien als een bloedvat, maar het kan ook een strengetje slijm zijn wat er zo uitziet.

17 aug 2006 20:33 #13

• Anoniem
Nathalie,
Ik zie niks verkeerd in je berichtje hoor. (of in andere berichten) Iedereen geeft hier zijn 'leken meding'. Dus ik denk ook dat iedereen alle berichten die hier geschreven worden op waarde moet kunnen inschatten. En dus ook er op rekenen dat je evt. 'foute antwoorden' kan krijgen. Waarmee ik niet eens zeg dat jou antwoord fout was, wie weet dat nou? (voor de duidelijkheid ik denk persoonlijk wel dat het normaal is) Inderdaad zoals jij ook al zegt, voor alle vragen die hier gesteld worden op medisch vlak: wil je het zeker weten ga naar een arts.
En wil je evt. opties horen, stel je vraag dan hier. Als je voor een diagnose hier je vraag stelt dan ben je niet slim bezig. (al is de site wel enigszins misleidend daarin. Omdat je links tegen een heel doktersteam aan kijkt. Die dus mede deze site maken/ mogelijk maken. Maar geen verantwoordelijkheid nemen voor wat hier geschreven wordt. Maar da's en ander onderwerp.

Sorry voor het of-topic zijn..kon het niet laten..

23 aug 2006 16:14 #14

• Barbara
Bij mij komen er ook kleine stolseltjes uit, meer vlokjes) en als ik een tampon in heb gehad zit er ook soms een soort van vliesachtige draad omheen. En soms als ik tijdens mn menstratie plas dan hangt er soms ook een sliert aan (sorry voor de details)

Ik slik de pil en dan schijnt het dat het slijmvlies dan een stuk taaier wordt zodat het ongeschikt wordt voor innestelen dus misschien dat dat de stolsels/vliezen verklaart.

En Nathalie, ik begrijp dat je het goed bedoelt maar ik denk niet dat het verstandig is dat als je iets niet zeker weet gelijk te zeggen dat het niet goed is en je gelijk naar de huisarts moet. Ik schrok erg van je antwoord want ik wil binnenkort met de pil stoppen ivm de kinderwens. Gelukkig weet ik wel een beetje hoe het zit en dat het geen kwaad is maar ik kan me voorstellen dat sommige vrouwen hier wat vurig op reageren!

Daarnaast voor de andere vrouwen met stolsels: veel stolstels kunnen ook een symptoon zijn van Endometriose. Als je ook veel pijn hebt tijdens je cyclus en overmatig bloedverlies ?n je hebt een kinderwens dan zou een bezoekje aan de huisarts idd geen slecht idee zijn.

groetjes

07 sep 2006 19:29 #15

• Anoniem
Doorschijnend met bloedvaten?
Nathalie je moet echt eens naar een arts.Dat moet je altijd doen als je iets niet vertrouwd.
Jij kent je lichaam als geen ander.

07 sep 2006 19:31 #16

• Anoniem
Excuses,ik bedoel natuurlijk Chantal.
Ben het wel met Nathalie eens.

Reactie 27 jan 2008 14:24 #17

• Guusfan
Ik zelf ben half de dertig en pas (omdat ik zo hevig menstrueerde) weer aan de pil na een paar jaar. Ik heb wel veel bloedverlies en stolsels gehad maar nooit weefsel met bloedvaatjes. Vandaag dus wel (de eerste x nadat ik weer met de pil ben begonnen) ik schrok er best een beetje van maar wie weet word mijn baarmoeder wel schoongemaakt ofzo door de pil. Ik heb geen kinderwens meer want heb 2 gezonde kinderen!

Re:Weefselverlies bij menstruatie 13 okt 2009 22:36 #18

• monica
Maak je niet ongerust, ik heb er ook al jaren last van, kan geen kwaad. Heeft inderdaad te maken met het afstoten van het slijmvlies, vervelend maar voor de rest niet erg.

Re:Weefselverlies bij menstruatie 07 nov 2009 18:24 #19

• Mies
Hey allemaal,

Ik heb de topics over weefselverlies/bloedstolsel allemaal eens doorgelezen omdat ik zelf ook met een vraag zit. Helaas heb ik nog geen antwoord kunnen vinden, dus misschien kunnen jullie mij helpen.

Mijn menstruatie is al vanaf het eerste begin zeer onregelmatig. De ene keer na 4,5 week, dan na 8 weken, 5 weken, 7, 6 etc. Geen touw aan vast te knopen. Verder heb ik altijd een hele lichte menstruatie (altijd gehad): het (minimale) bloedverlies duurt hooguit 1,5 dag en ik kan alles makkelijk opvangen met maandverband. Opvallend vind ik wel dat ik wel altijd enorm veel last heb van bloedstolsel/slijmstrengels tijdens de menstruatie. Aangezien de verklaringen voor deze bloedstolsels hierboven worden gekoppeld aan een heftige menstruatie, vraag ik mij toch af of de bloedstolsels in mijn geval ook 'normaal' zijn.

De laatste 2x overkwam mij ook het volgende (wat ik toch wel opmerkelijk vind): ik werd ongesteld - wat ik merkte aan krampen en licht bloedverlies. Vervolgens gebeurde er de 12 uur daaropvolgend bijna niets (slechts heel licht bloedverlies) en daarna kwam de menstruatie pas echt op gang. Na een dag was het weer klaar. Herkent iemand dit?

Ik ben overigens 21jr en gebruik geen anticonceptie (ook nooit gebruikt).

Alvast bedankt voor de reacties!

Re:Weefselverlies bij menstruatie 14 nov 2009 12:18 #20

• Anoniem

Re:Weefselverlies bij menstruatie 23 jan 2010 11:01 #21

• Isabelle
Wat verstaan jullie eigenlijk onder weefsel?

Ik ben nu al meer dan 2 weken ongesteld. Daarbij heb ik flink wat stolsels verloren, maar ook iets wat ik nog nooit gezien had. Het leek nog het meest op een brok gelatine. Een paar cm doorsnee, kleurloos/transparant, een redelijk vaste structuur (vergeleken met stolsels), met een beetje bloed aan.

Ik vind het an sich niet alarmerend genoeg om voor naar de dokter te gaan. Maar nieuwsgierig ben ik wel. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Re:Weefselverlies bij menstruatie 23 jan 2010 13:19 #22

• Tom
Hai Isabelle,

Je moet wel naar de dokter gaan want er kan sprake zijn van een zogenaamde mola. Een mola is met een moeilijk woord een trofoblasttumor. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een mola hydatidosa (complete mola), een partiële mola en nog een andere vorm.

Laat de huisarts verder bepalen wat het beste is dat je kunt doen, maar ga in ieder geval wel naar de huisarts.

Lees hier meer over de mola-zwangerschap:
1. Wiki: nl.wikipedia.org/wiki/Mola-zwangerschap
2. Freya: www.freya.nl/web_medisch/mola.php

Ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt!

Tom.

Re:Weefselverlies bij menstruatie 23 jan 2010 14:48 #23

Hallo Isabelle,

Het zou ook een (incomplete) miskraam kunnen zijn; als niet alles goed afkomt, dan kun je blijven vloeien.
De brok gelatine (was het een ronde vorm, zoals een knikker?) zou het vruchtje geweest kunnen zijn.

Ik zou zeker een afspraak maken met je huisarts of gelijk naar de gynaecoloog. 2 weken lang vloeien is alarmerend genoeg!

Wat Tom al zegt... zorg goed voor jezelf!

Re:Weefselverlies bij menstruatie 23 mrt 2010 13:25 #24

• sharpay
ik heb het zelf ook en ik heb er een keer op wc papier gekeken met een lampje en als je er met een lampje opschijnt lijkt het inderdaad op een vlies met adertjes moet je maar eens proberen maar het is gewoon normaal je lichaam stoot het gewoon af

Re:Weefselverlies bij menstruatie 09 mrt 2011 16:25 #25

• anoniem
hallo, ik heb je bericht gelezen en het lijkt alsof je mijn verhaal gehoord hebt en hebt beschreven. ik heb ook nog voor t eerst in me leven zoiets als jij meegemaakt. ik heb nog nooit klonterig bloed gehad en nu dus heel opvallend wel. eerst maakte ik me zorgen maar na de verhalen die ik heb gelezen was ik dus toch niet de enige...
maar ja ik weet dus niet of t nu noodzakelijk is om naar de dokter te gaan..
groetjes
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op