Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

mensruatie met klonters

mensruatie met klonters 02 aug 2004 15:47 #1

• elsie
Dit is al de tweede keer dat ik een erg hevige menstruatie heb, waarbij ook veel klonters (sorry, klinkt erg onsmakelijk) zijn. Kan om het kwartier mijn maandverband verwisselen.
Meestal heb ik een vrij normale menstruatie, maar de laatste 2 keren dus niet.
Wie heeft dit ook, en kan me zeggen wat het is, en of dat normaal is. Op deze manier kan ik niet naar mijn werk en moet afspraken afzeggen. Neem dit bericht alsjeblieft serieus, want ik zit er echt heel erg mee.
Moet ik hiermee naar de dokter?
Voor wie reageert, alvast bedankt!

Re: mensruatie met klonters 02 aug 2004 16:14 #2

• Anoniem
elsie schreef :
Dit is al de tweede keer dat ik een erg hevige menstruatie heb, waarbij ook veel klonters (sorry, klinkt erg onsmakelijk) zijn. Kan om het kwartier mijn maandverband verwisselen.
Wie heeft dit ook, en kan me zeggen wat het is, en of dat normaal is. Op deze manier kan ik niet naar mijn werk en moet afspraken afzeggen. Neem dit bericht alsjeblieft serieus, want ik zit er echt heel erg mee.

Aanvullende informatie: Ik ben 40 en gebruik de pil niet.

Re: mensruatie met klonters 30 aug 2004 17:36 #3

• jessica
he als ik jou was zou ik maar even naar de dokter gaan, ik ben ook welleens even klonterig maar niet zo erg. ik weet wel dat het oud bloed is.

Re: mensruatie met klonters 01 nov 2004 13:03 #4

• con
hallo ook ik heb altijd klonters in mijn menstruarie en voel mij moe en moet ik heel vaak mij verschonen je voelt het ook lopen en kan niet goed functioneren,bij mij duurd het zo`n 3 weken en ik gebruik geen pil, mijn huisarts heeft zoiets van wacht maar af alleen als je je niet goed voelt moet je komen,want dan kan je bloedarmoede hebben. maar je moet gewoon blijven zeuren hoor en anders een secontopinion.
succes

menstruatie 10 nov 2004 16:20 #5

• Countrygirl
hier heb ik ook last van. dit heet menorragie.
er zijn hiervoor verschillende oplossingen, kijk maar eens op
www.nvog.nl
samen met mijn gyneacoloog heb ik een aantal keuzes doorgenomen, omdat ik heel veel bloed verlies, en daarmee al voor de zoveelste keer hevige bloedarmoede heb gekregen.
ik ben er zelf nog niet uit wat ik zal doen. de slijmvlieslaag laten verschroeien of de baarmoeder er helemaal uitlaten halen.

advies aan jou:
ga er in ieder geval mee naar de huisarts en laat je verwijzen naar de gyneacoloog. en kijk voor meer info op die site

groetjes

menstruatie 14 nov 2004 19:57 #6

• Anoniem
Hallo, Ik denk dat ik hier eindelijk eens vind waar ik al zo lang naar opzoek ben. Ik heb ook last van klonters, maar ik ben ook heel lang ongesteld. (zo ongeveer 3 weken achter elkaar en dan 8 dagen niet) Ik ben aan de diane pil al sinds mijn 15e (ben nu 23) maar een jaar of 3 terug begonnen de problemen ik werd steeds wat eerder "ongesteld'' ook bruine klonten enzo. Nu loop ik al 2 jaar bij de gyneacoloog zij denkt dat het een hormoon probleem is, Heb in die 2 jaar van alles geprobeerd: andere pil, hormoon pleisters, schoonmaak kuurtje en als laatste een curettage die is nu bijna 2 maand geleden maar heeft ook nix geholpen. volgens mijn gyneacoloog is er verder weinig wat ze voor me kan doen, omdat ik ook heel graag kinderen wil, alle andere opties kunnen dat in gevaar brengen. Ik zit dus echt met m'n handen in het haar!!!! Ik hoop dat ik hier misschien iets meer te weten kan komen over dit soort dingen, Tis gewoon al fijn te weten dat je niet de enige bent!!!

groetjes irma.

Re: mensruatie met klonters 15 nov 2004 20:50 #7

• Anoniem
Laatst bewerkt: 23 okt 2010 21:32 door .

Re: mensruatie met klonters 24 nov 2004 12:09 #8

• karin
elsie schreef :

Ook ik had hier altijd last van. Al vanaf mijn 14e. Ik vloeide 3 weken per maand flink. Had ook constant bloedarmoede enz enz. en viel regelmatig flauw. Ik had morfine voor de pijn. Uiteindelijk is nadat ik 2 kids had op mijn 26e mijn baarmoeder verwijderd.
Ik heb hier nooit spijt van gehad. Eerst hebben ze ook mijn baarmoederslijmvlioes weggeschroeid, maar dit hielp bij mij niet.
succes.

Re: mensruatie met klonters 02 dec 2004 10:10 #9

• zusje
elsie schreef :

Re: mensruatie met klonters 02 dec 2004 10:19 #10

• zusje
zusje schreef :
elsie schreef :

Ook ik heb de laatste jaren veel last van hevig bloedverlies en klonters,bij mij is het begonnen na heel veel stress,mijn hele lichaam was daardoor uit balans ook geestelijk mijn hormoonhuishouding lag helemaal op zijn kop.De laatste tijd gaat het wat beter ik heb rust in mijn leven en in mijzelf gevonden,waardoor het bloedverlies wat minder is geworden,ik weet niet of je hier wat aan hebt,maar door yoga en meditatie ben ik geestelijk en lichaamlijk meer in balans gekomen,laat alle los denk aan jezelf en zeg gewoon nee als je iets niet wil of aan kan,ga de natuur in maar denk vooral aanjezelf.Het zijn maar tips. :lol:
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op