Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

langdurige menstruatie donker tot bruin achtig

langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 14 mei 2009 21:35 #1

• k3je
haay ik ben k3je ben 38 en heb eigenlijk een vraag 2 en half week geleden ben ik ongesteld geweest maar is niet echt over ik verlies bij t afvegen van mn vagina nog steeds bruin achtig tot donker achtig rood bloed ik ben bijna 3 jaar geleden gestereliseerd. en ben eigenlijk best wel bang of er niks mis is je hoort zulke rare dingen de laatste tijd is er misschien iemand die dit zelfde heeft gehad of nog steeds heeft of iemand die misschien weet wat t kan zijn??

grtjs k3je

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 14 mei 2009 21:56 #2

• Cleo
We spreken van tussentijds bloedverlies, wanneer u op onverwachte momenten, tussen uw normale menstruaties door, bloed verliest. Soms is daardoor niet meer echt duidelijk wat nu de normale menstruatie is en wat het tussentijds bloedverlies is.

Lees verder in de folder van het Nederlands Huisartsen genootschap:

nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU8d.htm

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 14 mei 2009 21:58 #3

• Cleo
Lees ook de folders over 'Overvloedig vaginaal bloedverlies'en 'Vaginaal bloedverlies na de overgang:

nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU8c.htm

nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU8a.htm

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 27 aug 2009 11:49 #4

• jolanda
hoi,ik was net op zoek naar informatie over jouw probleem omdat ik zelf nu 20 dagen ongesteld ben.
ik had de eerste 5 dagen wat ik altijd heb en de laatste 15 is mijn menstruatie steeds met afvegen roestbruin.ik ben altijd normaal rond de 5 dagen ongesteld geweest en dit is de eerste keer dat het zo lang duurt. ik ben niet gesteriliseerd,gebruik ook geen pil.ik snap er niets van.
hoe lang heeft het in totaal bij jou geduurt?of ben je er nog steeds niet van af?
alvast bedankt voor je antwoord.

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 28 aug 2009 01:02 #5

• Ilse
Lees deze topics over bruine afscheiding:

TOPIC: Bruine afscheiding ipv menstruatie
www.dokter.nl/index.php/Menstruatie/9066...ipv-menstruatie.html

TOPIC: bruine afscheiding
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...ine-afscheiding.html

TOPIC: Bruine afscheiding (continu)
www.dokter.nl/index.php/Vagina-baarmoede...heiding-continu.html

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 17 sep 2009 17:49 #6

• helga
hallo
ik ben 16 en nog niet ongesteld maar ik weet waar het door komt (ik heb hypothyreoïdie).
de dokter zei laatst dat ik binnenkort ongesteld kon worden.
had vandaag ineens allemaal bruin in mijn onderbroek, weet niet eens of het bloed is. moet haast wel, weet iemand wat dat is? is het normaal of moet ik naar de dokter? :S

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 22 sep 2009 03:26 #7

• Me

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 05 okt 2009 16:34 #8

• tijgertje
Hoi K3tje,

Ik ben 40 jaar en ook gestereliseerd, ook ik heb dezelfde klachten en het baart me heel veel zorgen maar net zoveel ongemak.
Heb een uitstrijkje laten maken maar die was ok, dus als iemand iet weet!!!!! laat het wegen

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 19 jan 2010 23:29 #9

• Anoniem
Meer vragen en antwoorden over Bruine afscheiding:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...iding&sa=Zoeken#1222

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 27 jun 2010 15:02 #10

• Anoniem

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 23 jul 2011 13:13 #11

• petra
ik heb dit probleem ook. ben nu begonnen met de pil om de cyclus weer goed te krijgen. Begin me ook zorgen te maken omdat ik al een eierstok verloren ben waar een cyste op zat. Dit probleem had echter geen invloed op de menstruatie.

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 23 jul 2011 20:02 #12

Hai Petra, hoe lang gebruik je nu al hormonale anticonceptie? En heeft het `t gewenste effect?

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 07 aug 2011 09:53 #13

• Anoniempje20
Hoi,

Ik ben 20 jaar en eigenlijk al sinds in ongesteld werd heel onregelmatig en langdurig. Op mijn 12e toen ik net ongesteld werd, was ik 10 dagen ongesteld 7 dagen niet, en ga zo maar door. Toen had ik besloten om aan de pil te gaan, in het begin hielp deze maar na een tijdje ging het weer mis. In de tussentijd al 5 verschillende pillen geprobeerd, elke keer gaat het weer mis en heb ik tussentijdse bloedingen. Heb is nu zo erg dan ik constant bloedingen heb, ik ben blij als ik eens in de maand niet ongesteld ben. Je begrijpt dat ik hier helemaal gek van word en ik weet niet meer wat ik moet doen. Hierdoor heb ik ook geen zin in sex, omdat het zo'n kliederboel word, terwijl ik hou van sex! Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een oplossing heeft.

Groetjes!!

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 07 aug 2011 14:28 #14

Heb je de prikpil of de spiraal al overwogen?

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 07 aug 2011 14:31 #15

Lees de patiënteninformatie van het Nederlands Huisartsen Genootschap over:

Anticonceptie algemeen
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU3a.htm

Het spiraaltje
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU3d.htm

Nieuwe anticonceptiemethoden
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBU3i.htm

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 17 sep 2012 12:01 #16

• Carina
Ik werd na het eindigen van een pil strip normaal ongesteld maar tot op de dag van vandaag, nl de volgende stopweek een maand later heb ik een klein beetje bloed bij het afvegen soms zelfs een beetje in mijn ondergoed. Ik ben 26 en zit aan antidepresiva, allergie tabletjes en de pil. Zou ik me zorgen moeten maken, of is het gewoon dat dit soms voor kan komen en moet ik gewoon afwachten hoe het is als de volgende pil strip weer aangebroken word?

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 18 sep 2012 11:31 #17

• Precious
Na een aantal dagen intensief te hebben gegoogeld en reeds van alles te hebben gelezen, toch maar een berichtje plaatsen. Ik ben een vrouw van 30, slik al zeker zo'n 1,5 jaar geen pil meer, en ben inmiddels een week overtijd. Ervaar sinds gisteren een trekkerig onderbuikgevoel, heb tevens sinds enkele dagen last van enig bruinverlies, vanaf vanmorgen een zeurderig gevoel in mijn onderrug, en voel mij tevens vanaf vandaag een beetje weeig. Zwanger? I wish! Mijn partner heeft tijdens zijn vorige relatie een sterilisatie ondergaan, dus een zwangerschap zou absoluut wenselijk, maar haast geheel uitgesloten moeten zijn. Toch heb ik na 3 dagen overtijd een zwangerschapstest gedaan, maar zoals logischerwijs verwacht, viel deze negatief uit. Alhoewel een zwangerschap dus bijna onmogelijk zou zijn, zeker gezien de sterilisatie i.c.m. een negatieve zwangersschapstest, waarom ervaar ik dan toch naar mijn idee meerdere typische zwangersschapssymptomen? Natuurlijk zou ik naar de huisarts kunnen gaan, maar hij ziet me al aankomen! "Mijn partner is 'geholpen', een zwangersschapstest viel negatief uit, maar toch voel ik mij zwanger!" Naja, alleen al dit bericht plaatsen lucht al enigszins op... Maar mocht iemand tips of ideeen hebben, dan hoor ik het graag!

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 26 nov 2012 20:22 #18

• m.
Hoi, ik heb precies hetzelfde. vorige week maandag ben ik ongesteld geworden, normaal bloed. rond deze tijd zou het afgelopen moeten zijn, maar nee hoor: bij het afwegen komt er steeds bruin en bijna zwate spul mee. vandaag zat er zelfs een beetje lichte bloed bij. ik ben 32 en sinds een paar maanden heb ik hier last van. soms komt het voor ook aan het begin van de menstruatie. ik word er gek van. waarom heb ik dit ineens? zijn er nog meer dames die hier last van hebben? groetjes ...

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 11 feb 2013 12:56 #19

• Lies
Hallo,
ik ben 16 en net gestart met de pil (nora).
Zoals de huisdokter me vertelde ben ik perfect gestart op de dag dat mijn maandstonden begonnen, ik heb ze iedere dag rond hetzelfde tijdstip ingenomen. De eerste 5-6 dagen bleven mijn maandstonden zoals gewoonlijk , ze verminderen maar er bleef een donkerbruin tot zwarte afscheiding. Het vermindert ook niet en elke dag vind ik hetzelfde boeltje in m'n slip!

Komt dit door dat ik de verkeerde pil voorgeschreven kreeg? Want ik heb dit echt nooit eerder gehad!

Asjeblieft help me want ik weet echt niet wat te doen!!

Re:langdurige menstruatie donker tot bruin achtig 11 feb 2013 13:04 #20

Wat is de stofnaam van de Nora pil?
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op