Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

overgang

overgang 17 nov 2005 11:45 #1

• anita
wie weet er echt een goed middel tegen de overgang

17 nov 2005 22:31 #2

• Anoniem
De overgang is niet te voorkomen. Een natuurlijke periode in het leven van iedere vrouw.

Overgang 17 nov 2005 23:11 #3

• A
Dat het een natuurlijk proces is in het leven van de vrouw zal ze zelf ook wel weten, neem ik aan.

Zijn er tegenwoordig niet van die speciale " overgangsdokters " die hier veel van weten. Misschien weten ze daar een oplossing.

18 nov 2005 08:19 #4

• anita
ik bedoel een middel wat de klachten doet verminderen

overgang 16 jan 2006 12:59 #5

• inge
ik heb femoston 1/5 gekregen voor over gang met een tabelet progynova maar dat hoeft niet iedereen er bij tehebben ik wel om dat ik jong ben dus meer klachten heb als iemand die wat ouder is
meschien dat je hier iets aan hebt werkt echt heel goed kan ik zeggen
groetjes inge

02 sep 2006 21:22 #6

• Anoniem
De bijwerkingen van middelen als Femoston (ook wel hormoontherapie HST genoemd), zijn: kans op borst-, baarmoeder- of eierstokkanker, hart-en vaatziekten; trombose, beroerte, meer kans om later Alzheimer te krijgen, enz. Waarom zou je dergelijke risico' willen nemen, voor de 'ziekte' overgang die officieel niet eens bestaat.En de 'overgang' moet toch eens komen. je schuift 'm met deze pillen voor je uit. Hoe langer je er mee door gaat hoe erger de 'afkick' verschijnselen . veel informatie is te vinden opde website Vrouw en Overgang'

Overgang zweten 02 sep 2006 22:19 #7

• Puck
Hai Anita, ik ben welliswaar nog niet in de overgang, maar heb het een tijdje wel gedacht en bij een reformwinkel gaan vragen wat zou kunnen helpen. Ik heb toen Rode Klaver van het merk Edelkruid aangeraden gekregen. Heb het ook een tijdje gebruikt en het hielp mij tegen opvliegers. Inmiddels is het over en ben ik weer normaal ongesteld, dus wacht ik maar weer af of ik echt in de overgang ga komen. Ik ben het wel eens met de vorige schrijfster, ga maar niet aan de hormonen, probeer het als het even kan te accepteren en anders met homeopathie e.d. In een goede reformwinkel kunnen ze je heel veel vertellen. Succes en hou vol.
Puck
Laatst bewerkt: 23 jun 2011 18:15 door Anoniem.

Re:overgang 23 jun 2011 15:46 #8

• Babsie
Ik heb via een telefonisch consult het medicijn Progynova gekregen , maar toen ik de bijsluiter las was ik al bang om het doosje open te maken .
Pleisters hebben het zelfde effect en die plakken echt niet probeerd iets te plakken wat binnen de korste keren weer nat is van het zweet dus geen succes

Dan zie ik ook reacties van het hoort erbij. Nou zal best maar na de menstruatie, kindjes krijgen, baarmoederoperatie, migraine etc vind ik dat het van de gekke is dat er niet een medicijn kan worden voorgeschreven wat geen nare bijwerkingen kan hebben in deze moderne tijd kom op zeg!!

Ik wil niet de hele nacht wakker liggen op een badlaken badend in het zweet en hooguit 3 uur slapen ik wil graag weer eens een avond uit zonder een paar schone kleren mee te nemen .

Is dat raar??

dus als er iemand is die weet wat een goed medicijn is tegen de overgang zonder enge bij verschijnselen dat zou prachtig zijn

Re:overgang 23 jun 2011 18:16 #9

Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op