Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Spontane opgeblazen buik met hartkloppingen

Spontane opgeblazen buik met hartkloppingen 17 jan 2008 13:14 #1

• Monique
Hallo,

Ik ben een vrouw van 42, en hebt de laatste jaar last van een opgezette buik ( meestal na wat eten) en vooral s`nachts last van hartkloppingen ook gepaart van een opgezette buik. Net of je 9 mnd zwanger bent.
twee jaar terug, kreeg ik voor hartklopingen atenolol voor geschreven.
Dus het een en ander heeft met mijn schildklierwerking te maken in combinatie met de medicijnen.

Nu ben ik onder behandeling in het rodekruisziekenhuis in beverwijk bij de internist en heb al een colonoscopie ondergaan en een echo, Niets is daaruit wat gevonden.
Mijn bloed is ook goed. Nu staat er een darmfoto met bariumpapje op de planning dus moet ik verder afwachten
ook moet gelijktijdig naar de cardiloog waar ik al een hartfilmpje hebt laten maken die er goed uit zag.

Nu ben ik erg ongerust, omdat ik nu elke nacht met opgeblazen buik met hartkloppingen wakker wordt tijdens mijn slaap en dat de medicie hier geen antwoordt op heeft.

Nu vraag ik of er andere zijn met bovenstaande klacht en wat het mogelijk zou kunnen zijn en wat er aangedaan zou kunnen worden

Groeten

Monique

18 jan 2008 02:01 #2

• Anoniem
Ik heb vooral 's nachts bij het inslapen last van hartkloppingen. Dit heeft als oorzaak zeker stress. Vooral als ik mij zorgen maak over werk. Ik kan mij voortsellen dat u zich druk heeft gemaakt over een of andere ernstige ziekte die u onder de leden heeft. gelukkig dan maar dat er goed onderzoek is gedaan en er niets gevonden is.

26 jan 2008 16:14 #3

• Anoniem
Ik denk dat je een slidinghernia heb, dus maagzuur.
Als je gaat liggen komt die omhoog resultaat hartkloppingen

Re:Spontane opgeblazen buik met hartkloppingen 21 mrt 2010 01:50 #4

• Anoniem

Re:Spontane opgeblazen buik met hartkloppingen 20 apr 2010 00:12 #5

• Dirk
Monique,

jouw verhaal ken ik bij mijn echtgenote. Opgeblazen buik na eten en hartkloppingen vooral 's nachts bij het gaan liggen. Diverse onderzoeken na enkele jaren nog altijd zonder resultaat. Hoe is het met jou ondertussen? Is bekend wat er de oorzaak is of zou kunnen zijn?

Groeten,

Dirk

Re:Spontane opgeblazen buik met hartkloppingen 20 apr 2010 09:47 #6

• Anoniem
De oorzaak van maagklachten blijft vaak onduidelijk. Meestal spelen verschillende factoren een rol.

Klachten als opboeren, brandend maagzuur en pijn achter het borstbeen kunnen ontstaan als de doorgang van de slokdarm naar de maag slecht sluit. De maaginhoud (zuur, gas) komt dan gemakkelijk weer naar boven, vooral als u ligt of bukt. De slokdarm kan dan ontstoken raken.

Klachten als pijn in de bovenbuik en een opgeblazen gevoel ontstaan vaak als het maagslijmvlies geïrriteerd, beschadigd of ontstoken is (soms ook door een maagzweer).

Bepaalde gewoonten kunnen maagklachten veroorzaken of verergeren. Een belangrijke oorzaak is roken. Te veel, te vet of sterk gekruid eten, pepermunt, zure of koolzuurhoudende drank, koffie of alcohol kunnen maagklachten geven. Verder kunnen bepaalde medicijnen (bijvoorbeeld sommige pijnstillers, bloedverdunners, ontstekingsremmers en antidepressiva) maagklachten geven. Sommige mensen zeggen in perioden van spanning maagklachten te hebben.

Bron: patientenfolder Nederlands Huisartsen Genootschap chronische maagklachten
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBD1e.htm
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op