Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Olie in ontlasting

Olie in ontlasting 28 sep 2007 19:49 #1

• Mike
Hoi allemaal,

Ik heb het nu 2 keer gehad dat er een olieachtige substantie uit mijn anus liep, dit is over 3 weken verspreid gegaan.
Het is zijn ook best grote hoeveelheden, en echt fris ruiken doet het ook niet.
Ik sport zeer regelmatig.
Wat kan dit zijn?? ik dacht zelf aan te vet eten, ook omdat ik 1,92m en 72 kilo weeg en er nooit wat bij komt hoeveel ik ook eet.

Bedankt alvast

28 sep 2007 20:58 #2

• Anoniem
heb je die keren veel olijfolie gegeten? het kan ook wat diaree zijn? dat ruikt vaak ook wat zurig.....

28 sep 2007 21:19 #3

• Mike
Is geen diaree, het is echt olie het is super vet en drijft op water. ik heb in die 3 weken wel wat uiensoepjes op. kan het daar van komen?

29 sep 2007 18:45 #4

• Anoniem
lijkt me sterk van uiensoep te komen. heb je er nu nog last van? hm echt vreemd. beter toch even de dokter vragen?
succes!

29 sep 2007 23:47 #5

• Anoniem
Heb je ook last van harde ontlasting?
Dan heb je ergens een verstopping zitten.
Alleen wat dun is kan er langs, dat lijkt dan op olie en is een beetje oranje van kleur.

30 sep 2007 16:01 #6

• Anoniem
Geen last van harde ontlasting, en op dit moment heb ik het ook niet meer.
Ik heb ook geen pijn, het lijkt net of het een reactie op iets is.

Ik vind het ook erg vreemd!

olie in ontlasting 17 apr 2008 09:06 #7

• Sas
Hallo Mike,

Wat jij vorig jaar beschreef ivm oranje olie-achtige ontlasting, heb ik nu ook.
Heb je er nog last van gehad? Weet je al wat het precies is? Maak me wat zorgen. Bedankt voor je reactie

Re:Olie in ontlasting 18 nov 2008 22:43 #8

• Kelly
Hallo,

Is het al bekent wat dit probleem kan veroorzaken?
ik heb er namelijk regelmatig last van, maar dan vooral in de zomer als ik ga zwemmen dan is bijna mijn hele broekje oranje en ik schaam me er heel erg voor, tijdens de normale ontlasting heb ik het ook..ik heb er meestal maar een dag last van..dan gaat het weer een week goed en dan heb ik het weer..ook vaak als het warm buiten is..in de winter heb ik het nog nooit mee gemaakt. ik heb verder geen last van verstoppingen of dergelijke ik kan gewoon naar de wc..

groetjes kelly

Re:Olie in ontlasting 17 jul 2009 22:17 #9

• R'mon
Hey,

mijn vriendin heeft nu last van oranje ontlasting...ruikt zoet-zurig...weet iemand wat dit is???...

Re:Olie in ontlasting 18 jul 2009 00:15 #10

• Vogel
Hebben jullie toevallig wortelen gegeten? Maar ook bloed door de ontlasting kan een oranje kleur geven aan de poep.

Re:Olie in ontlasting 12 aug 2009 17:13 #11

• anoniem
Heej, ik heb nu ook last van oranje-vette-ontlasting.. ik kan het amper ontlasting noemen. Het lijkt meer op vet uit een pan. Ik heb gister redelijk wat (witte) vis gehad. Misschien heeft dat ermee te maken?

Re:Olie in ontlasting 13 aug 2009 20:43 #12

• Pieter
Heb je hier nog steed last van of was het éénmalig?

Re:Olie in ontlasting 12 sep 2009 22:44 #13

• Saskia
Misschien kan ik jullie verder helpen. Vorige week had ik namelijk ook last van oranje olieachtige ontlasting. Ik schrok er erg van en had het niet door. (Voelde niets lopen, maar ontdekte het bij een bezoek aan het toillet). Ik was de avond ervoor uiteten geweest en had een vermoeden dat het wel eens aan de vis kon liggen die ik had gegeten. Mijn vermoedens lijken te kloppen.

Botervis was de boosdoener in deze!

Als je "botervis voedselvergiftiging" intoetst op google krijg je een aantal nuttige hits.

Het gaat in ieder geval om de hoeveel was-esters die de vis heeft en deze was-esters worden door het lichaam slecht verteerd, dan wel direct afgevoerd.

Ik hoop hier weer wat ongeruste mensen mee verder geholpen te hebben.

Groet,

Saskia
Laatst bewerkt: 21 mrt 2011 16:16 door Anoniem1.

Re:Olie in ontlasting 29 sep 2009 16:35 #14

• johannes
Het verhaal van de botervis komt mij bekend voor heb hier namelijk vorige week ook last van gehad,en ik heb inderdaad ook botervis gehad en een dag later had ik zeer dunne oranje achtige ontlasting ook niets in de gaten gehad tot het toilet bezoek.

Re:Olie in ontlasting 05 nov 2009 16:51 #15

• tim
ik heb net meerdere onderbroeken met dat spul volgescheten, je voelt het niet kommen en stinkt vreselijk. Toch bedankt voor de uitleg, ik heb ook net(gisteren) botervis gegeten

Re:Olie in ontlasting 06 nov 2009 18:03 #16

• JD
Consumptie van was-esters kan tot diarree leiden.

De symptomen manifesteren zich 1 - 90 uur (mediaan 2,5 uur): milde diarree en een snelle passage van geel tot oranje gekleurde olie-achtige feces tot ernstige diarree, die met misselijkheid en braken gepaard kan gaan.

Er wordt aangenomen dat veel mensen, mogelijk zelfs de meerderheid van de mensen, die deze vissen heeft gegeten geen ziekteverschijnselen ontwikkelen.
Laatst bewerkt: 06 nov 2009 22:29 door .

Re:Olie in ontlasting 12 nov 2009 09:55 #17

• Zoon
Ik ben blij dat ik deze berichten zie over de botervis.. ik heb dit ook gegeten (gerookte versie) Ik schrok me rot toen ik vanochtend naar de wc ging.. Verder geen buikkramp of misselijkheid.. het is er gewoon ineens.
Voor mij geen botervis meer....

Re:Olie in ontlasting, botervis 14 nov 2009 21:09 #18

• Siemen
Botervis staat bekend onder de namen Botervis, Botermakreel, Escolar, Smalleye Croaker, American butterfish, Dollarfish, Stomatée à fossettes, Pomfret, Braam, Lepidocubium flavobrunneum, Nebris microps en Peprilus triacanthus.

Re:Olie in ontlasting 06 jan 2010 14:46 #19

• Ryan
Bedankt voor de informatie Saskia!

Ik had voor het eerst botermakreel gegeten en kreeg inderdaad de beschreven symptomen. Ik ben nu tenminste gerustgesteld dat het "slechts" onverteerbare vetten zijn die op natuurlijke wijze mijn lichaam verlaten, wat overigens wel een enorme troep gaf moet ik zeggen.

Jammer, want botermakreel is wel erg lekker :-(

Re:Olie in ontlasting 01 mrt 2010 09:44 #20

• Botervis
Ik heb hetzelfde, en ik denk ook net zoals hier boven dat het aan de botervis ligt:P

Niks ernstigs dus!

Re:Olie in ontlasting 01 mrt 2010 09:50 #21

• ...
hoelang duurt het eigenlijk voordat het weg is?:P

Ik heb nu ook de oplossing: Inlegkruisjes! ;)

oranje olieachtige ontlasting 13 apr 2010 23:27 #22

• an
ik eet geen botervis en heb ook last van oranje olieachtige ontlasting!!!!

Re:oranje olieachtige ontlasting 03 mei 2010 20:42 #23

zondagavond hadden mijn zoontje en ik allebei pangasius filet van Albert Hein (diepvries) gegeten.
Nu, maandag had mijn zoontje ook telkens oranje dunne olie-achtige ontlasting.
Zelf was ik gisteravond kotsmisselijk telkens.
Had niet nagedacht over de vis.
Morgen bel ik de huisarts want ik kan op internet geen medische verklaring vinden. De link die hierboven gegeven werd door iemand is er niet meer.
Heeft iemand misschien nog wat nuttige informatie hierover?
Ik vraag me af wat Albert Hein met dit soort informatie doet misschien stel ik de vraag ook wel aan hen.
hoop dat iemand iets meer kan vertellen.

Re:Olie in ontlasting 28 mei 2010 20:14 #24

• anoniem
Ik heb precies hetzelfde gehad.
Zelf eet ik geen vis..dus daar kon het niet aan liggen. Wel gebruikte ik op dat moment zetpillen.
Volgens mij huisarts is dat de oorzaak hiervan.
Het kan geen kwaad.. maar wel erg vervelend.
Omdat die zetpil van een bepaald soort "vet" is gemaakt reageren luie of slecht werkende darmen daar enorm op.

Re:Olie in ontlasting 07 jun 2010 13:42 #25

• vera
Ik kom er net achter dat ik deze "voedselvergiftiging" van de botervis ook heb.
Weet je ook wat er tegen te doen is?
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op