Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

zeurende pijn in linkerzij en rug

zeurende pijn in linkerzij en rug 21 jun 2007 20:07 #1

• ka
Sinds enkele maanden heb ik last van een zeurende pijn in mijn onderrug, linkerzij en buik. Ook heb ik een opgeblazen gevoel. Wanneer ik 's ochtends opsta, doet mijn buik en onderrug veel pijn. Het lijkt wel alsof iemand met spelden in mijn buik prikt. Wanneer ik ga staan en diep ademhaal, zakt de pijn. Ook lijkt het alsof er iets in weg zit in mijn linkerzij onder mijn ribben. Dit voel ik vooral wanneer ik in bed lig op mijn rechterzij. Bij de dokter werd een blaasontsteking geconstateerd en kreeg ik antibiotica. Vervolgens verdwenen de klachten niet. Weer terug naar de dokter, er werd een urinekweek gedaan, wie uiteindelijk goed was, geen bacterien, nog wel steeds bloedcellen.
Zo is het uiteindelijk wel even doorgegaan en heb ik 3 antibioticakuren gehad, 2x een urinekweek en een echo van nieren (voor eventueel niersteentje), blaas en bovenbuik, wie overigens goed was.
Maar nog steeds zijn de klachten niet over......!!! Ik moet aankomende week naar de uroloog voor onderzoek.
Zou dit misschien ook met mijn darmen te maken kunnen hebben? Mijn buik is soms te gevoelig om aan te raken, opgezet en het rommelt regelmatig. Ook moet ik tegenwoordig wel 3x naar het toilet, terwijl ik enkele maanden geleden misschien 1x in de 2 dagen kon.

Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven, wordt er helemaal gek van...

Groetjes Ka

21 jun 2007 22:07 #2

• Anoniem
hoi ka
misschien iets met je nieren?
nierbekontsteking ofzo? breng anders je urine naar de ha
gr.

22 jun 2007 09:21 #3

• Mi
nu je toch naar de uroloog moet ,kan je vragen of het geen i.c is?!

bij i.c spreek je van een ontstoken blaas dus geen blaas ontsteking.
ook komt er regelmaatig bloed in de urine voor.

let de komen de dagen even op met wat je eet geen zure en zoute dingen even vermijden dan kan je het even testen of de pijn minder wordt.

heel veel succes bij de uroloog hoop dat er snel wat uitkomt,bij mij heeft het 3 jaar geduurd dat er uiteindelijk i.c uitkwam.

groeten Mi

23 jun 2007 18:35 #4

• ka
Hoi Mi

Bedankt voor je reactie!!
Ik zal het inderdaad eens bij de uroloog neerleggen.
Zijn deze klachten voor jou ook kenbaar? Heb jij daar ook last van of gehad?
Klinkt misschien gek, maar het is altijd fijn om te horen dat er meer mensen met dezelfde klachten rondlopen, dan maak je je toch iets minder druk erom!
En is het met medicijnen te behandelen?

Groeten ka

25 jun 2007 10:34 #5

• Anoniem
Hallo,

Ik heb ook al enige tijd last van pijn onder mijn linkerribbenboog die doortrekt naar mijn rug. Volgens de dokter heb ik PDS en heb ik daar Metamucil voor. Dit help eigenlijk niets. Ik ga gewoon dagelijks naar het toilet, en heb geen last van verstopping of diarree.
Wel merkte ik sinds 3 dagen op dat mijn ontlasting er vreemd uit ziet. Het zijn allemaal stukjes, en ze lijken wat vettig. Misschien een vies praatje, maar er zaten zelfs een soort lange stevige slierten in. Bah, ik ben daar best van geschrokken!

Ook merk ik dat de pijn na het eten het ergst is. Mijn hele linkerkant is dan opgezet en gespannen. Je begrijpt wel dat ik eigenlijk liever niets meer eet, al is de eetlust er nog wel.

Omdat ik zo''n last bleef houden ben ik weer bij de huisarts eweest, en deze heeft mij Ameprozol voorgeschreven tegen teveel maagzuur?! Help dus ook niets en begin nu toch wel een beetje gek te worden van dat rotgevoel.
Ik denk zelf aan iets met mijn alvleesklier... Aangezien ik me al suf heb gezocht op het internet...

Hoe is het nu met jou?

Groetjes Anita

25 jun 2007 10:55 #6

• Mi
hoi Ka

moet je deze week naar de uroloog,heel veel succes dan en laat je me weten hoe het was?

groeten Mi

28 jun 2007 17:32 #7

• ka
Ik ben gister bij de uroloog geweest, maar helaas alleen maar een gesprek. Dat viel wel een beetje tegen, want ik had gehoopt dat ze al wat zouden onderzoeken
Binnenkort heb ik wel enkele onderzoeken (rontgenfoto's, nierfunctie), waarbij ze toch wat dingen willen bekijken, dus ben benieuwd!

Groetjes ka

04 jul 2007 06:23 #8

• Anoniem
heel veel succes Ka en misschien horen we nog wat?

groeten Mi

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 10 jul 2009 18:14 #9

• Anoniem

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 16 jan 2010 16:40 #10

• Anoniem
Meer vragen en antwoorden over pijn in zij:

Pijn in rechterzij net onder de ribben
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...onder-de-ribben.html

Pijn in rechterzij na sporten
www.dokter.nl/index.php/Pijn/195034-Pijn...rzij-na-sporten.html

Steken in rechterzij
www.dokter.nl/index.php/Pijn/196327-steken-in-rechterzij.html

Pijn in rechterzij
www.dokter.nl/index.php/Hoofd-hals-schou...r-en-rechterzij.html

Pijn bij hoesten en steken in mijn rechter zij
www.dokter.nl/index.php/Longen/51209-pij...ijn-rechter-zij.html

Pijn rechter zij
www.dokter.nl/index.php/Kinderen/164419-pijn-rechter-zij.html

Zeurende pijn in linkerzij en rug
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5943...inkerzij-en-rug.html

Pijn in linkerzij en een opgezette buik
www.dokter.nl/index.php/Pijn/110389-pijn...-opgezette-buik.html

Pijn in mijn zij
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...ijn-in-mijn-zij.html

Pijn linkerzij `s avonds
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5625...kerzij-s-avonds.html

Blaas/nierbekkenontsteking?
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...g/Page-5/Page-4.html

Pijn onder rechter ribbenboog
www.dokter.nl/index.php/Pijn/110892-pijn...hter-ribbenboog.html

Buikpijn
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/52649-buikpijn.html

Middenrif kramp
www.dokter.nl/index.php/Longen/51376-MIddenrif-kramp.html

Pijn in zij
www.dokter.nl/index.php/Pijn/211117-pijn-in-zij.html

Alvleesklierontsteking
www.dokter.nl/index.php/Pijn/219998-alvleeskloerontsteking.html

Raar gevoel en pijn links onder mijn ribben
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...der-mijn-ribben.html

Cyste linkernier
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...yste-linkernier.html

Last van linkerzij
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5479...t-van-linkerzij.html

Schrompelnier
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...3-schrompelnier.html

Gekneusde ribben ja of nee?
www.dokter.nl/index.php/Spieren-pezen-bo...ibben-ja-of-nee.html

Maag en rugproblemen
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5850...en-rugproblemen.html

Pijn in rechterzij
www.dokter.nl/index.php/Pijn/110909-pijn-in-rechterzij.html

Bloed in urine
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...-Bloed-in-urine.html

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 26 mei 2010 19:04 #11

• AC
Hallo Ka,,
Het is al weer een hele tijd geleden dat je dit bericht hebt geplaatst. Maar ik wil je toch even laten weten dat ik precies de zelfde klachten heb.
Al sinds een jaar of zes zeven loop ik er mee rond en ik heb stad en land af gezocht naar een antwoord.
Van echo tot osteopaat,ik weet niet hoe vaak ik al bij de huisarts geweest ben maar ik word er allemaal niet echt wijzer van. Soms is het ook een poosje rustig en kan ik eens goed bijslapen, en dan ineens uit het niets is het weer terug en viert het hoogtij. Ik doe dan geen oog dicht, lig de hele nacht te zoeken naar de juiste houding en probeer continu te pinpointen waar de pijn vandaan komt maar tot nu toe is het me een groot raadsel.
Misschien ben jij inmiddels al iets wijzer geworden.? Dan zou ik dat heel graag willen weten.
Het lijkt er ook op of artsen je niet helemaal serieus meer nemen, en dat ben ik ook meer dan zat.

Groetjes AC

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 26 mei 2010 22:32 #12

• Anne
Pinpoints? Denk je aan fibromyalgie dus...?

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 08 jun 2010 20:10 #13

• marcel
mijn vriendin is gisteravond opgenomen met hevige buikpijn met uitstraling naar de linkeronderkant.
Ze is onderzocht door de gyneacoloog maar alles was schoon ,alleen de bloedtesten wezen een hoog ontstekkingsgehalte aan, daar bij heeft ze het gevoel dat ze een ballon ter hoogte van haar middenrif en net er iets onder heeft zitten .
Ze staan een beetje te mieren over wat het kan zijn , maar ze hebben gewoon geen idee,!!!!
Weet iemand anders iets of is dit herkenbaar ik verneem het graag

marcel

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 03 aug 2010 17:26 #14

• Sylenna
Hoi hoi het is al een oud blog maar goed.

Even mijn verhaal. ik heb sinds 4 dagen ook een zeurende pijn in mijn linkerzij met om de haverklap steken. Ik heb het al op de ziekte van Crohn gegooid (heb ik nu ong half jaar)

Maar goed de ziekte van Crohn (darmontstekingen) is hier nog niet genoemd vandaar dat ik nu begin te twijfelen......

Volgende week naar de internist, kijken wat die zegt!

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 03 aug 2010 20:26 #15

• Anoniem
Hai Sylenna, laat je weten welke diagnose de internist gesteld heeft? Heb je trouwens geen problemen bij het plassen of met je nieren?

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 08 okt 2010 00:05 #16

• Joost
Mogelijkheid; hydronefrose.
Het nierbekken van de linkernier zou opgezet kunnen zijn door een obstructie (steen, vernauwing of bloedvaten) Geeft aanvalsgewijs vreselijk veel pijn vooralna het drinken van veel vocht.

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 21 okt 2010 16:28 #17

• Silla
Hallo allemaal,

Ik heb sinds anderhalve week ook dit soort klachten.
Pijn in het midden van mijn rug, naar de onderrug toe. Ook voelt mijn linkerzijkant erg vreemd aan, alsof mijn dikke darm opgezet is.
De linkerkant van mijn onderbuik lijkt ook iets dikker dan de rechterkant en het deel waar je lovehandle zit is links dikker dan rechts.
Ik ben verder niet misselijk of duizelig, wel rommelt mijn buik onwijs, vooral na het eten!
Mijn ontlasting verliep altijd prima, alleen is het nu alweer 3 dagen geleden.. dat lijkt mij vrij lang.

Hebben meerdere mensen hier langs van?

Groet Silla

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 22 okt 2010 19:44 #18

• Ikke
Zou het kunnen dat je darmen verstopt zijn en vol met poep zitten die er niet uit kan komen?

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 23 okt 2010 20:07 #19

• Silla
Hahaha, dat dacht ik inderdaad ook.
Geukkig ben ik ondertussen naar het toilet geweest, ontlasting zag er eigenlijk prima uit.. maar de klachten zijn niet verdwenen, helaas.

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 26 okt 2010 22:53 #20

• Erica
Wat zei de huisarts van de klachten?

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 22 feb 2011 10:19 #21

• willem stolk
Hallo, ik heb ongeveer hetzelfde! Alleen lijkt het of ik iets rechtsonder mijn ribbenkast heb zitten - een soort balon! Na vele ziekenhuis bezoeken dachten ze nierstenen. Na ct scan, echo's en foto's ineens niet meer! Opvallend is, dat telkens als ik ga zitten (druk op mij zij en rug) ik last krijg. Lopen en staan gaat goed. Het is een zeurende pijn - anders dan een snee in je vinger. Ik heb dus ook geen idee en dit duurt al 3 maanden. Misschien darmen? Af en toe steken, opgeblazen harde buik - en s'avonds het meest last. Ik weet het ook niet :>(

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 23 feb 2011 17:35 #22

Heeyy wat je nu verteld komt mij echt bekend voor ik heb dat namelijk ook!
ik ben ook bij de dokter geweest en die zei dat ik Nierbekkenontstekking had en kreeg ik ook antibiotica maja later was dat dus niet zo& ik kan namelijk echt niet adem halen gwn.Mijn rug en linkerzij doet heel pijn (borsten zijn echt opgezwollen). Ik weet niet wat het is, de dokter zei toen alleen maar dat ik zogenaamd 'stress' heb?
Laatst bewerkt: 23 feb 2011 18:45 door Anoniem.

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 18 mrt 2011 16:06 #23

• willem stolk
nog steeds een opgezette buik, last van onderrug dat uitstraalt naar beide bovenspieren van mijn rug. Het is een drukkende vervelende pijn. Straat soms ook uit naar onderen. De ene keer lijkt ht alsof ht 80 graden is in mijn buik -en alsof er 50 kg in zit. Een soort band om mijn buik. Erg lastig en duurt veel te lang. Iemand een idee?

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 18 mrt 2011 19:39 #24

• Eva
Er zijn verschillende bekende oorzaken van een branderig gevoel in de maag. Dit kan onder andere gastro-oesophagale reflux, een maagzweer, ontsteking van de bovenste spijsverteringskanaal, of een probleem van de galblaas zijn. Met deze klachten zou een verwijzing naar een gastro-enteroloog gewenst kunnen zijn. Is er gedacht een een h. pylori infectie? Zijn er overigens problemen of klachten die in relatie staan tot de voeding en of de maaltijden, qua tijdstip en of qua last?

Re:zeurende pijn in linkerzij en rug 29 mrt 2011 13:21 #25

• Marijke
Hallo,
Vorige week woensdag begon ik pijn te krijgen aan de linkerzijde van mijn rug,net langs de wervel,midden in m'n rug wel te verstaan.
Dacht pff gaat wel over,na operatie hernia in 2004 en vastzetten L5-S1 in 2010 heb ik al wat pijn moeten doorstaan en dit gaat ook wel over...
Maar de dag erna 's morgens was andere koek,dacht dat ik dood ging,zo een vreselijke stekende,hete pijn had ik nog niet meegemaakt,wist niet hoe gaan liggen,zitten,staan,durfde eigenlijk niet te bewegen van de pijn!
Naar de dokter,die dacht aan ontstoken spieren,medicatie(feldene lyotabs smelttabletten)helpen niks,wel neem ik nu en ook al jaren voor ik ga slapen(Myolastan,spierontspanners)
Nu ben ik gistern begonnen met Kiné,wat heb ik daar afgezien,toen ze met haar duimen over mijn rug ging,ik weende als een klein kind. Achteraf voelde ik mij véél beter tot 's avonds de pijn weer enorm was.Dacht dat kan van de Kiné zijnj en gaat wel over...Nee hoor vandaag wéér zo een stekende pijn. Morgen een CT-Scan hopelijk is daar iets meer op te zien want ik kan die pijn niet meer uithouden...iemand die zich hierin terug vind?
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op