Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn linkerzij

pijn linkerzij 23 apr 2007 13:49 #1

• fem22
Hoi, ik heb nu sinds een maand weer pijn in mijn linkerzij. Het is een soort zeurende pijn met soms steken. De ‘pijn’ is praktisch de hele dag aanwezig, maar soms trekt hij even weg. Als ik in bed lig (in een bolletje) lijkt het of mijn ribben ergens tegen drukken. Verder heb ik ook vaak last van boertjes en zuuroprispingen.

Ik heb aan mijn linkerkant wel een uitgezet stuk darm, maar dit is denk ik niet de oorzaak. Anders zou ik deze pijn toch altijd gehad moeten hebben.

Een half jaar geleden ben ik met deze pijn in men zij als eens naar de huisarts geweest. Volgens hem was dit een maagonsteking. Hij heeft mij toen ratandine (ofzoiets) voorgeschreven, maar dit heeft niets geholpen. Na een tijdje is dit gewoon weggegaan en nu is het teruggekomen. Als ik nu naar de dokter ga gaat hij mij waarschijnlijk weer niet serieus nemen (zoals hij wel vaker doet) of gaat hij weer die pillen voorschrijven die niet werken.

Mijn vraag is dus of iemand van jullie ook al pijn gehad heeft in de linkerzij?? Een constante pijn, met soms steken (die je hebt wanneer je bv. te hard gelopen hebt). Een pijn die soms erger wordt als je moet lachen of fel hoest, of als je in een bepaalde houding ligt.

26 apr 2007 10:34 #2

• fem22
niemand enig idee?

pijn in zij 01 mei 2007 10:10 #3

• hans
ja ik heb precies de zelfde klachten , bij mij is het de dikke darm die wat geirriteerd is , ik moet veel drinken en veel vezels eten , van mijn huisarts kreeg ik een poedertje waarmee mijn ontlasting wat zachter word ik weet nog niet het resultaat maar dat meld ik wel tzt

01 mei 2007 22:13 #4

• Richelle
Ja dat heb ik ook.. ik ben er nog niet mee na de dokter geweest. Vooral als ik geslachtgemeenschap heb voel ik het ook in me linker zij steken. Ook als ik er op druk..

19 jun 2007 15:05 #5

• pijntje
zit de pijn steeds op dezelfde plaats of verschilt et nog wel eens? Dan links onder of links naast navel of links onder de navell

zeurende pijn linkerzij 25 sep 2007 21:57 #6

• Rob
ik heb ook met regelmaat last van een zeurende pijn in mijn linkerzij. Mijn huisarts houdt 't op een spastische darm en er is niets aan te doen, behalve dan opletten wat je eet. Vezelrijk voedsel, veel water. Beweging helpt ook erg goed: fietsen bijvoorbeeld of gewoon wandelen. Wat mij opvalt is dat de "pijn" een heel stuk minder is geworden sinds ik geen kaas meer eet. Wat ik voorheen heel vaak als beleg at. Succes!

Re:pijn linkerzij 15 nov 2009 22:21 #7

• patricia
ik heb precies het zelfde probleem begin ditjaar had ik het ook en kreeg eerst maag tabletten die werkten niet mijn arts toen heeft het afgedaan met een echo bloedprikken en daar kwam niks uit dus deed het af met een spastische darm(met een goede stoelgang? vreemd)

nu heb ik al weer anderhalve week het zelfde probleem en heb een andere huis arts hij heeft mijn bloed laten prikken maar kwam niks uit heb een kuurtje voor mijn troebelen urine maar nog is er die pijn en dan is het weer even weg en dan is het er weer en ook in bepaalde houdingen doet het erg pijn. nu krijg ik een echo waarvan ik denk dat het niks opleverd en ik kreeg een uitstrijkje, maar ik ben zo bang bang dat ik straks te laat ben met het ontdekken wat het nou is en dat ik straks als gevolg misschien geen kinderen kan krijgen.

please wie o wie heeft het zelfde en weet misschien een sugestie van wat het kan zijn!!

Re:pijn linkerzij 16 jan 2010 16:41 #8

• Anoniem
Meer vragen en antwoorden over pijn in zij:

Pijn in rechterzij net onder de ribben
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...onder-de-ribben.html

Pijn in rechterzij na sporten
www.dokter.nl/index.php/Pijn/195034-Pijn...rzij-na-sporten.html

Steken in rechterzij
www.dokter.nl/index.php/Pijn/196327-steken-in-rechterzij.html

Pijn in rechterzij
www.dokter.nl/index.php/Hoofd-hals-schou...r-en-rechterzij.html

Pijn bij hoesten en steken in mijn rechter zij
www.dokter.nl/index.php/Longen/51209-pij...ijn-rechter-zij.html

Pijn rechter zij
www.dokter.nl/index.php/Kinderen/164419-pijn-rechter-zij.html

Zeurende pijn in linkerzij en rug
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5943...inkerzij-en-rug.html

Pijn in linkerzij en een opgezette buik
www.dokter.nl/index.php/Pijn/110389-pijn...-opgezette-buik.html

Pijn in mijn zij
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...ijn-in-mijn-zij.html

Pijn linkerzij `s avonds
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5625...kerzij-s-avonds.html

Blaas/nierbekkenontsteking?
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...g/Page-5/Page-4.html

Pijn onder rechter ribbenboog
www.dokter.nl/index.php/Pijn/110892-pijn...hter-ribbenboog.html

Buikpijn
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/52649-buikpijn.html

Middenrif kramp
www.dokter.nl/index.php/Longen/51376-MIddenrif-kramp.html

Pijn in zij
www.dokter.nl/index.php/Pijn/211117-pijn-in-zij.html

Alvleesklierontsteking
www.dokter.nl/index.php/Pijn/219998-alvleeskloerontsteking.html

Raar gevoel en pijn links onder mijn ribben
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...der-mijn-ribben.html

Cyste linkernier
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...yste-linkernier.html

Last van linkerzij
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5479...t-van-linkerzij.html

Schrompelnier
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...3-schrompelnier.html

Gekneusde ribben ja of nee?
www.dokter.nl/index.php/Spieren-pezen-bo...ibben-ja-of-nee.html

Maag en rugproblemen
www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/5850...en-rugproblemen.html

Pijn in rechterzij
www.dokter.nl/index.php/Pijn/110909-pijn-in-rechterzij.html

Bloed in urine
www.dokter.nl/index.php/Nieren-blaas-uri...-Bloed-in-urine.html

Re:pijn linkerzij 09 mrt 2010 23:16 #9

• Rien
Die pijn heb ik sinds gister.
Veel pijn met lachen of hoesten en dan in me linkerzij.
Als ik gewoon zit heb ik geen last (bijna geen last) wel als ik opsta.
Weet iemand wat het zou kunne zijn?
Heb vermoeden iets met de darm, al ken ik t me haast nie voorstellen

Re:pijn linkerzij 10 mrt 2010 23:25 #10

• bianca
hoi ik heb ook al een paar maanden last van mijn linkerzij,voornamelijk bij mijn ribben.
mijn huisarts dacht dat het mischien het syndroom van tietze is.
ik heb al foto,s laten maken maar ze kunnen niets vinden.

Re:pijn linkerzij 17 apr 2010 09:06 #11

• Danny
Deze klachten heb ik ook.
De eerste klachten waren half jaar geleden precies hetzelfde als die van jou eerst hadden we echo laten maken er was niks erg aan de hand volgens huisarts.
Later terug gegaan en zei die dat me dikke darm geirriteerd was en kreeg ik movicolon mee dat is poeder maar wel heel vies van smaak ik kreeg er behoorlijk diaree van en daar was ik mee gestopt.
Ik terug en heb die me een ander poeder mee met sinasappel smaak dit gaat opzich goed maar ik blijf toch best pijn houden wat ik nu toch best raar vind

Re:pijn linkerzij 11 jul 2010 21:16 #12

• Mies
Een week geleden kreeg ik zo'n pijnaanval midden in de nacht, in mijn linkerzij, net onder mijn ribben.

Het was een stekende pijn die uitwaaierde naar buiten toe en alleen maar heviger werd. Ik raakte er ook van in paniek. Omdat ik niet wist wat dit veroorzaakte. Het duurde maar een half uur, toen ebte het weg.

Twee dagen later, om 7 uur 's ochtends toen ik wakker werd, opstond en in beweging kwam), voelde ik dezelfde pijn weer opkomen. Hij werd alleen maar heviger. Ik ging ijsberen omdat daarmee de pijn iets minder leek te zijn. Maar toen dat ook niet meer hielp, ben ik op de grond gaan liggen (in foetushouding) en hoopte ook dat ik zou flauwvallen. Dan hoefde ik die pijn niet meer te voelen. :s

Mijn vriend dacht aan nierstenen. Omdat het nog vroeg was belde hij eerst de EHBO, maar die zeiden dat we moesten wachten tot ik bij de dokter terecht kon.
Mijn huisartsenpraktijk ging om 8 uur open en ben daar zonder afspraak naartoe gegaan met de taxi. Kreunend van de pijn. Van de huisarts heb ik een verdovingsprik gekregen. Dat hielp. Daarna heb ik Diclofenac meegekregen. Ook dat helpt en dat slik ik nu nog steeds, preventief. Ik heb al een buikoverzicht gehad, maar daarop waren geen nierstenen te zien. Volgende week moet ik een echo laten maken.

Ik laat het hier weten zodra ik weet wat het is.

Re:pijn linkerzij 14 jul 2010 19:31 #13

• Mies
Gisteren ben ik naar het ziekenhuis geweest. Op de echo was niets te zien. Daarom moest er een CT-scan gemaakt worden.
Daarop was heel duidelijk een piepklein niersteentje van 2 millimeter zichtbaar.
Ik voelde me daarna erg opgelucht dat ik wist wat het was.

Re:pijn linkerzij 15 jul 2010 23:27 #14

• Marit
Dat is inderdaad een opluchting. Fijn dat je weet wat het is, en dat je jouw klachten serieus hebt genomen en de zorg gevraagd hebt die je nodig bleek te hebben.

Re:pijn linkerzij 29 jul 2010 22:13 #15

• Erwin
Pijn na het sporten heeft met de milt te maken. Als je na het sporten die steken voelt ga dan rechtstaan en breng je knie tot aan je borst en hou deze 10 sec met je handen tegen je borst aangedrukt en haal in die 10 sec diep adem en rustig uit ademen. Het is even wennen omdat je tegelijker tijd ook balans moet houden op je ander been maar een ervaren sporter kan dat meestal wel. Je zult merken dat de steek weggaat. heb je het rechts na het sporten doe dit dan met je rechterbeen.

Re:pijn linkerzij 31 jul 2010 15:35 #16

• Eveline
Hoi,

Afgelopen woensdag op donderdag nacht werd ik wakker met een stekende pijn in mijn linker zij.
Ik kon er gewoon niet meer van slapen.
Ik heb een pijnstiller met spierverslapper op,
opeens was het weg en heb er geen last meer van gehad,
Tot ik vanochtend (zaterdag) wakker werdt met weer die stekende pijn.
Ik kon zelfs mijn dochter van 13 weken niet de fles geven, dit heeft mijn vriend moeten doen.
Ik ben 3 weken geleden naar mijn huisarts geweest omdat ik ook nog erg last had van mij spieren en banden van de bevalling en hij constateerde dat ik ook last heb van verstopping en heb laxeermiddel gekregen en oefeningen voor de bekken, been en buikspieren.
Geen idee of het daarmee te maken heeft.
Ga zo ie zo maandag/dinsdag nog naar de dokter om over alles te praten, het zit me niet lekker, zelfs met een pijnstiller gaat het nu niet weg!

Re:pijn linkerzij 31 jul 2010 23:28 #17

• Sammie
En je vertelt niet hoe jouw ontlasting de laatse dagen tot weken is geweest... Wil je dat nog even opschrijven zodat we met je mee kunnen denken?

Re:pijn linkerzij 10 aug 2010 16:30 #18

• carine
hey

ja ik heb dezelfde symptomen moet volgende week een maag en darmonderzoek laten doen, het doe soms serieus zeer hoor ook als ik lach zelfs als ik met de fiets rij dus afwachten he
groetjes carine

Re:pijn linkerzij 13 okt 2010 14:43 #19

• wennepen34
Hallo,

Ik heb dus hetzelfde pijn onder me linkerborst net of er iets aan de binnenkant van mijn ribbenkast tegen mijn onderste ribben aan drukken...kan niet gapen, hoesten me omdraaien in bed enz...word er moedeloos van. Ga de dokter maar even bellen voor een afspraak en hopen dat er wat uit komt. Het kan dus te maken hebben met me darmen en nieren..?
Als er iemand meer nieuws heb in de tussentijd hierover of weet wat het kan zijn graag een reactie..Ben in inder geval blij te lezen dat ik niet de enige ben...

Groetjes...

Re:pijn linkerzij 20 jun 2011 20:34 #20

Ik heb ook die pijn in m'n linkerzij.. Het houd bij mij al een paar maand aan. het begon met raar gevoel in mn buik.. en nu bijna een half jaar later steekt het altijd continu in mijn linkerzij. t beinvloed je dagelijkse leven wel.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
De dokter legt het bij mij neer op een spastische darm.. maar zelf heb ik het idee dat dat t niet is.
Heb er medicijnen voor gekregen maar die helpen niks..
Het is zon rare pijn wil er graag vanaf..
bang dat het wel wat is en ik dan te laat ben.
me ouders willen me niet meer helpen:(

dus als iemand enig idee heeft.. graag.

Groetjess

Re:pijn linkerzij 21 jun 2011 00:28 #21

De huisarts heeft jou onderzocht en geen andere oorzaak kunnen vinden dan het PDS (Nota bene: PDS is een diagnose per exclusivum: . Als de medicatie hiervoor onvoldoende effect heeft naar jouw mening, dan ga je terug naar de huisarts met de mededeling dat de medicijnen die de huisarts jou heeft voorgeschreven onvoldoende zijn voor de diagnose die de huisarts heeft gesteld. Zonder goed lichamelijk onderzoek is het gissen naar andere mogelijke oorzaken van de klachten die je beschrijft. Een volledige lijst plaatsen van alle mogelijke oorzaken gaat naar mijn mening voorbij aan het probleem dat je hebt en de oplossing die jou het beste kan helpen, waarbij de huisarts bij uitstek de aangewezen persoon is om dit probleem samen met jou verder aan te pakken.

Re:pijn linkerzij 21 jun 2011 00:30 #22

Re:pijn linkerzij 22 jun 2011 21:18 #23

• lenny
hoi, ik lees dat jij pijn hebt in de rechterzijde, ook ik heb daar al reeds een jaar last van en ook mijn huis arts neemt mij niet serieus. nu heeft mijn moeder een chemische darmziekte wat waarschijnlijk erfelijk kan zijn (hoeft bij jou niet zo te zijn)en
nu heb ik het toch voor elkaar gekregen om een darm onderzoek te ondergaan want de pijn moet tch ergens vandaan komen. de steken klinken mij ook heel bekend en het kan wel eens dlink pijn doen met ademen. vandaag heb ik het darm onderzoek ondergaan en krijg over een week de uitslag. mocht dit niets opleveren dan krijg ik ook een maag en lever onderzoek en mischien ook wel voor de nieren. mijn advies is toch om alles uit te kunnen sluiten, zorgen voor een
MDL (maag,darm en lever) onderzoek bij de huisarts.
Zekerheid voor alles, desnoods laat je hem dit bericht lezen, of ga voor een second opinion naar een andere huisarts en vraag wat hij evan vind.
ik wens je veel sterkte en succes. xxx lenny
Laatst bewerkt: 23 jun 2011 09:06 door Anoniem1.

Re:pijn linkerzij 22 jun 2011 22:21 #24

• Marije
Ik hoop dat het allemaal meevalt Lenny. Laat je weten wat er uit het onderzoek gekomen is?

Re:pijn linkerzij 23 jun 2011 17:11 #25

• lenny
natuurlijk laat ik even weten wat de uitslag is, en wat er verder gaat gebeuren.
hoop jullie hier ook een beetje mee te helpen, bedankt.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op