Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

aanhoudende misselijkheid

aanhoudende misselijkheid 27 jan 2007 14:17 #1

• becky
hallo,
ik weet niet precies waar ik het moet posten dus dan maar hier.
misschien kan mij iemand hier verder helpen.
ik ben namelijk al een week of 2/3 misselijk.
ik heb wel stress gehad de laatste tijd, maar dat is nu wel minder. ook heb ik verder geen veranderingen aan mijn eetpatroon, en het komt niet door medicijnen.
ik ben de hele dag door misselijk. al gelijk als ik wakker wordt, tot ik ga slapen.
overgeven moest ik nog net niet, maar het is erg vervelend.
alvast bedankt!
mvg,
Becky

27 jan 2007 14:31 #2

• Anoniem
Ik weet niet of je er wat mee kan want het is een beetje een psychologische benadering, maar er ligt je iets "zwaar op de maag". Je kunt nu twee dingen doen, of het verteren of het eruitgooien. Ik bedoel dat je of goed kijkt en luistert naar binnen wat er speelt en probeert het helder te krijgen en er iets aan te doen, of je "kotst" het uit en gooit die belastende rotzooi weg. Ik weet natuurlijk niet waar het om gaat of dat deze benadering je aanspreekt, maar dit denk ik ervan.

Hai, succes.

27 jan 2007 14:41 #3

• Anoniem
de grootste stress factoren zijn gelukkig verdwenen.
dus daar zal het niet aan liggen. en anders heb ik het alleen smorgens.
ik had laatst ook even last van maagzuur, maar dat was maar 1 keer.
een aantal maanden geleden had ik dit ook, maar alleen smorgens. toen ben ik naar de huisarts gegaan: je maag is van streek zei hij. maar waarom wist hij niet.
ik heb wel sinds een aantal jaar een spastische darm, maar ik ben er nog nooit misselijk van geworden.
zwanger ben ik denk ik ook niet (weet niet zeker, heb de stopweek een paar keer overgeslagen)
dus het is een beetje moeilijk...
thuis heb ik nog wel domperidon, maar ik gebruik liever geen medicijnen als ik niet weet waarom ik zo misselijk ben.

30 jan 2007 20:31 #4

• becky
heeft niemand een idee?
ik heb een test gedaan. ik ben niet zwanger. mijn huisarts is op vakantie die komt pas volgende week terug. ik hoop dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.

30 jan 2007 22:04 #5

• Anoniem
De grootste stress is verdwenen zeg je. Betekent dat dat je maag aan het herstellen is en z`n eigen vorm weer moet vinden...? Heb dan nog geduld, wandel veel en praat over wat je bezighoudt.

31 jan 2007 11:52 #6

• Anoniem
dat doe ik ook. ik probeer zo minmogelijk op te kroppen, maar de misselijkheid is nog steeds...
ik zou dat ik wist wat er is :( ik vind dit aardig vervelend worden nu.
ik kan niet eens meer lekker ergens van genieten. zelfs het lekkerste eten krijg ik met moeite naar binnen :(

31 jan 2007 12:36 #7

• Anita
hallo becky

ik weet precies wat je door maakt was al vanaf vorig jaar augustus misselijk. naar huisarts geweest en die zei me dat er steeds ontlasting achter bleef waardoor ik dus misselijk was. is jouw ontlasting wel goed? zo niet dan kan het zijn dat daar de euvel ligt. zelf gebruik ik nu movicolon maar er zijn wel tabletten voor de misselijkheid hoor. primparan heet het zijn zet pillen maar ze zijn er ook in tablet vorming. ik gebruik nu de tablet vorm want van die zet pillen word je zo moe van ik zit nu nog maar op een halve tablet per dag en straks neem ik ze helemaal niet meer want de misselijkheid is aardig weg nu. ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je nu bij jezelf na kan gaan van ja dat is het en anders toch ff naar de huisarts gaan hoor. is niet lekker meer elke dag misselijk te zijn weet er alles van. groetjes anita

31 jan 2007 12:40 #8

• becky
bedankt voor de reactie, mijn ontlasting is gewoon in orde. die zetpillen had ik ook, maar die hielpen nooit.
volgende week zal ik de dokter bellen om te kijken of ze iets kan vinden, maar misschien dat jullie hier ook iets in herkennen :) maak me namelijk aardig zorgen.

01 feb 2007 12:25 #9

• becky
oja, movicolon heb ik ooit eerder voor mijn spastische darm gekregen, ik kan daar niet goed tegen, ben er aardig ziek van geworden.
gelukkig was het niet dringend.
maar ik vraag me nu af. zou ik misschien toch zwanger kunnen zijn?
bij een maagzweer ofzo heb je altijd pijn heb ik gelezen. ik heb niets :S

01 feb 2007 14:18 #10

• Anita
hoi becky

dan toch maar ff een test doen joh dan weet je het ten minste zeker of je wel of niet zwanger bent dan weet je ook gelijk waardoor je dan misselijk bent mocht je wel zwanger zijn. mocht het niet zo zijn ga dan ff naar je huisarts dan weet je tenminste wat meer dit is ook geen pretje zo natuurlijk. nou hoor het wel van je en sterkte ermee groetjes anita

01 feb 2007 14:57 #11

• becky
ik heb al een test gedaan maar die was negatief.
maar klopt het dat die testen vaak ook niet betrouwbaar zijn en dat je het vaak nog een tweede keer moet proberen?

01 feb 2007 20:50 #12

• Anita
hoi becky

heb er zelf niet zo veel ervaring mee maar het schijnt wel es zo te zijn idd. dus mischien nog es een 2de test voor alle zekerheid. en dan is het het beste met ochtend urine daar zitten meer hormonen in dat weet ik wel. en als die nog negatief is ga dan toch maar ff langs de huisarts joh. die kan je vast meer zekerheid geven over de misselijkheid. sterkte en hoor weer van je groetjes anita

02 feb 2007 14:14 #13

• becky
bedankt voor je reactie :)
ik ga volgende week naar de dokter. ik hoop dat ze weet wat het is.ben het nog steeds.
wordt er helemaal gek van. :(
ik laat het horen zodra ik iets weet!
groetjes Becky

02 feb 2007 15:01 #14

• Anita
hoi becky

ja doe dat maar joh ik denk dat je huisarts er meer aan kan doen dan ik of een ander he. heel veel sterkte ermee en hoor het graag van je. groetjes anita

12 feb 2007 13:10 #15

• becky
ik ben naar de dokter geweest.
ze kon niets vreemds vinden, maar heeft me nu capsules gegeven.
ik ben nog steeds misselijk :(
heb ze nu 4 dagen.
anders moet ik bloedonderzoeken gaan doen...
hopelijk kunnen ze iets vinden, want ik wordt er nu echt een beetje moe van na al die tijd...

12 feb 2007 19:29 #16

• Anita
hoi hoi

ja bij mij konden ze toen ook niks vinden ook niet uit de bloed onderzoeken. heb zelfs een bovenbuik echo gehad was ook allemaal goed. het ligt bij mij aan de ontlasting als ik goed naar de wc kan heb ik ook geen last en met voeding moet ik ook oppassen maar kan wel in principe alles eten hoor. dat je nu nog misselijk bent kan ook bijwerking zijn van de medicijn en het heeft ook tijd nodig maar als je na een week nog misselijk bent ff bloed laten prikken dan wie weet komt daar wat uit. ik hoor weer van je groetjes anita

misselijkheid 12 feb 2007 22:17 #17

• jolanda
hallo ook ik ben al wekenlang misselijk,ik ben niet zwanger en ben naar de dokter gegaan.ik ben inmiddels al een paar kilo kwijt en werd helemaal raar van die misselijkheid.de dokter heeft mijn bloed nagekeken en dat bleek dus niet goed te zijn,na een antibiotica waar ik de eerste dagen nog zieker van werd ging het toch wat beter maar nu zit ik 4 dagen zomder en de misselijkheid begint weer!nog 3 dagen dan word mijn bloed weer nagekeken ben bang dat het nog niet goed is.en wat de dokter dan met me wil?

18 feb 2007 12:23 #18

• becky
ik moet morgen naar de dokter :(
de tabletten helpen niet. ben het nog steeds...
dus dat wordt bloedonderzoek...
ben benieuwd wat ze gaan onderzoeken

19 feb 2007 19:34 #19

• Anita
hoi becky

ja dan maar ff bloed prikken he en hopelijk komt er wat uit ja niks ernstigs hoop ik natuurlijk maar zodat je weet wat er aan de hand is. zelf begin ik er ook weer last van te krijgen slik nu al 2 halve tabletjes op een dag en heb dan nergens last van. was eerst maar halve tablet per dag en de klachten kwamen weer dus ja dan maar weer 2 op een dag. maar goed hoop dat je snel de uitslag krijgt is meestal binnen een paar dagen he. groetjes en sterkte hoor weer van je
anita

20 feb 2007 20:15 #20

• A
14 jaar geleden (ben nu bijna 30) begon ik mij ook misselijk te voelen. Ik heb allerlei onderzoeken gehad, bloed prikken, maagonderzoek (dmv slang via mond in de maag) etc, maar ze konden helemaal niks vinden. Het ging van kwaad naar erger en uiteindelijk zat ik thuis met straatvrees en zwaar depressief. Ik durfde nog niet in de tuin te staan omdat ik bang was dat ik moest overgeven. Het gekke is, ik heb in die tijd nog nooit overgegeven. Na 2 jaar zo aangesukkeld te hebben, werd ik opgenomen op de PAAZ afdeling (psyciatrische afdeling algemeen ziekenhuis) en dat heeft geholpen.
Nu ben ik nog steeds af en toe misselijk en vooral als ik ergens naar toe moet. Als ik er eenmaal ben, dan zakt het ook wel af. Het zit "tussen de oren" zoals ze dat zeggen.
Misschien is het bij jou ook wel psychisch. Ik wil alleen maar zeggen dat je het niet zo ver moet laat komen als bij mij.

Succes

23 feb 2007 19:51 #21

• becky
bedankt voor de reacties.
vandaag kreeg ik de uitslag...
ik heb me laten testen op een maagbakterie, diabetis, bloedarmoede, schildklierafwijking en bloedbezinking.
het was allemaal helemaal in orde :D
maar helaas weet ik dus nog steeds niet wat er is :(
stress denk ik niet...

24 feb 2007 11:40 #22

• Anita
hoi becky

dat is al mooi dat de bloed uitslag goed was zeg gelukkig was er niks te vinden en ja nu zit je met de vraag wat heb ik dan. heeft ze het ook over maagonderzoek gehad? want ja mischien is het daar wel iets niet in orde. ik zelf moest het ook maar durf het niet brr ben er als de dood voor. maar heb ook niet het idee dat het bij mij uit de maag komt maar aan de darmen ligt. nu ik 2 halve tabletjes neem per dag heb ik bijna geen last meer gelukkig. heb jij nu ook andere medicijnen gekregen? nou ik hoop dat je je snel beter zal voelen en hoop snel weer wat van je te horen groetjes anita

19 mrt 2007 21:02 #23

• becky
Helaas is het nog steeds :(
ook de echo was helemaal ok. ik ga deze week weer naar de dokter (moet toch voor meerdere dingen)
hopelijk komt het helemaal goed. ik blijk ook nog overspannen te zijn... misschien daardoor :(

19 mrt 2007 22:52 #24

• anita
he vervelend joh dat het maar niet weggaat. ik weet er zelf ook alles van. probeer ook een beetje op je voedsel te letten je kan ook een allergie hebben he, dat dacht ik eerst ook maar was het ook niet. bij mij waren de echo en de bloed ook allemaal prima. ja daar zou het idd ook mee te maken kunnen hebben dat je overspannen bent. dat geeft ook allemaal spanning op de maag en darmen dat zijn meestal de zwakke plekken van de mens. ik hoop dat je wat ervoor kan krijgen ik gebruik ook nog steeds die tabletjes ervoor 2 halve per dag maar ze helpen me wel heel af en toe nog last wanneer de menstruatie komt maar verder niet meer gelukkig. ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je er snel van af bent groetjes anita

26 mrt 2007 07:51 #25

• becky
bedankt voor je reactie :)
ik ga vandaag weer eens een afspraak maken met de dokter. de psycholoog kon er ook weinig van maken.
helaas ligt het ook niet aan het eten (eet/drink elke dag wat anders)
ik heb nu eventjes geen baan en heb even rust. voel me wel veel fijner nu, maar het misselijk zijn is nog steeds :-( ik ga eens kijken of ze nog wat weten. desnoods moet ik maar een allergie test doen.
groetjes!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op