Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
pijn rechter bovenbuik (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn rechter bovenbuik

pijn rechter bovenbuik 15 dec 2006 23:20 #1

• carola
Hoi,

Ik heb sinds anderhalf jaar pijn in mijn rechter bovenbuik net onder de ribbenboog. Het is een soort van beurs gevoel en trekt soms helemaal naar rechts achter. Ik heb al diverse onderzoeken gehad zoals een maangonderzoek, darmonderzoek en echo. Er is wel een bacterie gevonden die ik in Costa Rica heb opgelopen maar deze bleek goedaardig. IK heb er wel een antib kuur voor gekregen, maar de pijn blijft. Diagnose prikkelbaar darmsyndroom. Heb wel psyll poedertjes gekregen. Mijn stoelgang is nu wel beter maar de pijn blijft. Heb wel altijd al last gehad van obstipatie. Ik baal er echt ontzettend van, want ik voel het heel de dag en ook heb ik bijna altijd een zwaar gevoel in de buik. Al mijn energie gaat er dan ook heen lijkt wel.

Is dit nou echt pds, ik weet het niet hoor. Heb er al veel over gelezen maar eigenlijk nooit over constante pijn op 1 duidelijk punt.

Heeft iemand deze pijn ook gehad en er een oplossing voor gevonden. Ook eventueel in het alternatieve circuit.

Ik hoor het graag.

16 dec 2006 19:22 #2

• jazz
Hallo,

Ik heb eerlijk gezegd wel vaker gehoord dat iemand een spastische darm ,aan een bacterie overhoud. Ik hoop dat het voor jouw van tijdelijke aard is. Het is nu zaak om een beetje maatregelen te nemen. Om je darmflora optimaal te houden zou ik zeker wat probiotica proberen( yakult enz) Neem daar maar lekker veel van ong 3 per dag. Verder eet gezond. volkorenbrood veel fruit en groente en drink veel water ongeveer 2 liter per dag. Wat die psylliumvezels betreft , die zou ik vervangen door Metamucil dat zijn ook zakjes maar deze komen van de husk struik of boom . Deze Vezels hebben het vermogen om de darmfunctie te stimulerenen het is niet zo wrang. Het is een niet irriterende bulk die in je darm ontstaat

De pijn die jij beschrijft, komt vaker voor bij pds patienten, maar kan ook door een verstoorde darmflora zijn.

Ik hoop dat je je binnenkort weer oke voelt en dat dit van tijdelijke aard is

Succes

Jazz

pijn rechter bovenbuik 12 dec 2013 11:29 #3

• Anoniem
Hoi

OOk ik heb vaak zulke klachten. ben soms bang dat het met de lever te maken heeft, maar een paar jaar geleden deden ze ook daar een echo van en was er niets te vinden.
Blijf toch twijfelen om 't nog es te laten onderzoeken.
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op