Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

buikkrampen en pijn na eten

buikkrampen en pijn na eten 28 aug 2006 21:29 #1

• marieke
de laatste maanden heb ik af en toe enorme buikpijn en stekende pijn en een harde opgezetten buik na het eten. Dit alleen als ik een lege maag heb gehad, en echt stevige trek en knorrende maag. wanneer ik dan daarna wat eet heb ik ongeveer een half uur enorme pijn. na een poosje liggen zakt het weg.
wat kan dit zijn??

28 aug 2006 23:23 #2

• jazz
Hallo,

een lege maag en darm gedeidt niet goed. Als je honger hebt kneedt je maag toch ook al zit er geen voedsel in. door het kneden komt er lucht in je maag/darmstelsel, dat lucht hoopt zich op en voelt vervelend. Als je daarna gaat eten voelt het eerst belabberd, maar na een poosje pakt het lichaam het voedsel op en heb je er weinig last meer van.
De lucht zakt naar onderen en kan je alleen s?chtens vernemen als je naar het toilet gaat.

Eet regelmatig( je hebt een beetje spastische darm symptomen) eet genoeg aard. brood groente en fruit. Drink veel water. Ik denk als je dat doet vooral het regelmatig eten dat je er veel minder last van hebt.

Heel veel succes,

Groet,

Jazz
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op