Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
slijm bij ontlasting (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

slijm bij ontlasting

slijm bij ontlasting 10 jul 2006 19:52 #1

• liesbeth
Hallo ik heb wel eens bij het poepen dat er een beetje slijm meekomt, gewoon doorzichtig. Nu las ik in een blad over kanker enzo en welke signalen je dan op moet letten. Nu lees ik dat als je slijm en/of bloed bij de ontlasting hebt je altijd naar de huisarts moet gaan. Maar ik heb dit zo af en toe eens en dan weer tijden niet, maar wel voor zover ik me kan herinneren al jaren. Ik poep meestal vrij hard, keutelig en dan is het ook, niet als de ontlasting iets dunner is. Ik heb verder nergens last van ook geen andere stoelgang ofzo dan ik altijd al had. Moet ik nu toch naar de dokter. Ben toch wel geschrokken van dat bericht. Wie weet hier iets van?

10 jul 2006 20:30 #2

• rem
liesbeth

Hoi Liesbeth

Als je alleen slijm meekomt en wat helder rood bloed hoef je niet direct naar een dokter te gaan ik denk dat het meer met je ontlasting te maken heb als jij met poepen vrij harde en keutelige ontlasting heb lijkt het eerder op een vocht te kort drink je wel genoeg? En moet je erg persen als je op de toilet zit, dan kan het namelijk pers vocht zijn. Probeer veel vezels te eten en als je het lust kersen en pruimen je ontlasting word dan wat soepeler en als er dan niks mee komt van slijm hoef je niet naar de dokter blijf je sluim houden ga dan naar de huisarts.

Suc6

Rem

11 jul 2006 22:02 #3

• diana
Hoi Liesbeth,
Ik heb ook al jaren slijm bij de ontlasting. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij jou. Als we werkelijk iets ernstigs haden gehad dan was dat allang een keer uitgekomen. Maak je maar geen zorgen. Die bladen werken je de stuipen op het lijf.

12 jul 2006 10:19 #4

• Liesbeth
Bedankt voor jullie antwoorden. Idd wordt je best wel gek gemaakt door die verhalen over kanker en waar je op moet letten. ^Ben blij te horen dat er meer mensen zijn die wel eens slijm in de ontlasting hebben. Ik had vriendinnen gevraagd en die hadden het allemaal niet, dus daar wordt je ook niet geruster van. Staat er ook nog ion zo'n blad bij 1 op de 3 krijgt borstkanker 1op de zoveel krijgt longkanker, nou niet zo hoopvol. Als er dan staat slijm bij ontlasting is altijd een reden om naar de dokter te gaan, wordt je wel bang. En al die verhalen van mensen die kanker hebben of krijgen en er nooit iets van merken, maar pas als het al te laat is. Hebben ze een zere schouder is het al een uitzaaiing van vergevorderde kanker en gaan ze dood, dus je wordt haast al bang van ieder pijntje. Zo'n hypochonder ben ik anders niet, maar ze maken je wel bang.
Om nog even op het eerste antwoord terug te komen, ik heb verder geen last van verstopping ofzo, ik ga echt dagelijks naar de wc en hoef bijna nooit te persen en ook drink ik veel en eet veel fruit. Alleen het eten van vezels schiet er wel eens bij in. Ben niet zo gek op bruin brood.

12 jul 2006 15:47 #5

• diana
Hoi Liesbeth,
Ik ben blij dat ik je een beetje gerust hebt gesteld. Ik ben de veertig gepasseerd en de eerste klachten kreeg ik toen ik 15 a16 jaar was. Dus zo lang gaat het bij mij al terug. Ik heb zelfs dat mijn voedsel ook niet goed verteerd. Ook dat heb ik regelmatig aangekaart bij verschillende huisartsen en ook mijn ontlasting is weleens onderzocht en er is nooit iets gevonden. Dus kop op en niet meer piekeren. suc6

12 jul 2006 16:29 #6

• Liesbeth
Hoi Diana,

Bedankt ik ben nu toch een stuk geruster. Ja je wordt ook gek van al die verhalen en zoveel mensen met kanker. Mijn vader is ook aan kanker overleden, dan wordt je toch wel bang.

13 jul 2006 17:32 #7

• rem
Hoi Liesbeth,

Niet te snel bang worden he, als je alles moet krijgen wat er in de bladen te lezen is, kan je niet meer rustig leven. Slijm of rood bloed is vaak erg onschuldig, je kan wel iets gegeten hebben dat je darmwand heeft geirriteerd of een wat grote vorlume van je ontlasting waardoor je laatste stukje darm en of anus iets is opgerekt als je niet hoeft te persen om ontlasting te krijgen gaat het heus wel goed met je!!!

Groetjes,

Rem

Re:slijm bij ontlasting 23 jan 2010 13:37 #8

• Anoniem

Re:slijm bij ontlasting 03 jun 2010 22:03 #9

• Anoniem

Re:slijm bij ontlasting 14 nov 2010 08:04 #10

• aad
ik heb sinds gisteren slijm in me ontlasting
heb het wel meer gehad
weet jij al wat de oorzaak is en of ik me zorgen moet maken
gr

Re:slijm bij ontlasting 14 nov 2010 12:31 #11

• Anoniem
Aad, heb je de moeite genomen om de andere berichten over slijm bij de ontlasting te lezen?

Re:slijm bij ontlasting 29 apr 2012 21:50 #12

• Ik heb het ook last
Ik heb het ook last van mij schouder linker oor ook dus ook slijm

Re:slijm bij ontlasting 30 apr 2012 13:27 #13

En hoe lang heb je al last? Ben je er al mee naar de huisarts geweest?

Re:slijm bij ontlasting 02 jun 2012 00:55 #14

• Mariëlle
Ik had vandaag het zelfde probleem en ik schrok me echt rot.
Maar het was heel doorzichtig met kleine beetjes bloed, en aangezien ik nog niet ongesteld ben geweest (nog nooit) kan het daar mischien iets te maken hebben?
Want ik zocht het op op google en ik zag gelijk het PDS en mischien zelf darmkanker..
PDS zou nig kunnen maar darmkanker?

Re:slijm bij ontlasting 03 jun 2012 11:32 #15

Hallo Mariëlle, heb je toevallig de dag ervoor botervis gegeten?

Re:slijm bij ontlasting 03 apr 2013 20:38 #16

• Janine
Heb je hier nog last van? Ik heb ook al een poos slijm bij de ontlasting

Re:slijm bij ontlasting 09 aug 2013 10:12 #17

• Pirki
Jullie moeten gewoon allemaal even naar de docter inplaats van een internet site raad vragen je betaald niet voor niets zorgverzekering
Moderators: Cheers, Tandor

Vind Dokter op