Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Groene ontlasting/diarree (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Groene ontlasting/diarree

Groene ontlasting/diarree 29 apr 2006 22:39 #1

• Liesbeth
Ik heb nu bijna een week diarree, bij de dokter geweest en deze dacht aan een gewone buikgriep.Maar het lijkt alleen maar erger te worden Ik kan vrijwel niets binnenhouden (het 'vliegt' mijn darmen door en er uit, zelfs iets lichts als een beschuitje) en heb de laatste dagen dan ook zeer weinig gegeten. Nu is mijn ontlasting donker van kleur, waterig en GROEN. (terwijl ik absoluut niets groens gegeten heb.)
Ik vraag me af wat dit betekent en of ik me zorgen moet maken. Wie weet waarom diarree groen wordt en of dit een slecht teken is? Ik ga me steeds minder goed voelen, maar dat is op zich niet zo gek na een week van behoorlijk hevige diarree denk ik.

29 apr 2006 22:51 #2

• Anoniem
groen wijst vaak op ontsteking....dus toch de huisarts maar raadplegen..

29 apr 2006 22:51 #3

• Anoniem
Normaal gesproken bestaat ontlasting voor ongeveer 60% uit water. Bij diarree is dat meer dan 90%. Ontlasting die wat dunner is dan normaal is dus nog niet meteen diarree. Pas als u meerdere keren per dag waterdunne ontlasting hebt is er sprake van diarree.

Diarree is meestal onschuldig. Het is vaak het gevolg van een darminfectie door een bacterie, virus of parasiet. Een bekend voorbeeld hiervan is buikgriep. Het lichaam ontdoet zich met diarree dan van de ziekmakers.
Ook bepaalde chronische ontstekingsziekten in de dunne of dikke darm kunnen diarree tot gevolg hebben, bijvoorbeeld de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa. Verder kunnen sommige medicijnen diarree veroorzaken. Ten slotte kan een prikkelbare darm tot diarree leiden. U hebt dan afwisselend last van verstopping en diarree.

www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=58237

Re:Groene ontlasting/diarree 10 okt 2009 22:58 #4

• Anoniem

Re:Groene ontlasting/diarree 05 dec 2009 13:09 #5

• Anoniem
Meer berichten over Chronische diarree:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...arree&sa=Zoeken#1290

Re:Groene ontlasting/diarree 29 apr 2010 21:30 #6

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op