Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Darmpoliep

Darmpoliep 04 dec 2005 12:56 #1

• anoniem
Hey,

Ik ben iemand van 17 jaar en kan sinds een best lange tijd al slecht naar de wc. In het begin zat er een bultje aan mn anus. Ik ging er vanuit dat dit aambeien waren. Ben toendertijd ook naar de dokter geweest en die zei dat ik idd wat last had van aambeien. Hierna heb ik toch een sigmo?doscopie gehad om te kijken of mn darmen verder niks hadden. Hier is ook niets uitgekomen. Dit is nu allemaal een maandje of 4 geleden maar de klachten zijn nu anders als in het begin. Voordat ik naar de dokter ging had ik 2 weken bloed bij mn ontlasting gehad en veel last van diarree aanvallen. Nu heb ik last van obstipatie en soms heb ik het gevoel dat er iets voor de uitgang van mijn anus zit dat het tegenhoud. Wie weet wat dit kan zijn? Zijn het poliepen? Of ben ik hier nog te jong voor? Alvast bedankt voor reacties!

04 dec 2005 20:47 #2

• Anouk
Hallo,

Als je poliepen zou hebben, was dat waarschijnlijk al ontdekt tijdens die sigmo?doscopie en waren ze ook verwijderd. Het duurt bovendien meestal jaren, voordat ze eventueel weer aangroeien. Ik zou me daar maar geen zorgen over maken.
Misschien heb je een spastische darm/het prikkelbare darm sydroom, dat geeft ook vaak afwisselend diarree en obstipatie problemen. Voor die verstopping, waar je nu last van hebt, zou je psylliumvezels kunnen nemen. Dat is heel onschuldig en je kan het kopen bij de apotheek of drogist.
Ik neem 's avonds ook altijd zo'n zakje omdat ik altijd last heb van obstipatie, het helpt mij goed. Bij mij zijn een paar maanden geleden 5 darmpoliepen verwijderd, ik ben wel wat ouder dan jij, maar weet niet of dat aan leeftijd gebonden is hoor.
Als je klachten blijft houden, of het niet vertrouwt, moet je zeker terug gaan naar je huisarts. Ze kunnen ook nog een coloscopie doen, dan bekijken ze de hele dikke darm, bij een sigmo?doscopie is dat maar een gedeelte daarvan.

Sterkte en groetjes, Anouk.

07 dec 2005 00:15 #3

• anoniem
kei bedankt voor je antwoord! Ik voel me al meteen een stuk geruster dan eerst!!

Re: Darmpoliep 11 dec 2005 21:24 #4

• Anoniem
anoniem schreef :
Hey,

Ik ben iemand van 17 jaar en kan sinds een best lange tijd al slecht naar de wc. In het begin zat er een bultje aan mn anus. Ik ging er vanuit dat dit aambeien waren. Ben toendertijd ook naar de dokter geweest en die zei dat ik idd wat last had van aambeien. Hierna heb ik toch een sigmo?doscopie gehad om te kijken of mn darmen verder niks hadden. Hier is ook niets uitgekomen. Dit is nu allemaal een maandje of 4 geleden maar de klachten zijn nu anders als in het begin. Voordat ik naar de dokter ging had ik 2 weken bloed bij mn ontlasting gehad en veel last van diarree aanvallen. Nu heb ik last van obstipatie en soms heb ik het gevoel dat er iets voor de uitgang van mijn anus zit dat het tegenhoud. Wie weet wat dit kan zijn? Zijn het poliepen? Of ben ik hier nog te jong voor? Alvast bedankt voor reacties!

darmpoliep 21 dec 2005 22:34 #5

• Michelien
Ik moet binnenkort een darmpoliep weg laten halen,is er iemand die weet hoe ze dat doen. Gaat dat onder narcose?
En of het nou goed of kwaadaardig is,altijd weghalen zeker?
groet Michelien.

22 dec 2005 21:07 #6

• DC
Hoihoi, het weghalen van een poliep gaat meestal ongeveer hetzelfde als dat je een darmonderzoek krijgt, met een roesje dus.
Via die slang gaan ze met een klein draadje naar binnen dat om de poliep wordt gelegd en even later is die los en weg.
Weghalen is altijd beter, hij kan altijd veranderen.

Bij mijn vriend gebeurt dit regelmatig en hij vertlet me altijd hoe het gaat omdat ik er nooit bij mag zijn. Bij hem gebeurt dat vanwege een aangeboren ziekte, poli posis coli. Er zijn maar weinig mensen die hier last van hebben dus dat valt dan nog wel mee.

Poliepen kunnen zoals ik al eerder zei van aard veranderen, dus weg is altijd beter. Na het weghalen kan het zijn dat je wat licht bloedverlies hebt maar dit gaat vanzelf over.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en veel succes. Alvast prettige feestdagen.

Groetjes en liefs; DC

darmpoliep 22 dec 2005 22:46 #7

• michelien
DC schreef :
Hoihoi, het weghalen van een poliep gaat meestal ongeveer hetzelfde als dat je een darmonderzoek krijgt, met een roesje dus.
Via die slang gaan ze met een klein draadje naar binnen dat om de poliep wordt gelegd en even later is die los en weg.

Bij mijn vriend gebeurt dit regelmatig en hij vertlet me altijd hoe het gaat omdat ik er nooit bij mag zijn. Bij hem gebeurt dat vanwege een aangeboren ziekte, poli posis coli. Er zijn maar weinig mensen die hier last van hebben dus dat valt dan nog wel mee.

Poliepen kunnen zoals ik al eerder zei van aard veranderen, dus weg is altijd beter. Na het weghalen kan het zijn dat je wat licht bloedverlies hebt maar dit gaat vanzelf over.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en veel succes. Alvast prettige feestdagen.

Groetjes en liefs; DC

Re: darmpoliep 22 dec 2005 22:55 #8

• michelien
michelien schreef :
DC schreef :

Groetjes en liefs; DC

Sorry de plaatsing ging even fout,maar bedankt voor je uitleg,en voor jullie ook fijne dagen en een goed begin.

groetjes Michelien.

Re:Darmpoliep 29 mrt 2010 23:59 #9

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op