Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Bewegende darmen?

Bewegende darmen? 24 jun 2005 12:11 #1

• R
Ik heb al een aantal jaar last van spastisch darmen.
Maar nu heb ik sinds een week constant beweging in mijn buik.
Zo elke 10 minuten voel ik een beweging, begin zelfs bang te worden dat ik zwanger ben maar dat kan eigenlijk niet. Wie kent dit bij een spastische darm?

24 jun 2005 16:00 #2

• Anoniem
Dat komt mij bekend voor.
Het leek soms of er een ding ,ter grootte van een ei, door mijn darmen bewoog.

24 jun 2005 16:15 #3

• Anoniem
Anonymous schreef :
Dat komt mij bekend voor.
Het leek soms of er een ding ,ter grootte van een ei, door mijn darmen bewoog.

Oke dank je. Dan is dat dus normaal bij een spastische darm.
Ik heb al ongeveer 3 jaar last van spastische darmen en dan 2 maanden veel last, daarna 5 maanden geen last, dan weer 1 maand wel last.
Maar ik heb nog nooit beweging gevoeld! Verder geen buikpijn momenteel. Weet iemand wat je aan die irritante bewegingkkjes kunt doen?

28 jun 2005 10:57 #4

• Chantal
Ik herken het ook.
Vaak merk ik niets. Af en toe zijn mijn darmen heel beweeglijk. Zo beweeglijk. Het voelt dan hetzelfde aan als een schoppende (5/6mnd)baby in de buik!
Het enige wat je ertegen kunt doen, is volgens mij op je voeding (veel rauwkost) letten en de tijd nemen om te eten.
In de praktijk merk ik ook, dat wanneer ik het erg druk ik er meer last van heb: stressig zijn, haastig eten, vaker de snelle vette hap enz.
Zo gaat het dus steeds op en neer helaas.

30 jun 2005 13:37 #5

• Anoniem
Hoi Chantal

Het klopt precies wat je schrijft! Het voelt als een schoppende baby!
Soms heel lang geen last dan weer lange tijd veel last.
Dank je voor je antwoord. Nou weet ik tenminste dat dat "schoppen" ook bij spastische darmen hoort. Was serieus bang dat het een kind was :oops: ook al wist ik dat die kans zeeeer klein was.
Groetjes R.

30 jun 2005 20:44 #6

• x
Anonymous schreef :
Hoi Chantal

Het klopt precies wat je schrijft! Het voelt als een schoppende baby!
Soms heel lang geen last dan weer lange tijd veel last.
Dank je voor je antwoord. Nou weet ik tenminste dat dat "schoppen" ook bij spastische darmen hoort. Was serieus bang dat het een kind was :oops: ook al wist ik dat die kans zeeeer klein was.
Groetjes R.

Erg h? :oops: ik was ook bang dat ik zwanger was en wist dat dat nergens op sloeg!
Maar het kon soms met zo'n knal tekeergaan dat ik echt schrok en dan kreeg ik een hele rode kop omdat ik dacht het voelt alsof ik weer zwanger ben hihi :lol:

11 jan 2007 15:10 #7

• peach
he he
wat ben ik blij dit te lezen
Heb al ruim 2 jaar dit soort klachten. In het ziekenhuis geweest maar geen succes. Verder werd er natuurlijk eerst gevraagd of ik niet zwanger kon zijn (ff schrikken), maar testje(s) gedaan en nee dat was het echt niet.

Ondanks dat het niet prettig is ben ik wel blij te weten wat het nu is!!!

14 jan 2007 23:51 #8

• jazz
Hallo allemaal,

Alles is zeer herkenbaar

groet,

Jazz

Re:Bewegende darmen? 16 aug 2010 19:36 #9

• geanne
heeej,

ik heb sinds een tijdje ook dat gevoel, absoluut niet zwanger maar voel soms iets ploppen in mijn buik, zelfs mn man kan het licht voelen. Lijken een soort schopjes, heb er verder geen aandacht aan besteetd en nu al tijdje niets gevoeld dus. Ligt ook wellens aan je eetpatroon, stress ed...!

Re:Bewegende darmen? 25 sep 2010 23:12 #10

• Anoniem

Re:Bewegende darmen? 18 jul 2012 08:20 #11

• esmeralda
Zo fijn om dit te lezen..echt!!

Re:Bewegende darmen? 06 okt 2012 23:51 #12

• jay
Fijn te weten dat dit meer mensen hebben, en dat t zo hoort!
Dacht echt dat ik zwanger was. Nog nooit zo gehad! Zelfs mn man kon t voelen.
Dat darmen dik kunnen doen.... Maar zal de tips over voeding eens opvolgen!
Bedankt

Re:Bewegende darmen? 31 okt 2013 21:49 #13

• Anoniem
pff heb dit nu ook een paar dagen, en sinds de zomer darmklachten, buikpijn. onderzoek levert niets op, dus ws spastische darm.. fijn om te lezen dat meer mensen dit hebben. ik heb zelfs een zwangerschapstest gedaan vandaag omdat het idd zo voelt, alleen wisselt de plek. natuurlijk niet zwanger, kan ook eigenlijk niet....

Bewegende darmen? 23 jan 2014 12:45 #14

• Anoniem
Heb nu sinds 4 maanden erg veel last van mijn buik rechtsboven. Voelt ook af en toe als schoppende baby! Ben al 2 maal naar huisarts geweest. Dacht aan galstenen.
Echo gemaakt, niks op te vinden. Nu gestart met omeprazol, omdat ik ook een heel opgeblazen gevoel heb. Voelt niet lekker. Je bent toch altijd bang voor ernstigere dingen. Val niet af en heb ook geen bloed bij mijn ontlasting. Zit wel in de overgang.....
Iemand die dit herkent???
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op