Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Huidflapje bij anus

Huidflapje bij anus 22 mei 2005 15:24 #1

• Frans
Recent ontdekt dat ik (waarschijnlijk al een hele tijd) een klein huidflapje (ca. 9 mm lang en 4 mm breed) bij m'n anus heb. Ik heb er geen last van en ga ook normaal naar de WC. Wie weet wat dit is en of ik hier iets aan moet laten doen?

Re: Huidflapje bij anus 28 mei 2005 23:59 #2

• Anoniem
Frans schreef :
Recent ontdekt dat ik (waarschijnlijk al een hele tijd) een klein huidflapje (ca. 9 mm lang en 4 mm breed) bij m'n anus heb. Ik heb er geen last van en ga ook normaal naar de WC. Wie weet wat dit is en of ik hier iets aan moet laten doen?

Grappig een soort luikje!
Kan het niet gewoon iets van een aambei zijn?

29 mei 2005 01:03 #3

• Anoniem
Hallo Frans,

Waarschijnlijk is dit gewoon een aambei, en heb je het nooit eerder opgemerkt, het is in elk geval rustig, verschrompeld tot huidflapje.

Dit is niet ernstig maar gaat niet meer weg, dus wen aan je flapje. De kans bestaat wel dat dit huidflapje kan zwellen in een periode dat je harder perst of als je bijvoorbeeld door diarree vaak het toilet bezoekt, ook dit is dan niet erg, later zal hij dan weer slinken tot het je bekende huidflapje.

10 jun 2005 21:14 #4

• Anoniem
Dit is inderdaad een aambei geweest.
Ik heb dit nml. ook (overgehouden na mijn bevalling) en volgens mij is het gewoon een los stukje vel waar een aambei gezeten heeft. Bij mij is het in iedergeval niet meer dikker geworden, ook niet na mijn tweede bevalling.

12 jun 2005 20:30 #5

• Anoniem
Anonymous schreef :
Dit is inderdaad een aambei geweest.
Ik heb dit nml. ook (overgehouden na mijn bevalling) en volgens mij is het gewoon een los stukje vel waar een aambei gezeten heeft. Bij mij is het in iedergeval niet meer dikker geworden, ook niet na mijn tweede bevalling.

dat zou goed kunnen!
Na mijn bevalling ook aambeien gehad zo groot als druiven :oops:
en nu zit er ook een friemeltje mischien moet je het zien als een ballon die weer leegloopt :roll:

Re: Huidflapje bij anus 12 jun 2005 20:37 #6

• Anoniem
Frans schreef :

Dit is een skin tag, ofwel rest van een oude aambei.

flapje 14 nov 2005 11:10 #7

• Anoniem
Het eeht een mareik of marisk. Is een lege aambei. Kun je laten verwijderen met een soort elastiekjes in je anus. Een anale face-lift. Klinkt enger dan het is

Re: flapje 25 nov 2005 10:02 #8

• Anoniem
Anonymous schreef :
Het eeht een mareik of marisk. Is een lege aambei. Kun je laten verwijderen met een soort elastiekjes in je anus. Een anale face-lift. Klinkt enger dan het is

Heeeft iemand wel eens een aambeien behandeling in het ziekenhuis meegemaakt? Mijn huisarts zegt dat het tegenvalt, maar ik wil er eigenlijk vanaf.

Re: flapje 26 nov 2005 18:39 #9

• Anoniem
Een skin tag of marisca (= geschrompelde aambei) kan je eenvoudig laten verwijderen. Rondom de skin tag wordt een sneetje gemaakt, skin tag verwijderd en vervolgens gesloten.
De behandeling van aambeien gebeurt met een korte scoop (kijker) en worden er elastiekjes boven de aambeien geplaatst zodat het slijmvlies strakker wordt getrokken en daarmee de aambeien (uitgezakt slijmvlies met bloedvaatjes) weer strak wordt getrokken. De elastiekjes komen vanzelf met de ontlasting weer naar buiten.
De ingreep zelf is vervelend, behalve de ongemakkelijke houding kan het plaatsen van de elastiekjes lastig zijn. Dit kan wanneer je dat gelijk laat doen met de skin tag met een ruggeprik en voel je er niets van.

Vaak hebben mensen na deze ingreep wel napijn! Dit kan zelfs fors zijn, m??r ook daarvoor bestaat natuurlijk goede pijnstilling ?n je moet iets gebruiken om de ontlasting dun te houden.

Ik hoop dat je hiermee voldoende info hebt! succes.

Re:Huidflapje bij anus 28 dec 2010 14:00 #10

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op