Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

gele ontlasting

gele ontlasting 24 mrt 2005 20:53 #1

• Anoniem
Goedendag,
ik heb sinds 6 dagen last van "spuitende" diarree. En de laatste 3 dagen is het gele diarree. Echt honger heb ik niet, en soms echt een vol gevoel. En vaak een oppervlakkige misselijkheid, m'n buik blijft ook "hard"en opgezet. Qua energie wordt het ook niet beter op; moe en futloos. Wel probeer ik zoveel mogelijk water te drinken.
Ik wil het nog even aankijken voordat ik naar de huisarts ga, maar is er iemand die hier ook last van heeft/had? Of dat er iets simpels tegen te doen is?Ik lees het graag.

11 apr 2005 08:31 #2

• Anoniem
hallo,

Heb dezelfde sympoten. ik ga vandaag naar de dokter.
Neem een potje "gele smurrie"mee, en laat hem er maar 'ns naar kijken.
Ben nu al een week op de wc bezig en inmiddels 3 kilo afgevallen.

Groetjes

Re: 03 mrt 2009 11:47 #3

Het is al een tijdje geleden , maar hoe gaat het inmiddels? Still alive??
Laatst bewerkt: 05 jun 2011 13:52 door Anoniem1.

Re:gele ontlasting 03 mrt 2009 21:24 #4

• Michael
Gele poep betekent dat de gal wordt niet in de darmen terechtkomt. Gal zorgt voor het bruine pigment (kleur) van de ontlasting, dus het zou kunnen dat galstenen de afvoer van de gal uit de galblaas naar de dunne darm blokkeren.

Re:gele ontlasting, oorzaken? 03 mrt 2009 21:33 #5

• Joke
Galstenen is inderdaad één van de mogelijke oorzaken van gele ontlasting (gele faeces).

Er zijn vele mogelijkheden die allemaal (in-) direct met de gal te maken hebben.

Ga met deze klacht altijd even naar de huisarts om de precieze oorzaak te achterhalen.

Mogelijke oorzaken (Nota bene niet volledig!) zijn:

Acanthocytose, (aangeboren) galproductie stoornis, galwegverstoppingen (t.h.v. de ductus cysticus of in de lever), galblaas hypoplasie, galwegkanker, coeliakie, cholangitis, cholecystitis, cholestase, galstenen, Giardiasis, hepatitis A, B, C, niet-A,B,D,D,E, geelzucht (icterus), enzovoort

Re:gele ontlasting 16 mrt 2009 21:07 #6

• Jenny
Minder alcohol drinken!! Daarom is je ontlasting geel en bijna water en doet het pijn. Als je een week geen druppel drinkt en volkoren brood eet, fruit, wat vitaminepillen en genoeg water is het zo over.

Re:gele ontlasting 17 aug 2009 16:16 #7

• deb
ik drink nooit en ik heb het ook dus minder alcohol drinken is een onzin oplossing

Re:gele ontlasting 18 aug 2009 01:17 #8

• Lucas
Gele ontlasting wordt veroorzaakt door het uitblijven van de vermenging van de ontlasting met de gal. De gal kan op verschillende manieren niet in de ontlasting terecht komen. Een van de oorzaken is een zieke lever als gevolg van overmatig alcoholgebruik. Minderen of stoppen heeft dan wel degelijk een effect.

Als de oorzaak niet in de alcohol gelegen is, maar bijvoorbeeld in de opslag van de gal in de galblaas, of in het vervoer van de gal naar de darmen (steentje) dan heeft alcohol inderdaad geen invloed op de gele of witte ontlasting.

Re:gele ontlasting 07 dec 2009 13:38 #9

• Joan
Sinds een week ben ik thuis met misselijkheid en diaree (geel)
Als ik de deur uit moet neem ik een imodium smelttablet en wordt het iets minder.
Ik drink geen alcohol en houd vet eten goed in de gaten ook eiren zijn een boosdoener.
Ben de afgelopen week 3.5 kilo afgevallen.
Verder drink thee zonder theïne en geen koffie.
Appelmoes warm gemaakt geeft een goed gevoel.

Re:gele ontlasting 22 feb 2010 20:05 #10

• TIF
Hee,

ik heb precies het zelfde, alleen heb het een uurtje geleden pas gekregen...

hele erge krampen, gele diaree..
waar komt het door???

Re:gele ontlasting 22 feb 2010 23:58 #11

• Anoniem

Re:gele ontlasting 10 mrt 2010 14:42 #12

• anoniem
Ik heb precies hetzelfde probleem als iedereen hier ik heb afgelopen zaterdag wel erg veel gedronken maar ik kan er niet mee naar me ouders want dan bestaat er een grote kans dat ik niet meer uitmag omdat ik dan teveel zou drinken en dit is nu al 5 dagen aan de gang en ik heb pijn rond me buik en totaal geen honger bij alles wat ik eet heb ik na twee happen genoeg en ben erg moe wat kan ik hieraan doen zonder huisarts enzo?

Re:gele ontlasting 10 mrt 2010 19:51 #13

• Anouk
De afweging of jij jouw gezondheid belangrijker vindt dan jouw geheime alcoholgebruik kan ik niet maken. Wel is het duidelijk dat jij met jouw symptomen gezien moet worden door een arts. het advies is simpel: ga naar de huisarts.

Re:gele ontlasting 10 mrt 2010 19:59 #14

• Arend
In relatie tot excessief alcohol gebruik bestaat de kans op een alcoholische hepatitis.

Onbehandeld kan een alcoholische hepatitis waarbij de cellen van de lever dermate beschadigd zijn geraakt door het gif alcohol dat deze levercellen stukgaan en afsterven en als gevolg van deze leverschade er zelfs een risico bestaat op overlijden.

Als ik het goed begrijp wil je dus vaker gaan proberen je stiekum dood te drinken.

Lijkt me erg onverstandig.

Re:gele ontlasting 11 mrt 2010 17:41 #15

• anoniem
nee het was zeker m=niet de bedoeling om mezelf in coma te zuipen maar het was gezellig en ik had t zelf niet eens meer door verder mag ik drinken maar niet zoveel ik denk alleen dat ik nog ff wacht met naar een arts gaan komt vanzelf wel weer goed denk ik:)

Re:gele ontlasting 20 mrt 2010 21:14 #16

• Merel
IK heb er al een week last van, met een dag er tussen dat het niet zo dun was, nu is het weer hardstikke geel.
En ik drink geen druppel alcohol, nog nooit gedaan.
Was steeds mijn handen heel goed. Het is erg vervelend. moet ook regelmatig s'nachts mijn bed uit om naar de wc te gaan.
Heb nu bananen gekocht, maar helpt ook niet veel.

Re:gele ontlasting 20 mrt 2010 21:17 #17

• Anoniem
Het lijkt erop dat je een flinke gastro-intestinale infectie hebt, een maag-darm virus dus. Dat zou vanzelf weer over moeten gaan met een dag of tien. Mocht je hier langer last van houden, ga dan wel even naar de huisarts.

Er zijn geen andere zorgelijke symptomen dus echt ernstig lijkt het niet.

Re:gele ontlasting 20 mrt 2010 21:24 #18

• Anoniem
De meest voorkomende oorzaak van acute gele diarree is een bacteriële infectie. Afwachtend beleid is in voorkomende gevallen het beste.

Gebruik tijdelijk kleinere maaltijden, vermijd vet voedsel en drink voldoende vocht. Gele diarree is meestal self-limiting, m.a.w. het gaat vanzelf over.

Gele diarree kan ook worden veroorzaakt door een gebrek aan gal. Dit kan duiden op een probleem met de lever. De lever produceert de gal. Gal helpt bij de vertering en kleurt de ontlasting bruin. Hierdoor wordt de ontlasting dus lichter gekleurd, geelachtig of stopverfkleurig.

Re:gele ontlasting 14 apr 2010 21:51 #19

• Jolande
Ik heb hetzelfde maar wijt dat aan een gewone buikgriep die op dit moment heerst. Eerst diarree, dan waterige ontlasting en dan gele ontlasting.
Gaat vanzelf weer over, denk ik.
Sterkte

Re:gele ontlasting 26 apr 2010 15:09 #20

• Anoniem
anoniem schrijft:
Ik heb precies hetzelfde probleem als iedereen hier ik heb afgelopen zaterdag wel erg veel gedronken maar ik kan er niet mee naar me ouders want dan bestaat er een grote kans dat ik niet meer uitmag omdat ik dan teveel zou drinken en dit is nu al 5 dagen aan de gang en ik heb pijn rond me buik en totaal geen honger bij alles wat ik eet heb ik na twee happen genoeg en ben erg moe wat kan ik hieraan doen zonder huisarts enzo?

Hoe gaat het nu met je? Wat heb je er tegen gedaan?

Re:gele ontlasting 27 apr 2010 18:29 #21

• Tobias
Jij bent heel erg dom bezig! Je beschadigt je lever op deze manier! Je lever is een heel erg belangrijk orgaan.

Lees dit maar eens:

Lever: nl.wikipedia.org/wiki/Lever

Leverziekten: nl.wikipedia.org/wiki/Leverziekten

Re:gele ontlasting 27 apr 2010 18:45 #22

• Een bezorgde moeder
Hallo,

Mijn dochtertje van bijna 3 klaagt al heel lang over last van haar buik. Sinds afgelopen vrijdag was ze ontzettend aan de diaree en hoge koorts. Haar ontlasting is ontzettend geel. Ze eet vrijwel niks, maar drinkt gelukkig nog wel. (Al is dit niet opzienbarend veel.)Ze ligt bijna de hele dag op de bank te slapen. Ik heb de huisarts gebeld en die zei dat ik het aan moest zien. Ik weet nu niet zo goed meer wat ik moet doen.

Re:gele ontlasting 27 apr 2010 19:04 #23

• Pien
Meestal is de oorzaak een onschuldige maar daarom niet minder vervelende virale gastrointestinale infectie (maag-darm virus).

Virussen bestrijdt het immunsysteem (afweersysteem) normaal gesproken zelf binnen een dag of tien.

Als een kind ziek is, verliest het vaak veel vocht, dus daarom is het belangrijk dat je je dochterje goed te drinken geeft: vaak kleine beetjes thee, water, soep, sapjes en dergelijke.

Gewoon afwachten totdat het lichaam het probleem zelf oplost dus, en mocht je je toch heel erg zorgen maken omdat het te lang duurt (langer dan 10 dagen) bel dan weer even met de assistente van de huisarts.

Re:gele ontlasting 27 apr 2010 19:06 #24

• Anoniem
Lees de patiëntenfolder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over Aandachtspunten bij het zieke kind:
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBA3b.htm

Re:gele ontlasting 27 apr 2010 19:07 #25

• Anoniem
Lees ervaringen van andere ouders over kinderen met koorts:
www.dokter.nl/index.php/Kinderen/205286-Kind-met-koorts.html
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op