Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Pijnlijk bultje anus

Pijnlijk bultje anus 08 sep 2004 13:59 #1

• Anoniem
Hoi, sinds gisteren heb ik wat pijn in de buurt van mijn anus. :cry:
Vanmiddag toch maar even kijken met de spiegel en er bleek ongeveer 1 cm van de anus af een bultje te zitten (misschien net een cm groot). Het is hard en heeft een normale (huids)kleur. Hij doet wel pijn maar alleen als je er met iets tegenaan komt (billen bij elkaar knijpen, onderbroek of zo) De bult is uitwendig.

Wat is dit en kan ik dit verhelpen zonder ermee naar de dokter te hoeven :?: :?:

08 sep 2004 14:25 #2

• Anoniem
aambei

08 sep 2004 14:36 #3

• Anoniem
Anonymous schreef :
aambei

Een aambei is toch inwendig? Dit bultje zit 1 cm van de anus af en is uitwendig!

08 sep 2004 16:51 #4

• Anoniem
nee hoor er zijn inwendige en uitwendige
uitwendigen kan 1 bultje tot een tros druiven zijn zeg maar best lullig uitgedrukt maar goed je snapt me wel

08 sep 2004 20:53 #5

• Anoniem
:cry: :cry: :cry: :cry:
Slik, en nou? Hebben ze daar cremepjes voor of medicatie die ik bij de apotheek kan halen? Please zeg geen zetpillen of spuiten of toch naar de dokter!! :shock:

08 sep 2004 20:59 #6

• Anoniem
Wat veroorzaakt aambei eigenlijk?

09 sep 2004 11:40 #7

• Anoniem
Er bestaat zalf voor op basis van hamamelis. Heeft een verzachtende werking.
Aambeien kunnen onstaan door te veel druk op de aderen in dat gebied, door persen tijdens de ontlasting of die uitgang te gebruiken bij sex.
Veel water drinken en vezels eten voor een soepele stoelgang.
Koud watercompres doet de aambeien verminderen.

09 sep 2004 13:24 #8

• Anoniem
Dank je wel!!

Inmiddels ben ik er achter hoe ik er aan gekomen ben; ik eet slecht en druk hard door tijdens de grote boodschap.

Re:Pijnlijk bultje anus 27 jul 2009 16:36 #9

• Anoniem

Re:Pijnlijk bultje anus 28 dec 2009 12:33 #10

• anoniem
Ik heb precies het zelfde als jouw verhaal! En ik ben 15... Mijn vader heeft last van aambeien en moet dan altijd een operatie ondergaan om het weg te laten halen, maar dit durf ik echt niet. Maar kan dit ook vanzelf weer weggaan??? Trouwens is het zeker dat het wel een aambei is?

Re:Pijnlijk bultje anus 28 dec 2009 12:58 #11

• Anoniem
Zorg voor een regelmatige stoelgang en een zachte ontlasting. Dan hoeft u minder te persen en heeft u minder kans op klachten. Drink veel (1,5 – 2 liter per dag), zorg voor voldoende lichaamsbeweging (een halfuur per dag of meer) en gebruik vezelrijke voeding. In bruin brood, zemelen, groente en vruchten zitten veel vezels. Die vezels trekken vocht aan en zorgen ervoor dat de ontlasting zacht blijft. Ga direct naar het toilet als u aandrang voelt; ophouden maakt de ontlasting hard. Hard persen is niet goed, de ontlasting moet rustig ‘passeren’.

Bij irritatie of jeuk rond de anus kunt u beter geen ruw wc-papier gebruiken, maar een nat doekje en daarna de anus goed droog deppen. Gebruik van zeep kan de jeuk en irritatie verergeren.

Een warm bad helpt soms tegen de jeuk, branderigheid en pijn.

Soms kan de pijn verminderen als u uitstulpingen die naar buiten zakken voorzichtig naar binnen duwt.

Aambeienzalf of zetpillen kunnen de pijn of jeuk verzachten; deze zijn bij de drogist of apotheek te koop. Ze genezen de aambeien niet.

Lees: nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...ntenbrief/PBD11b.htm en nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenfolder/PF05.htm

Re:Pijnlijk bultje anus 28 dec 2009 13:26 #12

• .
Misschien zijn het wel marisken?

Re:Pijnlijk bultje anus 07 feb 2010 23:16 #13

• Anoniem

Re:Pijnlijk bultje anus 19 mei 2010 00:58 #14

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op