Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Baby met darmkrampen, winderigheid

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 04 okt 2009 19:37 #11

• stephanie
moet einde van de maand, weer naar de kinderarts zal het dan wel overleggen.
hou nu een dagboek bij van hoe lang ze huilt en wanneer ze slaapt, poept en eet!

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 04 okt 2009 19:38 #12

• stephanie
einde van de maand moet ik weer naar een kinderarts, zal het dan wel overleggen.
hou nu een dagboek bij van wanneer ze huilt,poept, slaapt en eet!

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 05 nov 2009 15:21 #13

• krullebol
Ons dochtertje kampt ook met darm- en refluxklachten. Haar darmflora bleek in elk geval niet in balans; hier hebben volgens de huisarts kinderen die met keizersnede zijn geboren vaker last van (missen het contact met bacterien in het geboortekanaal).De eerste weken liet zij steeds enorme winden en maakte de luier met veel kabaal vol, tevens elke avond darmkrampen. Die problemen zijn inmidels getackeld door het gebruik van een homeopatisch middel op advies van de huisarts: Darmocare infantis. Helaas is bij haar waarschijnlijk ook nog sprake van verborgen reflux maar dat ter zijde. Wellicht heeft iemand iets aan de tip. Ik had zelf nog nooit van het middel gehoord, je leest er ook bijzonder weinig over. Het is prijzig spul: 37.50 voor 30 sachets maar bij zo'n kleine spruit is een half zakje per dag voldoende.Ik moet nog navragen of er eist van vergoed wordt door de zorgverzekeraar. Krampen en gasvorming zijn zo zielig bij zo'n wurm dus ik vind het de moeite waard. Succes allemaal.

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 09 jan 2010 19:18 #14

• Linde
Wilma,

Ben je er al achter wat het is geweest? Ik heb ook een baby met winderigheid maar volgens de KA is het vanwege de dieetvoeding en heel normaal. Ik vind het niet normaal en heb gedacht aan lactose-intolerantie maar volgens de KA is dat te zeldzaam bij baby's..

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 09 jan 2010 19:31 #15

• Anouk
Lactose kunnen babies gewoon verdragen en het wordt gewoon door de darmpjes geabsorbeerd dus de kans dat dat de oorzaak is, is a priori erg klein. Maar met een blaastest is lactose intolerantie bij en baby eenvoudig vast te stellen door een arts, want het kán dus wel maar is niet erg voor de hand liggend.

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 19 jan 2010 20:01 #16

• xenios
Hallo allemaal.

Hier ook is het een herkenbaar verhaal.
Onze oudste zoon is nu 4 geweest en was ook winderig en spuugde veel. Bij hem is vastgesteld dat hij koemelk en eiallergie had, en na 8 a 9 maand werd het huilen een stuk minder en zat hij beter in zijn vel.
Inmiddels hebben we nu ook een zoontje van 5 maand.
hij heeft ook enorm veel last van winden laten,het knapt er uit. zijn ontlasting is erg onregelmatig en erg verschillend. hij heeft enorm veel last van krampen, is erg onrustig en heeft reflux. Verschoon hem 3 a 4 x per dag omdat hij er dan helemaal onder zit.
Hij heeft nu 3 weken in het ziekenhuis gelegen, omdat hij begon af te vallen van het spugen, en omdat hij 12 tot 16 uur achter elkaar schreeuwde en pijn had.
Het spugen is wat minder doordat we over zij ngegaan op pepti en het na bloedonderzoek duidelijk was dat ook hij allergisch is.
Het schreeuwen is gelukkig ook nu wat minder, maar hij blijft erg onrustig en heeft regelmatig kortere periodes krampen.
toen het met hem zo erg was, had hij mottilium voorgeschreven gekregen. Daarvoor heeft men ook verschillende dingen geprobeerd omdat men het niet wist, terwijl wij vanaf het begin zeiden dat we ook aan koemelkallergie dachten en reflux en de darmen. uiteindelijk hebben we 2nd opinion aangevraagd en kwamen we op het goede spoor. direct bloedprikken, op pepti over, en direct met motillium stoppen. Als je kindje al overactieve darmen heeft, verergert dat het juis.
Ons zoontje krijgt nu pepti, en gaviscon voor de voeding (om de voeding iets beter binnen te houden) en infacol na de voeding (zodat het gas wordt afgebroken in kleinere belletjes en hij er makkelijker vanaf kan komen)
het gaat iets beter, is nu vol te houden, al blijft hij erg onrustig.
Hoop dat het snel beter wordt. Na 5 maanden gebroken nachten, veel huilen en spugen, zitten we er wel doorheen.
Succes voor iedereen die een kindje heeft met deze problemen. Ik hoop dat eht snel allemaal beter gaat.

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 21 jan 2010 02:26 #17

• voeding
Heel vaak komen deze klachten voor bij babys die de fles krijgen ze zuigen helaas te veel lucht na binnen de gevolg is idd krampen en wind.
Probeer een ander fles en speen

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 09 jun 2010 14:22 #18

• Ness
bij mijn kindje is het lactose-intolleratnie en krijgt hiervoor speciale melk. (Nan-Sensitive) Maar ze heeft ook enorm last van winderigheid. Dus ik geloof wel dat het aan de dieetvoeding ligt en niet aan de intollerantie! Ze heeft er wel geen last van... Gelukkig

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 19 jun 2010 23:14 #19

• Ester
Onze dochter is nu 6 weken en heeft last van darmkrampjes en is erg winderig. Ze krijgt borstvoeding en de eerste weken gaven we daar infacol bij. Sinds 2 weken kolf ik inmiddels elke voeding zodat ze rustiger kan drinken. Toch blijft haar buik enorm borrelen en ook blijft ze winderig. Haar ontlasting komt niet vanzelf, we moeten haar daarbij helpen. Doen we dat niet dan ligt ze de hele dag te drukken en is ze erg huilerig. We zijn inmiddels overgestapt van infacol op sap simplex, maar ik zie nog geen verschil. Weet iemand raad????

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 19 jun 2010 23:15 #20

• Anoniem

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 24 jun 2010 13:32 #21

• vivian
ik lees je bericht en denk aan mijn kleindochter. Die had last van zuurte. Ik heb heel eenvoudig Bambix avondpapje (kant en klaar, 2x 200 ml/ bij de Vomar) voor haar gekocht. Bij "ingredienten" lees je dat er zuurteregelaar bijgevoegd is). Zij poept alle zuurte eruit. Dat ruik je aan haar poep (zuur) en je ziet van die hele kleine lichte (kleur) klontjes. Zij drinkt dit avondpapje nog; ook lekker makkelijk (alleen opwarmen) en voedzaam. Ik heb begrepen dat zij vrij van "zuurte" is als haar ontlasting niet meer zuur ruikt en vrij is van die kleine lichte klontjes.
Sterkte...

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 01 jul 2010 16:23 #22

• Monique
Hoi Allemaal,

Mijn kindje is nu 9 weken en omdat ze heel veel last heeft van haar darmpjes ben ik gaan internetten en kwam op deze site.
Heb infacol geprobeerd en hielp voor geen meter ehb nu cinababy en heb het idee dat het wel wat helpt...
Misschien ga ik wel omneo proberen van nutrilon maar durf niet zo goed omdat haar darmpjes dan misschien weer van slag raken...Tips???

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 06 jul 2010 18:43 #23

• femke
Hoi.

Mijn dochter is nu 3 maanden oud en ik heb alles geprobeerd; van andere voeding tot infacol en alle huis tuin en keuken middelen. Nu loop ik met haar bij een ostheopaat omdat er door de bevalling eventueel een zenuw of een gewricht niet helemaal lekker zit. Volgens vrienden moet het wonderen doen.Ik hoop dat het helpt...
Mijn advies is: Probeer zo snel mogelijk alles uit en blijven ze huilen doe iets want ik heb voor mijn gevoel te lang gewacht. Iedereen zegt ook maar dat het erbij hoort en dat kan wel zo zijn, maar als het niet minder wordt onderneem dan actie!

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 29 jul 2010 14:52 #24

• moeder van 2
Mijn advies: Ga naar een osteopaat! Mijn 2 kinderen met dezelfde problemen heeft dat heel goed geholpen. Door dat tijdens de bevalling een nekwerveltje scheef kan zijn gaan zitten kunnen zenuwbanen die de organen aansturen (vnl de darmpjes!) een verstoring veroorzaken en dat geeft klachten. Ongelukkige baby's en kindjes die niet lekker in hun vel zitten is het gevolg. Als je googled op 'huilbaby' lees je er meer over. Succes!

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 15 nov 2011 20:47 #25

• bauwens
Hallo, mijn zoontje heeft ook heel veel last van zijn darmpjes, scheetjes laten, pijnaanvallen, slijm in stoelgang. Hij heeft koemelk en soya allergie, waarschijnlijk. Krijgt nu nutramegen aa, is speciale dieetvoeding die redelijk duur is, maar nog heeft hij last. Hij is ondertussen 7 maanden en krijgt petatjes maar hij blijft nog last hebben, al is het met de papa wel beetje beter. Nu reflux test laten doen, morgen de uitslag. Hopelijk vind jij wat er is.
Laatst bewerkt: 16 nov 2011 10:04 door Anoniem1.

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 27 dec 2011 19:05 #26

• moedertje
hallo onze zoon nu bijna 8mnd heeft ook vanalles gehad. begon met veel huilen nadat hij na 3 wkn thuiskwam uit het ziekenhuis. Al diverse voedingen geprobeerd omneo, comfort en pepti uiteindelijk bij de kinderarts. Bij ons in het ziekenhuis dacht de verpleging dat wij het niet aankonde dat hij huilde maar wij kwamen voor ons zoontje want als je kind huilt van de pijn dan voel je je zo machteloos. Uiteindelijk namen ze hem op voor observatie en zagen ze dat hij veel spuugde. hij kon ook niet poepen alleen soms nadat we hem getemperatuurd hadden. Ook een ph meting bj hem gedaan en daar bleek zeer ernstige reflux. Hij heeft nu loses mups. Mottilium krijgt hij niet meer daar worden de darmen meer door geprikkeld. Hij deed het tijden lang goed met de losec en nieuwe voeding allergy care maar nu hij bijna 8mnd is zijn we weer terug bij af. 's avonds vaak tegen 10.30 wordt hij onrustig begint te huilen, boos,krijsen ontroostbaar. Hij heeft te kampen gehad met een darminfectie en in het ziekenhuis zeiden ze dat ze darmen weer opnieuw moeten werken. Morgen gaan we abc dolpius halen en hopen dat het helpt. Iemand nog tips?? wat een zware 8mnd hoop dat het ooit beter zal gaan.

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 09 feb 2012 19:47 #27

• Lieke
Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu vijf maanden en heeft al vijf maanden last van winderigheid, darmkrampjes en voordat hij gaat poepen, moet hij erg huilen.

We zijn twee keer opgenomen geweest. De eerste keer is hij na drie maanden opgenomen in het ziekenhuis ter observatie en konden ze helemaal niks vinden...het was een huilbaby volgens hun. Echter twee maanden later kreeg hij koorts en moest hij overgeven. Wij zijn toen teruggegaan en hij bleek een nierbekkenontsteking te hebben. We hebben toen een antibiotica kuur gehad en inmiddels zijn we nu een aantal weken verder, maar hij is nog steeds huilerig, zijn buik borrelt, darmkrampen, moeite met poepen en in de nacht is hij erg vaak wakker.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 14 apr 2012 16:24 #28

• Chaan
Ben benieuwd, wat voor tips gaf de osteopaat? Ik geef borstvoeding, dus zal mijn eten aan moeten passen. Maar ik eet al enorm aangepast, dussss

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 09 mei 2012 22:09 #29

• nadia
hey mijn zoontje is nu 10 weken
wat bij mijn zoontje helpt is flora junior dat zijn capsulles om de darmflora op orde te brengen helpt wel
want nu weent hij veel minder op een dag
succes

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 22 mrt 2013 21:25 #30

• Lisa
Hier ook een wanhopige moeder, geef bortsvoeding en zijn begonnen met hapjes groente, zijn hier nu maar weer meegestopt aangezien de klachten allen maar toenamen. Veel windjes en krampen, hebben al veel uitgeprobeerd, infacol, darmflora bacterien, massage craniosacraaltherapie. Nu wellicht osteopathie. Draaien zolangzamerhand een beetje door. Hij is nu ruim 5 maanden en hoopte dat het na drie maanden echt beter zou gaan. Waneer besloten jullie dat ver onderzoek noodzakelijk was? Wil hem nl ook niet onnodig aan vanalles blootstellen.....

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 30 jun 2013 11:47 #31

• Carmen
Mijn zoontje is nu 5 weken en met k-snede geboren.
Ook ernstige koliekaanvallen vanaf begin.
Ben na 4 weken borstvoeding en bijvoeding "Nutr" overgestapt op Geitenmelkvoeding uit Nieuw Zealand omdat dit veel lichter verteerbaar is voor darmpjes. Na 4 dagen wennen merk ik zichtbaar verschil, nagenoeg geen krampen meer, niet meer constant persen, alleen door overstap wel wat hardere ontlasting, geef hiervoor extra water. Elke verandering van voeding kost even tijd maar ik ben er erg tevreden over deze geitenmelkformule! En er is genoeg onderzoek gedaan dat deze voeding de moedermelk het dichtst benaderd, en trouwens in Australie en New zealand is het al jarenlang in gebruik met gezonde resultaten. Niet dat ik aandelen heb in geitenmelkvoeding ofzo maar wil alleen aangeven dat er ook iets anders bestaat dan de grote "Nutr" fabrikant.

Baby met darmkrampen, winderigheid 16 nov 2013 23:52 #32

• Anoniem
hallo, wij moesten voor onze kleine man ook rijstvlokken en nutriton toevoegen aan de voeding (Nan H.A.) K&G heeft ons dan aangeraden Nan A.R. te geven, omdat dit ook hypoallergeen is en dat zorgt ook dat de melk niet terug keert. 'k Moet zeggen, we zijn er tevreden over en onze kleine man ook.
mvg

Re:Baby met darmkrampen, winderigheid 11 aug 2014 11:25 #33

• Anoniem
Mijn zoontje nu 9 maand heeft tot de vierde maand ook veel kraampjes gehad. Terwijl ik bv. gaf en uitbvoorzorg al koemelk vrij at. Infacol werkte eerst wel later juist niet. Bij ons was hetuiteindelijk de combi probiotica voor baby's van orthica. (Darmbacterien die helpen de darmflora opbouwen )en de osteopaat daardoor gaat het nu goed. Succes allemaal
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op