Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? (1/3) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn??

Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 24 nov 2004 19:48 #1

• Bianca
Hallo iedereen,

Ik heb nu al zo'n 6 weken last van pijn rond/in mijn borstbeen en ribben. Ook heb ik last van pijnen in mijn rug, dezelfde hoogte als de ribben, bij mijn schouderbladen zegmaar. Het zijn de ene keer steken en de andere keer is het een zeurende pijn. Ik vertrouw dit toch niet helemaal.

Als ik in- en uitadem heb ik geen pijn in ribben/borstbeen of rug, dus ik denk niet dat het iets met mijn longen te maken heeft. Ben ook niet kortademig ofzo. Heb het hele internet afgezocht maar heb eigenlijk niet echt iets gevonden wat lijkt op de klachten die ik heb. Heeft iemand hier ervaring mee en kan het iets van botkanker zijn ofzo?

Had trouwens 2 jaar geleden ook last van pij aan mijn borstbeen/ribben en ben toen naar de huisarts geweest, Die zij dat het niks was. De pijn is toen vanzelf overgegaan (na een week of 3) en heb er 2 jaar geen last van gehad. Maar nu heb ik het dus weer, en het is veel pijnlijker dan 2 jaar geleden, de pijn is nu in een groter gebied dan eerst.

Misschienn is het niks maar omdat het na 6 weken nog neit over is, maak ik me toch veel zorgen.

25 nov 2004 00:55 #2

• bianca
ik kan je niet gerustellen maar ik heb de zelfde klachten als jou, ik heb het al acht maanden ik heb onder zoeken gedaan en niks gevonden
met een ego ik was terug naar de dokter gegaan en hij zij depressie
maar ik laat me niet afschepen ik wil terug naar de internist daar ben ik al eens geweest maar als ik jouw was ging ik toch naar de dokter toe
je moet je niet laten afschepen en dan als je pijn blijft houden gewoon iedere week terug naar de dokter. je moet dan eens vragen of het de alvleesklier kan zijn daar ben ik ook bang voor .nou succses

25 nov 2004 11:46 #3

• Sara
Ik denk aan de mogelijkheid van een verkeerde houding, te gespannen spieren . Daar kan je alle soorten pijn door ontwikkelen.
Bezoekje aan een (geregistreerde)manuele therapeut of chiropracter kan
veel goed doen, weet ik uit ervaring.

Re: Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 21 feb 2005 10:12 #4

• Anoniem
Hallo misschien een tip Het syndroom van Tietze, een ontsteking aan de weke delen van het borstbeen en ribben kan zeer pijnlijk zijn maar gaat vanzelf weer over zo niet is een medicatie soms een oplossing? Je moet het je dokter maar eens vragen of opzoeken op internet. succes ermee.
gr. simone
Laatst bewerkt: 21 jun 2011 10:51 door Anoniem1.

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 02 okt 2009 21:18 #5

• ik ook
Hoi

Ook ik heb nu een jaar een zeurende pijn. Ben ook heel bang voor kanker. Is het al duidelijk wat jij hebt ??

gr.
ik ook

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 03 okt 2009 00:44 #6

Als je bang bent voor kanker, ga dan even kijken op deze website van KWF kankerbstrijding over 9 signalen die op kanker zouden kunnen wijzen.

www.kwfklachtadvies.nl/

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 01 dec 2009 15:52 #7

• girl25
Hallo allemaal,

Ik leef helemaal met jullie mee. Ik heb sinds 4 weken verdikkingen op mijn borstbeen, aanhechting?? De huisarts zei eerst dat het een borstbeen ontsteking was, maar omdat het aanbleef had ik diclofenac gehad. Af gelopen weekend ging het fout braken en koorts was het vervolg. Ik naar de weekendarts geweest kreeg ik een verhoging van diclofenac doormiddel van zetpillen. Maandag had ik last van diarree weer naar de huisarts geweest en nu mag ik een echo maken van mijn thoraxwand/rugwand??? De verdikkingen op mijn borstbeen is goed te voelen en op sommige plekken ook te zien. Als ik op het internet rond surf zie ik veel ziekte beelden maar toch niet precies weer wat ik heb. Ik begin mij nu wel zorgen te maken daar de pijn niet afneemt maar ik ook geen duidelijke diagnose heb. As. maandag moet ik een echo maken en hooooooooop zo dat er dan duidelijkheid is.

Sorry voor het lange verhaal. Als iemand hier iets op te zeggen heeft, reacties of tips heeft zijn van harte welkom.

doei doei

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 02 dec 2009 13:57 #8

• Annelies
Ik denk dat je Tietze bedoelt...

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 02 dec 2009 13:57 #9

• Anoniem

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 02 dec 2009 19:30 #10

• girl25
Hoi hoi,

ik had er al eens van gehoord maar toen kon ik er mij niet zo in vinden. Dankzij jou reactie heb ik meer kunnen vinden en verwacht ik dat ook idd. Volgende week als ik de uitslag krijg van de huisarts zal ik het hem meteen gaan vragen.

Mega bedankt voor je reactie

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 03 apr 2010 16:17 #11

• Harm V.
Dag Bianco,
Ik las je verhaal en ik herken zaken als zeurende pijn op borstbeen en de rug achter het borstbeen, tussen de schouderbladen. Heel soms vlamt de pijn op, dat gebeurt zelden, meestal heb ik last van een zeurend, broeierig gevoel. Ik heb de klachten veel langer dan 6 weken, bij mij gaat het om jaren, dus "kanker" zal het niet zijn. De klachten zijn niet gerelateerd aan inspanning, het is in rust juist erger. Verder valt op dat buigen van het hoofd pijn geeft in de borstkas. In het verleden heb ik vaak een arts bezocht, er is gekeken naar hart, longen en ik heb fysio gehad, zonder resultaat.

Ik kan geen antwoord op je vragen geven, alleen dat ik dingen van jou bij mezelf herken.

Mocht jij inmiddels meer weten, graag reactie.
Met vriendelijke groet,
Harm V.

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 08 jul 2010 13:00 #12

• John
Ik kwam onderstaand tegen op een maueel therapie site:

Voor welke klachten is manuele therapie geschikt?
Veel klachten die veroorzaakt worden door stoornissen in gewrichten kunnen door de manueel therapeut positief worden beïnvloed.
Hierbij kunt u denken aan:
Hoofd- en nekpijn nekpijn in combinatie met slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
Nek- en schouderklachten met uitstraling naar de armen
Hoge rugklachten, al dan niet in combinatie met rib en borstpijn
Lage rugklachten, al dan niet met uitstraling naar de benen
Bepaalde vormen van duizeligheid
Kaakklachten, al dan niet in combinatie met nekklachten
Heupklachten

Let op de hoge rugklachten al dan niet icm rib en borstpijn

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 23 jul 2010 10:22 #13

• Robin
Ik zit op dit moment midden in verschillende onderzoeken, ik heb dezelfde klachten.
In rust, en dan vooral s'nachts of vroeg in de ochtend, komt er spontaan een heftige pijn op in mijn borst streek. Ik heb totaal geen klachten bij inspanning. Vandaag zijn er long foto's en een buikecho gemaakt. Ook is er bloed afgenomen. Maandag of dinsdag krijg ik alle uitslagen. Ben benieuwd.
Mijn vraag is of het herkenbaar is dat er in rust last is van de pijn maar dat er gedurende de dag geen enkele klacht is.

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 23 jul 2010 15:37 #14

• Saskia
Dat zou op Tietze of costochondritis kunnen wijzen, of hyperventilatie. Dat komt namelijk vaak voor. Maar ik denk gezien de onderzoeken bij jou dat er wellicht iets ernstigers en zeldzamers aan de hand kan zijn. Ik ben ook benieuwd naar de uitslagen. Wil je ons zoveel mogelijk vertellen over deze onderzoeken?

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 29 jul 2010 09:30 #15

• Robin
Ik heb alle uitslagen binnen. In het bloed waren geen afwijkende waarden te vinden, ook op de echo en longfoto's was niets geks te zien. Voor de zekerheid had mijn huisarts mij Omerprazon 20 mg voorgeschreven. Dit is een middeltegen maagzuur.
Toen zij mij dit voorschreef heb ik aangegeven dat ik voormijn gevoel totaal geen last van maagzuur had. Deze week had ik wel af en toe een soort hongergevoel terwijl ik helemaal geen honger had. Ik heb dit aangegeven, en mijn huisarts heeft direct de dosis Omerprazon verhoogt naar 40mg en aanbevolen om mijn bed bij het hoofdeind iets omhoog te zetten.
Het resultaat na 2 dagen is dat de uitstraling naar mijn rug weg is en dat de hele heftige borstpijn aanzienlijk verminderd is.
Voorlopig krijg ik een recept voor 4 weken maar mag tussentijds stoppen. Ik moet wel direct bellen komen als de klachten terug komen. De eventuele vervolgstappen zijn een ontlasting onderzoek en/of endoscopie

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 29 jul 2010 15:20 #16

• Brum
Hoi Robin, maagzuurklachten kunnen zich soms op een onverwachte wijze presenteren, zoals nu bij jou misschien ook wel het geval blijkt.
Neem je nog andere maatregelen, anders dan de medicatie, waarmee je de kans op klachten van het maagzuur kan verkleinen zoals bepaalde voedingsmiddelen mijden, of andere oplossingen die je zelf ontdekt hebt en werken?

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 30 jul 2010 14:50 #17

• Robin
Nee, op dit moment neem ik nog geen andere maatregelen, gewoon omdat ik absoluut niet weet wat wel en wat niet te eten/drinken. Dit zal ik misschien nog uit moeten gaan vinden omdat ik nog nooit eerder maagzuur klachten heb gehad. Ik heb altijd alles kunnen eten en drinken. Eerst maar eens kijken of de medicatie goed werkt en ik zeker weet dat het door het maagzuur komt. Mijn huisarts heeft overigens wel verteld dat de klachten nog maximaal een week of 4 mogen duren, met deze medicijnen moeten de klachten verholpen kunnen worden. Gelukkig gaat het de goede kant op

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 31 jul 2010 18:15 #18

• Anoniem
Lees de patiëntenfolder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over Brandend Maagzuur op: nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...eschrijving/Z023.htm

Lees de Tips en Adviezen bij Brandend Maagzuur op de website van het MLDS op: www.mlds.nl/ziekten/123/brandend-maagzuur/tips-en-adviezen/

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 03 aug 2010 17:53 #19

• anneke
Ik heb ook al een paar weken klachten van pijn onder mijn linkerborst, pijn onder mijn linkerarm zo naar het midden van mijn rug..
Bezinking was gelukkig ok..
Heb ook pijn in mijn rechter schouder...
ben ook altijd bang dat het kanker is..

Zegt bezinking alles?
als hij goed is is het dan zowieso geen kanker???

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 03 aug 2010 20:25 #20

• Anoniem
Ga naar deze website en kijk of jouw klachten in het rijtje staan en welk advies er wordt gegeven.
Zie: www.kwfklachtadvies.nl/kwf%20klachtadvies.aspx

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 28 okt 2010 21:50 #21

• Anoniem
Het kraakbeen dat het borstbeen met de ribben, het sleutelbeen en de rugwervel verbindt zorgt ervoor dat de borstkas flexibel is en kan bewegen bij de ademhaling. Een ontsteking van dit kraakbeen kan erg pijnlijk zijn.

Het syndroom van Tietze is een goedaardige, maar vaak hevig pijnlijke, chronische ontsteking van het/de kraakbeenverbinding(en) in de borstkas tussen de ribben en het borstbeen. Als daarnaast ook het kraakbeen onderaan het borstbeen gezwollen raakt dan spreekt men van het syndroom van Tietze. Het kraakbeen kan door de ontsteking zo opzwellen, dat er op de pijnlijke plaats een rode warme zwelling zichtbaar wordt. De pijn zit vaak ook achter het borstbeen en straalt soms uit naar rug, nek, schouder en arm. (nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Tietze)

(Er is geen afdoende bekend voor Tietze, en de kans op terugkeer is groot.)

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 28 okt 2010 22:00 #22

• marcomoon
Hallo,

Sinds 2,5 week heb ik hele erge pijn bij me bortbeen wat uitstraalt naar beide borsten.

Ik ben hiervoor bij de huisarts geweest en hij kon niet echt iets vinden en dacht zelf aan een onsteking in me bortsbeen, hiervoor heeft hij arthrotec voorgeschreven ( voor 5 dagen).
Na 5 dagen nog steeds geen verbetering en de pijn is nog steeds heel hevig.

Dus weer naar de huisarts, hij heeft naar me longen geluisterd en dat was allemaal goed, ook me pols gemeten en dat was ook goed.

Nu dacht hij aan een zenuwbeknelling en hiervoor heb ik nu Zaldiar gekregen.
Gisteren mee begonnen, ik merk nog niet heel veel, ik word er wat duffer van maar de pijn blijft.

Heeft iemand enig idee wat de pijn zou kunnen zijn.
Dit is namelijk niet meer uit te houden.

Met vriendelijke groet,

Ramona

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 28 okt 2010 22:20 #23

• Anoniem
De oorzaken van pijn op de borst variëren van niet-ernstige tot levensbedreigende oorzaken.

Mogelijke oorzaken per orgaan/lichaamsdeel zijn:

Hart:
Instabiele angina pectoris
Stabiele angina pectoris
Hartinfarct
Aortadissectie
Pericarditis
Hartritmestoornissen

Longen
Longembolie
Longontsteking
Pneumothorax
Pleuritis

Maag-darmen
Gastro-oesofageale reflux (GERD)
Brandend maagzuur
Hiatus hernia
Achalasie
Functionele dyspepsie

Borstkas
Costochondritis, syndroom van Tietze
Zenuw probleem
Fibromyalgie
Borstwand problemen
Radiculopathie
Herpes zoster
Tuberculose

Psychologische oorzaken:
Paniek aanval
Angst
Klinische depressie
Somatisatiestoornis
Hypochondrie

Overige oorzaken:
Hyperventilatie
Syndroom van Da Costa
Ziekte van Bornholm
Koolmonoxide vergiftiging
Sarcoïdose
Loodvergiftiging

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 18 nov 2010 14:38 #24

• l van egmond
zoek eens bij constochronditisch of bij ziekte van Tietze..
Ik heb er ook last van maar heb deze aandoening dus....

Re:Pijn bij borstbeen + ribben, kan dit kanker zijn?? 18 nov 2010 20:46 #25

• Anoniem
Lees ook:

Hart, hartkloppingen, pijn borstbeen, Tietze?
www.dokter.nl/index.php/Over-Dokter.nl/2...orstbeen-Tietze.html
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op