Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

vage pijn in mijn longen

vage pijn in mijn longen 31 okt 2007 12:36 #1

• Anneke
Ik ben een vrouw van 36 jaar.
Ik voel nu al twee weken een vage pijn in mijn longen. Het doet niet echt heel zeer, het voelt een beetje hetzelfde als dat je bijv. een heel lang stuk heel hard gerend hebt, dan heb ik ook altijd wat pijn in mijn longen, beetje branderig gevoel ofzo, maar dat duurt maar kort. Nu voel ik dit al twee weken zonder reden.
Ik voel het ietsje erger als ik heel diep inadem.
Wat zou dit kunnen zijn?

Ik gebruik wel al een paar maandjes Otrivin neusspray, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben? (en ik weet dat je dit eigenlijk niet langer dan 5 dagen mag gebruiken....)

Gr. Anneke

Longen 31 okt 2007 14:14 #2

• Corine
Hallo,
Ik heb dat dus ook, al een paar weken alsof je spierpijn hebt in je bovenrug, achter de schouderbladen, is vervelend met het ademhalen, strekken van de rug en omdraaien in bed. Slaap overigens gewoon prima...
Ik was al aan het kijken wat het zou kunnen zijn en kwam dus hier..
Had je al iets gehoord?
Groetjes van Corine

31 okt 2007 14:35 #3

• Anneke
Hoi Corine
ik slaap ook goed, en inderdaad bij omdraaien in bed voel ik het ook, en ik voel het ook als ik op mijn rechterzij lig. Verder heb ik ook een soort pijn in m'n ribben en borstbeen(denk ik, ik weet af en toe ook niet meer wát ik nou precies voel) als ik m'n borst naar voren beweeg en m'n schouders naar achteren, maar ik had het idee dat dit misschien kwam omdat ik een beetje krampachtig doe vanwege die pijn in mijn longen.....

Nou afwachten maar of we nog reacties krijgen van mensen met dezelfde ervaringen en misschien een idee hebben wat het zou kunnen zijn...

groetjes Anneke

vage pijn in longen 31 okt 2007 21:15 #4

• Anoniem
gewoon even naar de huisarts en advies vragen, misschien nader onderzoek of fysio therapie. Otrivin mag je nooit langer dan een week gebruiken! je kunt er hartkloppingen van krijgen en het slijmvlies gaat er van kapot! hiermee stoppen dus. even naar de huisarts is beter! Sterkte! Brenda

02 nov 2007 20:57 #5

• sabine
was op zoek naar meer info over hetzelfde gevoel in mijn longen. ik krijg het wanneer ik door mijn reserves heen ben maw als ik erg moe ben, dit is meestal aan het eind van de week of na een nachtje slecht slapen. Ik heb het al eens gevraagd aan een longarts en die sprak van spierzwakte, maar dat vind ik nogal vaag

05 feb 2008 10:08 #6

• Frans
Ik heb jullie berichtjes gelezen en heb al maanden dezelfde klachten: Branderig gevoel in de longen en bij vermoeidheid een stekende pijn tussen de schouderbladen.
Ik ben bij de longarts geweest en heb diverse onderzoeken gehad, maar er is niets gevonden. Heeft een van jullie al een oorzaak te horen gekregen?

Longen 11 feb 2008 13:35 #7

• Corine
Hallo allemaal,
Ik moet ook nog vermelden dat ik rook en had sigaretten uit Tsjechie, rook nu weer andere en het lijkt of het misschien daarvan komt, maar het ging niet helemaal over.
Ik dacht bij mezelf, laat ik eens naar de therapeut gaan, misschien is dat het wel.
Ik ben eerst bij een "gewone" therapeut geweest, heeft niets geholpen, daarna naar een manuele therapeut (die kraakt ook je ruggegraat, klinkt erger dan dat het is, hoor!) en ik moet zeggen dat het nu weer wat minder is.
Ik had ook het gevoel dat mijn bovenrug helemaal vast zat.
Hij heeft de 2 plekjes bij de schouderbladen flink gemasseerd en nou, ik moet zeggen...
Het is nog niet helemaal over, maar moet over 2 weken weer terugkomen.
Ik heb het vooral als ik stil in de stoel zit en daarna weer opsta.
's Nachts heb ik er geen last meer van.
Succes en de groetjes van Corine

25 mrt 2008 14:38 #8

• Corine
Hallo allemaal,
Ik ben 3 x naar de manueel therapeut geweest, hij heeft mij 3 x gekraakt en goed stevig gemasseerd en ik moet zeggen, ik ben er zo goed als af...
Hij zei overigens dat het mijn gewrichten waren en niet mijn longen/spieren.
Groetjes van Corine

Re: 21 sep 2008 13:55 #9

• Man37
Hoi Allemaal,

Ik voel het ook! wat moet ik doen? :-(.

Ik hoor graag van jullie allemaal.

Groetjes,
Man37

Re:vage pijn in mijn longen 14 jul 2009 08:53 #10

• karin
hallo gister bij huisatrs geweest,pijn in mijn schouderbladen steken onder mijn borst,bij inademen en bewegen ,blikt een virusinfectie tussen de longbladen te zijn woensdag moet het minder zijn anders moet ik terug komen,vooral smorgens is het op zijn ergst,zouden het geen spieren kunnen zijn? grt karin

Re:vage pijn in mijn longen 14 jul 2009 14:08 #11

• Klaar
Erg vervelend, beterschap.

Re:Longen 05 jan 2010 20:42 #12

• Peter van Veen
Dat is toch gillen!! 'Ik heb zo'n vage pijn aan m'n longen' snik snik. Oh ja 'ik rook'.
Doe effe normaal. Als je rookt krijg je klachten. Die klachten worden erger en uiteindelijk ga je er net als honderdduizenden anderen aan dood. Gek he?

Re:vage pijn in mijn longen 06 jan 2010 19:19 #13

• ann
Man toch, doe toch niet zo cynisch. Lang niet elke roker krijgt klachten. Ik rook ook en heb pijn in mijn rug linksboven. Blijkt het een vastzittende 'spierstrengel' te zijn. Kan eenvoudig worden opgelost door in behandeling te gaan bij een chiropracter. En nochtans voelde het alsof het afkomstig was van m'n longen. Niet dus. Het kan echt vanalles zijn. Kan bijvoorbeeld ook iets zijn aan je ruggengraat. Ik heb daar ook een uitstulpinkje dat regelmatig pijn geeft, soms heftige pijn in combinatie met die spier die vastzit.

grtz, A

Re:vage pijn in mijn longen 12 jan 2010 19:05 #14

• -
Hallo allemaal!

Het berichtje is lang geleden geplaatst maar ik wilde toch even wat er bij zeggen! Ik heb sinds april heel erg last van mijn longen! Ik had een soort van steek in mijn longen, dat had ik 4 weken lang 24/7! Nu 9 maanden later heb ik er nog steeds last van, ik slik nog elke dag 3-6 paracetamol en daar kom ik net de dag mee door! Ik ben naar het locale ziekenhuis geweest en heb een CT-scan laten maken en daarop was te zien dat ik 2 zwarte plekken op mijn longen heb! Ik ben ook naar het UMC en AMC geweest een daar kwamen ze er achter dat ik 4 zwarte plekken op mijn longen heb! Ze weten nog steeds niet wat ik heb, het is of een tumor of een infectie! Ze kunnen het onderscheid niet maken en durfen me niet te opereren aangezien ik net 16 ben!
Mijn symptomen zijn:
- Vermoeiheid
- Meer last bij diep in ademen
- Altijd veel last
- Afgevallen
- Geen conditie meer en heel moe!

Miss hebben jullie er iets aan, en miss ook niet! Veel succes nog en hoop dat de klachten snel over gaan!
Van een 16 jarig meisje in onzekerheid!

Re:vage pijn in mijn longen 13 jan 2010 00:25 #15

• Sanne
Wat een vreemd verhaal! Als er een verdenking is op maligniteiten wordt aanvullend onderzoek gedaan. Ik betwijfel sterk de betrouwbaarheid van het bericht van - over de zwarte vlekjes!

Kun je misschien wat meer vertellen over jouw ervaringen zodat het werkelijk een bijdrage levert aan de discussie?

Ik ben benieuwd!

Re:Longen 15 jan 2010 21:02 #16

• just me
Sorry, maar als je teveel eet ga je dood omdat je te vet word, als je teveel cola drinkt vallen je tanden uit je mond, en ja als je rookt kun je ook doodgaan, een beetje menselijk graag :) Niet iedereen kan een rook/drink/snoep verslaving weerstaan!!

Re:Longen 15 jan 2010 21:03 #17

• just me
Ik had het trouwens tegen peter van veen, voor de rest iedereen sterkte met zijn/haar klachten, ik ben ook zoekende, pijn vanuit boven in mijn longen, zit nu in mijn linker zij....heel vreemd.

Re:vage pijn in mijn longen 15 jan 2010 22:51 #18

• Lanting
Zou er sprake kunnen zijn van hyperventilatie? Lees de wiki over hyperventilatie eens: nl.wikipedia.org/wiki/Hyperventilatie

Re:vage pijn in mijn longen 09 feb 2010 21:33 #19

• Marc
Ben je toevallig ook onderzocht op sarcoidose? Sarcoidose in de longen kan ook deze klachten geven.

succes!

Re:vage pijn in mijn longen 10 feb 2010 01:38 #20

• Sanne
Sarcoïdose, ziekte van Besnier-Boeck of ziekte van Besnier-Boeck-Schaumann is, een chronische ziekte met onbekende oorzaak en verloop. Het hele lichaam kan aangetast zijn, maar er is een voorkeur voor de longen. Mogelijk speelt een genetische aanleg mee bij deze ziekte. De ziekte komt gewoonlijk voor bij jong-volwassenen (20-40 jaar) en even vaak bij mannen als bij vrouwen. De ziekte wordt gekenmerkt door zogenaamde "granulomen", kleine opeenhopingen van ontstekingscellen. De ontsteking is vaak zichtbaar op een röntgenfoto van de longen door middel van vergrote lymfeklieren tussen de longen en soms verdichtingen in de long zelf.

De meest voorkomende locatie voor deze granulomen is in de longen, maar ook in de huid, ogen, hart en nieren openbaart de ziekte zich wel. De ziekte openbaart zich vaak met klachten van moeheid, hoesten en kortademigheid. Ook gewrichtsklachten, oogklachten, huidafwijkingen en gewichtsverlies zijn vaak genoemde symptomen.

Re:vage pijn in mijn longen 05 apr 2010 19:04 #21

• Anoniem

Re:Longen 19 mei 2010 18:33 #22

• Joris
otrivine is een smerig goedje !!! en bovendien een lapmiddel. Naar de arts gaan is aangewezen...

Re:vage pijn in mijn longen 24 aug 2010 16:25 #23

Hallo,

Als ik sochtends wakker word heb ik pijn in longen en ruggengraat. Als ik dan diep adam haal voel ik een soort van steek. Maar als ik een uurtje wakker ben dan ga het weer weg. Ik heb eens een paar oefeningen gedaan als ik waker werd. Als ik helemaal rechtop sta en dan met kracht me hoofd rustig naar beneden ga voel ik pijn in me ruggegraat. Meschien dat dat de oorzaak van d pijn in me longen is, hoop ik. Ik heb wel van me broer gehoord dat ik heel veel draai in me slaap en dat ik heel weinig adem haal. Zeg maar als je je adem uitblaas en dan tot je niet meer kan net nog inademen heel de nacht. Heeft dat er meschien iets mee te maken? Ik zou het niet weten. Hoop dat reacties me helpen. Ik ben 17 jaar. En ja ik roók 'n paar jaartjes. Maar dat zou het vast niet zijn.

Dank je wel,
Dion

Re:vage pijn in mijn longen 25 aug 2010 18:09 #24

• Anoniem
Ik denk dat jouw slaaphouding niet helemaal goed is. Heb je wel een goede matras?

Re:vage pijn in mijn longen 25 aug 2010 18:36 #25

• H.
Waarom rook je? Ja, het roken kan wel degelijk met jouw klachten te maken hebben. Als je 17 bent en al een paar jaar rookt, dan zal jouw lichamelijke gezondheid ook wel zwak zijn wat je weer kwetsbaarder maakt voor andere ziekten en aandoeningen. Rugklachten op jouw leeftijd is alleen als je erg zwaar of erg lang bent ook zeldzaam dus al met al zal een bezoek aan de huisarts en behoorlijk wat maatregelen om gezonder te gaan leven je vast geen kwaad kunnen doen.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op