Dokter.nl

Antwoord discussie: Middenrif kramp - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Antwoord discussie: Middenrif kramp

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een medisch consult.
Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!
Onderwerp
Forumcode
Bericht
Vergroot /  Verklein
Bijlagen

Discussiegeschiedenis van : Middenrif kramp

Toon max. de laatste 7 berichten - (Laatste bericht eerst)
02 sep 2013 13:07 #

margo

's Profielfoto

alvleesklierontsteking
20 aug 2012 09:38 #

Mancho Blom

's Profielfoto

Ik heb vorige week op een gegeven moment last van spieren in mn rug gekregen (dacht ik), heb ik wel vaker last van en dat gaat dan na n paar dagen over. Maar in de loop van de week werd het steeds erger en was het zo dat ik, bij het diep inadememen idd spierpijn kreeg en hoorde/voelde ik geborrel in mn rechterlong. Toen vond ik het tij d om naar de dokter te gaan, zij ook luisteren naar mn longen maar hoorde niets en natuurlijk ook gevraagd wat mn klachten waren maar kon niets vinden. Ik kreeg een verwijskaart om bloed te laten prikken (nog geen uitslag overigens) dit was afgelopen vrijdag. Zaterdag werd op een gegeven moment de pijn zo hevig dat ik naar de huisartsenpost in het ziekenhuis bent gegaan, de dokter daar beweerd dat ik een kneuzing in mn middenrif hebt...goed...maar nu het vreemde hij schrijft mij diclofenacnatruim (arthrotec 75) voor..een onstekingsremmer?!. Daar moet ik zo dusdanig veel van slikken i.c.m. paracetamol om de pijn te verlichten..ongekend. Dus vandaag maar weer een afspraak met mn huisarts voor evt. andere pijnstillers en/of mischien andere diagnose gezien de medicijnen.
09 mei 2012 14:24 #

rob k

's Profielfoto

ik ben dus niet de enige die deze krampen heeft. Het bepaald erg mijn dagelijkse gang van zaken. ademhalen doet zeer, pijn op de schouderbladen, zweten als een otter, niet kunnen praten. na een kwartier zakt het weg, merk dat het erger wordt als ik zenuwachtig ben of honger heb. dacht dat het bij komt vanwege grote littekens en verklevingen in mijn buik
07 feb 2011 11:56 #

Jessica

's Profielfoto

Hi, ja dat dacht ik dus ook al. Vanmiddag bel ik de praktijkondersteuner om te vragen of het wat met mijn astma te maken heb. Aangezien ik nu al meer dan 24-uur constante pijn heb in mijn zij/onder mijn borst... Maar iig bedankt!
05 feb 2011 23:39 #

Maaike

's Profielfoto

Hoihoi, ja als je veel hoest komt er druk te staan op de buik waardoor de ruimte in de buik kleiner wordt, net alsof je een ballon indrukt en de enige uitweg is omhoog. Die spanning kun je als kramp voelen. Maar of het iets met jouw astma te maken heeft kun je beter aan jouw huisarts vragen die weet welke medicijnen je gebruikt. En als je je zorgen maakt, ga dan gewoon even naar de huisarts. Je kunt ook even wachten tot je je weer wat beter voelt en of de klachten dan vanzelf verdwijnen.
05 feb 2011 22:20 #

Jessica

's Profielfoto

Nicole ik maak het soortgelijke mee maar dan dagelijks. Symtonen komen mij erg bekend voor, heb het dagelijks wel 3 of 4 keer... Heb het al heel lang, maar het wordt de laatste tijd erger. Vroeger zijn mijn ha dat het idd kramp in mijn middenrif is. Maar het is wel erg vaak nu, vraag me eerder af hoe dit nou komt. En hoe ik het kan verhelpen... Nu is er in november ook astma vastgesteld, zou dat er wat mee te maken hebben? ben ook nog er verkouden al 2 weken, waardoor ik erg vaak hoest als een zeehond.
28 sep 2010 23:52 #

Lenneke

's Profielfoto

Nicole, mag ik aannemen dat je met deze acute klachten gezien bent door een arts en dat er dus een diagnose is gesteld na lichamelijk onderzoek? Wat was er met jou aan de hand precies?

Vind Dokter op