Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

pijn bij ribben

pijn bij ribben 12 jan 2005 13:20 #1

• S.E. de Jong
Ik heb sinds enkele dagen last onder mijn rechterborst tijdens diep ademhalen, hoesten, lachen. Ik krijd dan steken en mijn ribben doen zeer. Dit geldt ook voor de linkerkant, alleen heb ik daar geen steken. Ik heb voor Oud en nieuw een griepje gehad, maar dat is alweer bijna twee weken geleden en ik heb nu pas sinds enkele dagen pijn. I kdenk niet dat het mijn spieren zijn, want tidjens het uitrekken doet het geen zeer. Voor mijn gevoel drukt er iets tegen mijn ribben aan wanneer ik kracht zet, dus bijv. met hoesten en diep inademen.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en is het nodig om anders een huisarts te raadplegen?
Alvast bedankt, Stephanie

Re: pijn bij ribben 15 jan 2005 11:17 #2

• Anoniem
S.E. de Jong schreef :
Ik heb sinds enkele dagen last onder mijn rechterborst tijdens diep ademhalen, hoesten, lachen. Ik krijd dan steken en mijn ribben doen zeer. Dit geldt ook voor de linkerkant, alleen heb ik daar geen steken. Ik heb voor Oud en nieuw een griepje gehad, maar dat is alweer bijna twee weken geleden en ik heb nu pas sinds enkele dagen pijn. I kdenk niet dat het mijn spieren zijn, want tidjens het uitrekken doet het geen zeer. Voor mijn gevoel drukt er iets tegen mijn ribben aan wanneer ik kracht zet, dus bijv. met hoesten en diep inademen.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en is het nodig om anders een huisarts te raadplegen?
Alvast bedankt, Stephanie

Hallo Stephanie,

Klinkt behoorlijk herkenbaar. Heb je ook last na een aantal uren nachtrust van pijn rondom de ribben? Ik zelf ben ook rond kerst behoorlijk ziek geweest, waarschijnlijk griep, en de pijn is ook pas later, begin januari, gekomen. Ik heb nog geen arts geconsulteerd, en wil dat eind januari doen. Ben jij ondertusse al iets verder gekomen?
Mvg. Chris

18 jan 2005 13:02 #3

• Anoniem
Hoi Chris,

Ja, ben naar de huisarts geweest. Heb een gekneusde rib. waarschijnlijk doordat ik lang en veel te hard heb moeten hoesten toen ik griep had. Heb pijnstillers gekregen, duurt zo'n 6 tot 8 weken, sterkte ermee,
groetjes Stephanie

pijn bij ribbenRe: pijn bij ribben 18 jan 2005 21:22 #4

• janneke reactie voor ste
[ik heb geen griep gehad maar wel de zelfde simtonen ben zlefs door de botscan geweest geen uitslag je moet er maar met leren leven heb medicijnen gekregen maar die helpen niet het is nu zo erg dat ik mijn rechter arm maar nauwelijks kan en durf te bewegewn maar de steken blijven maar komen niezen en hoesten zelfs ademen doet zeer ik zeg wel eens het is net alsof er een zak vocht tussen de ribben ligt die heen en weer gaat ook als je gaat liggen en je omdraaid op bed wiee heeft die meer graag reactie hierop krijd dan steken en mijn ribben doen zeer. Dit geldt ook voor de linkerkant, alleen heb ik daar geen steken. Ik heb voor Oud en nieuw een griepje gehad, maar dat is alweer bijna twee weken geleden en ik heb nu pas sinds enkele dagen pijn. I kdenk niet dat het mijn spieren zijn, want tidjens het uitrekken doet het geen zeer. Voor mijn gevoel drukt er iets tegen mijn ribben aan wanneer ik kracht zet, dus bijv. met hoesten en diep inademen.
Alvast bedankt, Stephanie[/quote][/quote]

gekneusde ribben na hoesten 15 jan 2006 15:16 #5

• marianne
Nou het verhaal is wel herkenbaar, ik heb ook pijn onder m'n rechterborst, maar ook aan de zijkant en op m'n rug, als ik neig te hoesten dan breekt het zweet me uit, wat doet het zeer zeg, soms ga ik stieken even huilen maar als ik de verhalen van anderen lees zit ik er voorlopig wel even mee. Sterkte van mijn kant, Marianne

pijn onder mijn ribben aan de recht kant.... 06 sep 2006 15:39 #6

• alex da silva
ik krijg steeds pijn onder mijn ribben aan de rechte kant als ik loop... als ik stil sta er is niks aan hand maar als ik ga lopen begin het weer te steken.... kunt iemand mij helpen?

18 sep 2006 16:11 #7

• johan
ik weet hoe pijn dat doet
de dokter heb tegen mij gezegt dat het een tussenribspier is
het lijk net dat er een mes tussen je ribben geduwd wordt
ook op de zelfde plek die hier boven beschreven wordt

steken achter de ribben 04 okt 2006 23:40 #8

• celleke
hallo

ik heb nu 7 maanden last van pijn rondom mijn ribben en buik en maag
alle onderzoeken gehad, nu moet dinsdag een maagonderzoek ondergaan.
vind dit verschrikkelijk en zie erg tegen op.
maar met iedere dag pijn kan ik niet leven.
word er kei gek van.

laat nog wat weten

longen 05 okt 2006 13:31 #9

• mirella
Nou zit ik al maanden met een dilemma, ben ook al bij verschillende artsen geweest, in mei werd ik ziek, bibberig en hartkloppingen en niet kunnen slapen van de pijn in m borst en rug, altijd de rechter kant. Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei dat ik de KUSZIEKTE had, en daar kreeg ik geen medicijnen voor, wel slaaptabletten om te kunnen slapen. Je raad het al.. in september ben ik terug gegaan naar een andere dokter, omdat die hoofdpijn (sinussen) en het ademen slecht ging, en dat bibberig gevoel er nog steeds was, en natuurlijk slapen doe ik bijna niet, wat kreeg ik er voor? antibiotica voor tien dagen, inmiddels zijn we al bijna een maand verder en heb ik nog steeds dezelfde symptonen en heb het idee dat mijn vriend denkt dat ik het me allemaal inbeeld. De hele dag heb ik dus hoofdpijn en voor mijn gevoel moet ik dwingen om mn ogen open te houden, ben futloos, geen energie, hoesten, pijnlijke ademhaling, bibberig gevoel vanbinnen, een droge mond en mn tong heeft twee witte strepen, en vaak hartkloppingen, snachts word ik verschrikt wakker omdat voor mij gevoel het hele bed bibbert maar dat is dan de druk op mn borst en de hartkloppingen. Ik heb soms moeite om op mn benen te staan van de bibbers.

Twee jaar geleden heb ik ook zo lang gesukkeld, maar dan met een zogenaamde blaasontsteking, een half jaar naar dokters en telkens werd er gezegd, je hebt een blaasontsteking, hier heb je antibiotica.. en op een gegeven moment ben ik uit eigen bezorgdheid naar een gynacoloog geweest en daar kreeg ik verontrustend nieuws, werd meteen opgenomen, er was een soort tumor via de blaas door de urineleider geboord en plakte tegen de vaginawand aan, die moest eerst kleiner worden gemaakt door antibiotica (inmiddels was ik ook al immuun voor antibiotica) en moesten ze testen welke er nog infect op mij had, ik liep met twee sondes, een in mn blaas door mn buik en een via de plasbuis wat pijnlijk was, er moest een prothese worden gestoken om mn urine leider te vervangen en ik ben dus drie maanden lang in en uit ziekenhuis geweest, en dan nog eens twee maanden met sondes rondlopen, dus je kunt nagaan dat ik dokters ook niet meer zo vertrouw,

hetzelfde met mn oren, een jaar daarvoor had ik veel last van mn oren en kreeg telkens druppels enzo, op aanraden van mn vriend ben ik dan naar een oorarts geweest, aan de rechteroor hoor ik bijna niks meer en is de prothese afgestorven, de linker oor hoor ik nog voor vijftig procent, en dan heb ik nog eigenlijk geluk gehad, de infectie aan mijn linkeroor zat een millimeter van mn hersenstam verwijderd...

Dus als iemand een van de bovenstaande symptonen bekend voor komen zou ik graag advies willen eer ik weer naar een dokter stap.

gekneusde ribben 10 nov 2006 08:54 #10

• Irene
Hoi.

Ik heb 3 weken behoorlijk gehoest, nou zeg maar bulderen, de hoest is nu wel minder geworden maar blijft nog een beetje 'hangen' zeg maar.
Ik kreeg vorige zondag heel veel pijn onder mijn borst, pffff vreselijk.
Ben gisteren toch maar even naar de huisarts gegaan die ging er ook nog even op duwen, ja dat deed pijn.
Gekneusde ribben door het hoesten.
Kreeg een homeopatische gel voorgeschreven, Traumeel, maar of dit echt gaat helpen, denkl het niet.
hij wilde ook nog tabletjes voorschrijven, codeine, maar daar krijg ik hartkloppingen van omdat ik deze vroeger wel een jaar of 10 geslikt heb, als ik weer eens een keer verkouden was.
Hoop dat dit niet lang gaat duren, die pijn, moet je een s een keer niezen lijkt het net of je doormidden scheurt.

18 apr 2007 20:10 #11

• Tim
ik heb nu ook al een week last van mijn ribben ik heb er laatst een trap in mijn zij gekregen kan het zijn dat ik gekneusde ribben heb? ik hoop het niet als ik dit allemaal zo lees...

pijn ribben 13 jun 2007 14:51 #12

• serena
Beste mensen,

sinds 2 maanden heb ik pijn aan mijn linkerribbenkas. De pijn bevindt zich onder mijn borst, aan de zijkant. Als ik op de botten duw, doet het zeer. Toen de pijn begon kon ik niet meer in de auto zitten, liggen in bed, het straalde uit naar mijn arm. Ik kreeg er zweethanden van, voelde me erg ongemakkelijk en painfull. De huisarts heeft gevoeld en zegt zoiets als: slik maar flinke pijnstillers. Daar ben ik mee gestopt, vind dat ook niet echt een oplossing. Het voelt gekneusd, maar ik ben niet gevallen/trap gehad oid!

Herkent iemand deze kwalen? wat zou t zijn? en wat kan ik eraan doen??
(Toch geen botkanker of zoiets engs??!)

dank!

ribben 13 jul 2007 14:23 #13

• hilary
ik heb echt heel erg last van mn ribben, ik ging laatst namelijk carten en was toen gecrasht op t moment zelf vond ik t heel grappig en had ik ook geen pijn, maar woensdag en donderdag kreeg ik opeens een soort steek in mn buik, als je te hard heb gerend weetjewel? maar daarna werd t echt hevige pijn als ik me bewoog en omdat ik dat eerder had gehad omdat ik verkeerd ademhaal dacht ik dat t wel over zou gaan, want de 2x dat ik t had duurde het een uurtje alleen nu is het vrijdag en heb ik t nog steeds en heel erg! toen dacht ik aan het carten, kan het daardoor komen? of komt het doordat ik verkeerd adem heb gehaald? of komt het omdat ik dinsdag en woensdag moets optreden met piano en dat is zenuwachtig en hyper was? zijn mijn ribben nou gekneust of niet ik snap er echt niks van en ik heb er heel erg last van, kan iemand me asjebleift helpen!

pijn aan ribben 04 sep 2007 17:52 #14

• Danielle
ik ben nu 2 weken erg aan het hoesten, maar nu net het wat minder wordt beginnen aan beide kanten mijn ribben ontzettend pijn te doen, alleen bij ademhalen doet het al pijn. Laat staan als ik moet hoesten, dan houdt ik mijn ribben, de onderste gewoon vast om tegen druk te geven om de ergste pijn tegen te gaan.

Duurt wel even voordat het weg is als ik het zo less

08 sep 2007 13:40 #15

• Millie
heb precies hetzelfde na 10 dagen STEVIG hoesten pijn aan rib en hoest nog niet los en kan ook niet hoesten wat een grrrrrr pijn hij had beter gebroken kunnen zijn doet namelijk minder pijn en er is helaas niks aan te doen alleen tijd kan het helen sterkte allemaal.

27 sep 2007 00:03 #16

• Lisannee
Ik heb al een aantal weken last van steken in de borstholte. Eigenlijk met alles heb ik er last van, maar vooral als ik in me bed lig kan ik niet eens op me zij liggen want dan heb ik zo'n steek alsof alles dicht tegen elkaar aan wordt gedrukt en als ik zit heb ik het zelfde gevoel. Met ademhalen doet het ook pijn. Ik heb vooral de steken in de borstholte in het midden van de borsten en ook heel vaak bij de zwevende rib aan mijn rechterkant.

Zou iemand misschien weten wat ik ong. heb?

gekneusde ribben 03 okt 2007 19:37 #17

• sabrina
Hoi, ik weet precies hoe je je voelt, ik heb namelijk precies hetzelfde, ik heb dit ook na een verkoudheid gekregen.
Ik had al een vermoeden dat het een gekneusde rib was maar ben niet naar de dokter geweest.
Het doet heel erg pijn, ik heb het ook onder de borst en dat trekt door naar mijn rug.
Ik denk dat we goed moeten rusten en hopen dat het snel overgaat,

Groetjes

ribben 01 nov 2007 14:04 #18

• tom
ik heb hetzelfde, ok van het karten.
je trilt in de stoeltjes, daarom is er een bepaalde rib die schuurt tegen het stoeltje, daarom heb ik een schaafwonde, in het vervolg van de wedstrijd, probeerde ik het contact met het stoeltje te vermijden daarom dat ik nu ook "het gevoel van een gekneusde rib heb". mijn broek aandoen gaat moeilik, ik kan niet buigen ...
ik denk als je gewoon rust en niet belast dit na 2- 3 dagen over gaat

veel beterschap aan iedereen ;)

Gebroken rib 20 feb 2008 08:56 #19

• Petra
Ik heb ruim een maand heel erg veel moeten hoesten. Had ook erg last van taai-slijm.
Na een week naar de huisarts. Bleek eerst een ontsteking op de luchtweg. Weer een week later terug en had ik wat acute bronchitis verschijnselen en had hierdoor ook mijn rib gekneusd. Weer een week later lag ik moe op bed en nog steeds flink hoesten. Ineens kreeg ik een pijn; niet te beschrijven. Maar ik kon van de pijn niet meer hoesten, bewegen, diep ademen of wat ook. Ambulance heeft me thuis opgehaald en in het ziekenhuis bleek dat ik mijn rib gebroken had van een flinke hoest. Volgens de longarts is het met veel geweld gegaan, gezien de breuk.
Heb met mountainbiken wel eens 3 ribben gekneusd, en met het hoesten nu ook mijn rib gekneusd, maar als je er maar 1 breekt kan ik uit ervaring zeggen dat ik toch liever een gekneusde rib heb. En dit is mijn ervaring. Heb morfine tegen de pijn, en al diverse medicijnen om het hoesten en het slijm tegen te gaan. Ben nog wel heel erg kort van adem. Heb alleen geen idee hoe lang het duurt voordat mijn rib is genezen voordat ik ook veilig weer kan mountainbiken, en hoe lang het duurt voordat ik van mijn kortademigheid afben..........

20 feb 2008 09:46 #20

• Michelle
Mirella,

De eerste 'symptonen' die je beschrijft (hartkloppingen, bibberen moeilijke ademhaling, droge mond etc) zouden kunnen wijzen op hyperventilatie. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt in september en kreeg dus het etiket 'hyperventilatie' opgeplakt. Kijk eens op internet of je je daarin kan herkennen!! Wat ademhalingsoefeningen bij een fysiotherapeut of haptonoom kunnen al een heel stuk helpen.

Ik ben echter ook sindsdien extreem moe, steken op de borst, pijnlijke/gevoelige longen en nog een hele rits andere klachten. Mag nu eindelijk 6 maart naar de internist.

Voor degene die pijn hebben bij het drukken op de ribbenkast (bij de aanhechting in het midden en op de rug) kijk eens op www.tietze.nl ...Ik had dezelfde klachten (voortkomend uit hyperventilatie) en ben gediagnosticeerd met het Syndroom van Tietze: een ontsteking van het kraakbeen (niets ernstigs, ook niets aan te doen, behalve pijnstillers slikken).

Sterkte allemaal!

Michelle

Pijn aan/onder mijn ribben 29 feb 2008 21:20 #21

• Sanne
Hoi..

De verhalen klinken mij ook erg bekend in de oren. Ik heb sinds gisteren heel erge pijn aan de linkerkant onderaan mijn ribben. Ik heb twee weken terug ook zware griep gehad en ben nu nog aan de anti-biotica omdat ik daar een bacteriele infectie aan mijn longen aan over heb gehouden.. Ik hoest dus ook heel veel.
Misschien moet ik ook maar naar de dokter gaan als het na het weekend nog niet over is.
Doet erg veel pijn, echt een stekende pijn tijdens hoesten lachen, praten en eigenlijk tijdens elke beweging die ik maak. :(

Liefs,
Sanne

Re:longen 17 mrt 2009 19:46 #22

• lieke
hallo
mischien kun je jezelf eens laten testen op een vitamine B tekort, herken wel een paar van de klachten

Re:pijn bij ribben 17 mrt 2009 20:53 #23

• Mirte de R.
Een bacterie in je longen is niet zo maar weg. Eerst moet je de antibioticum kuur afmaken, en daarna moeten je longen nog schoon worden. Dat herstelproces kan best een paar weekjes duren, dat is helemaal niet vreemd. En je wordt er nog eens heel snel moe van ook.

De relatie met een vitamine B12 tekort en pijn rond je longen zie ik niet direct. Hoe zit dat dan?

Re:pijn bij ribben 01 sep 2009 16:36 #24

• Tresna
heyhey

Jaa ik zou gewoon even langs de huisarts gaan,maar het hoeft niks bijzonders te zijn ik heb er zelfs ook last van bij het lachen of diep inademen maar aan dan aan de linker kant onder de ribben dan krijg ik hele pijnlijke Steken maar het lijkt mij verstandig om naar de huisarts te gaan.
je weet maar nooit.

vriendelijk groeten
succes !

Re:pijn bij ribben 13 sep 2009 01:23 #25

Hallo iedereen,
De klachten die allemaal beschreven zijn, komen mij bekend voor. Ik hoest nu al een maand en ben ondertussen vaak naar de huisarts geweest. Eerst kreeg ik een kuurtje en dat heeft nix geholpen..Na paar weken maar terug en dan ook nog eens pijn net onder mijn borst aan de zijkant gekregen..Moest ik een foto laten maken en daaruit bleek dat ik bronchitis heb, maar nix om zich zorgen over te maken zei mijn huisarts. Ik heb nu weer een kuur gekregen maar nog steeds heb ik pijn net onder mijn borst, maar hoesten gelukkig niet veel. Vooral s'nachts als ik in bed lig, voel ik de pijn daar als ik een beweging maak. Maar het heeft te lang geduurd en begin me zorgen te maken. Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en kan iemand mij uitleggen/helpen wat ik eraan kan doen?
Alvast bedankt.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op