Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

baby heeft plas probleem.

baby heeft plas probleem. 26 aug 2005 14:01 #1

• abro
Hoi allemaal, ik heb het volgende vraag:
Het gaat hier om een serieus probleem, en kleuter van 1 jaar en 1 maand heeft plas probleem, het plas komt heel moeizaam naar buiten, de penis wordt zo gezwollen dat hij erg pijn lijdt en huilt, de baby zit in Afrika en de artsen daar konden weinig aan doen. Ik heb hier in NL met een huisarts gesproken en hij zei dat het alleen maar operatief kan maar ik denk dat er toch wat medicijnen zullen bestaan die misschien een beetje kunnen helpen, pillen of siroop enz.
Kan iemand hier wat advies geven? of instantie ken die hiermee bezig houd. of iemand met zo'n ervaring die me wat kan vertellen. HELP graag.
Gr Abro.

30 aug 2005 11:02 #2

• Anoniem
het kan zijn dat de voorhuid verkleefd is en dat kan door een arts naar achter worden getrokken daarbij kan je ook een zalf krijgen voor de nabehandelingen.mijn neefje had dat ook het is bij hem wel gelukt dus ik zou het toch proberen .dit doet heel erg pijn bij het kind dat nou bijna niet meer kan plassen.niet te lang wachten zou ik zeggen,groetjes

01 sep 2005 14:15 #3

• Anoniem
Hoi Abro,

Wat ontzettend zielig! Ik zou niet weten wat voor medicijnen dat jongetje zouden kunnen helpen. Misschien kun je advies vragen bij een kinderarts?
Kunnen die artsen in Afrika die operatie niet uitvoeren, of is daar geen geld voor beschikbaar?

01 sep 2005 23:36 #4

• Anoniem
Is een rietje of een catheter(iseren) een oprie voor dit jongetje? Om op deze wijze de plasbuis op kunstmatige wijze open te houden?

Je zou kunnen informeren bij urologen over er oefeningen bestaan om de plasbuis wat op te rekken, ook al zal dit ook geen pretje zijn en zeker door deskundigen gedaan moeten worden,
Of zoek sponsors om dit kindje te laten opereren, ook zijn er instanties die zich wel inzetten voor deze kinderen, informeer daarvoor bij kinderziekenhuizen als het Sophia, misschien kunnen zij je met dergelijke instanties in contact brengen?

Weet je toevallig ook wat de oorzaak is van het dik worden van de penis, wellicht zijn daar ook oplossingen te vinden, als de penis minder dik is wordt de plasbuis ook minder dicht gedrukt?

03 sep 2005 21:55 #5

• Anoniem
Anonymous schreef :
het kan zijn dat de voorhuid verkleefd is en dat kan door een arts naar achter worden getrokken daarbij kan je ook een zalf krijgen voor de nabehandelingen.mijn neefje had dat ook het is bij hem wel gelukt dus ik zou het toch proberen .dit doet heel erg pijn bij het kind dat nou bijna niet meer kan plassen.niet te lang wachten zou ik zeggen,groetjes

Dank u voor uw advies. Het kindje is al besneden, aan de voorhuid licht het niet. Het probleem is binnen in de buis.
Gr Abro

03 sep 2005 22:05 #6

• Anoniem
Anonymous schreef :
Hoi Abro,

Wat ontzettend zielig! Ik zou niet weten wat voor medicijnen dat jongetje zouden kunnen helpen. Misschien kun je advies vragen bij een kinderarts?
Kunnen die artsen in Afrika die operatie niet uitvoeren, of is daar geen geld voor beschikbaar?

Dank u voor uw reactie,
De artsen in afrika staan ook machtloos. Het enigste wat ze tot nu konden doen is een rontgenfoto maken en daar hebben ze niks kunnen vinden, basta. De ouders wachten nu even op de Europese artsen met name dutsers die 1 keer in de 6 maanden daar komen om mensen in zo'n operatie helpen. Maar je weet niet wat tot die tijd met het kindje gebeurd.
zielig hoor,
gr Abro.

04 sep 2005 19:12 #7

• Anoniem
Het is heel erg zielig! In welk land woont dit jongetje precies? Zijn er verder geen hulporganisaties aan het werk?
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op