Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Baby van 6 maanden

Baby van 6 maanden 12 mrt 2005 14:36 #1

• gera
Hallo allemaal

Ik heb een baby van 6 maanden en nu heeft hij al 3 dagen koorts boven de 39 graden.
Hij hoest en spuugt en drink maar heel weinig ik denk dat hij nu van gisterenavond 19:30 uur nog maar 250 mililiter heeft gedronken.
ik geef hem ors maar dit vind hij zo vies dat hij het gewoon uit zijn mond laat lopen.
Ik heb al diksap, eigen flessenvoeding en nog meer geprobeerd maar niks wilt hij hebben
Ben bij de dokter geweest en nu heeft hij antibiotica gekregen. Als ik heb dit geef dan nog geen sec. erna spuugt hij weer.
Hij is niet suf of zo maar hij heeft echt zo'n klaag huil.
Ik weet zelf niet meer wat ik moet doen ook al omdat hij in januari al een keer zware longontsteking heeft gehad die ze niet op tijd haddenopgemerkt bij hem.
Het is een kind dat nog 40 graden koorst lacht naar je als je iets tegen hem zegt.
Dus daar kan ik niet vanaf gaan hoe ziek hij nu is.
Maar kan het ook zo zijn dat het weer een begin van een longontsteking kan zijn. Het zijn de zelfde syntomen als toen.
Ik hoop dat iemand mijn raad kan geven.
Of zou ik nu toch maar weer gaan bellen voor hem.

groetjes gera

Re: Baby van 6 maanden 12 mrt 2005 22:04 #2

• Anoniem
gera schreef :
Hallo allemaal

Ik heb een baby van 6 maanden en nu heeft hij al 3 dagen koorts boven de 39 graden.
Hij hoest en spuugt en drink maar heel weinig ik denk dat hij nu van gisterenavond 19:30 uur nog maar 250 mililiter heeft gedronken.
ik geef hem ors maar dit vind hij zo vies dat hij het gewoon uit zijn mond laat lopen.
Ik heb al diksap, eigen flessenvoeding en nog meer geprobeerd maar niks wilt hij hebben
Ben bij de dokter geweest en nu heeft hij antibiotica gekregen. Als ik heb dit geef dan nog geen sec. erna spuugt hij weer.
Ik weet zelf niet meer wat ik moet doen ook al omdat hij in januari al een keer zware longontsteking heeft gehad die ze niet op tijd haddenopgemerkt bij hem.
Het is een kind dat nog 40 graden koorst lacht naar je als je iets tegen hem zegt.
Maar kan het ook zo zijn dat het weer een begin van een longontsteking kan zijn. Het zijn de zelfde syntomen als toen.

groetjes gera[/quote

ik zal wel gaan bellen als ik jou was dadelijk heeft hij weer een longonstekking neem het zekere voor het onzekere gr mel

Re: Baby van 6 maanden 17 mrt 2005 09:16 #3

• Anoniem
Anonymous schreef :
gera schreef :
Hallo allemaal

groetjes gera[/quote

ik zal wel gaan bellen als ik jou was dadelijk heeft hij weer een longonstekking neem het zekere voor het onzekere gr mel

Re: Baby van 6 maanden 17 mrt 2005 21:09 #4

• Anoniem
konden ze maar praten en aangeven wat er pijn doet!
Je begrijpt zelf wel dat het belangrijk is dat hij veel drinkt, maar ja, dat begrijpt je baby nog niet. Helpt het niet als je wat paracetamol geef? Misschien dat hij dan wel een flesje in iedergeval binnenhoudt.
Ik weet wel dat jongensbabys sneller een ontstoken slokdarmpje kunnen krijgen, en veel spugen, koorts en slecht drinken zijn daar wel symptomen van, maar dat zijn symptomen voor zoveel dingen. Het zou misschien ook een tandje kunnen zijn, dan kunnen ze last hebben van hun buikje. Op zich is 39 graden koorts voor zo'n kleintje niet schokkend. Ik zou het gewoon goed in de gaten houden.
Als ik het zo begrijp heb je antibiotica gekregen terwijl ze niet eens weten wat er aan de hand is, dat vind ik persoonlijk wel een beetje raar, want een baby heeft zo vaak koorts. Bovendien is anitbiotica gewoon slecht voor de weerstand.
Ik hoop dat het gauw beter gaat!

17 mrt 2005 23:06 #5

• Charlotte22
Babies hebben snel hoge koorts en inderdaad begrijpen ze dan niet dat drinken het beste is. Mijn zoontje was ook wel eens ziek, en dat toen dagenlang als een muisje op mijn schoot.
Ik heb toen van roosvicee ijsjes gemaakt (in van die ijsvormen) en die vond hij wel lekker, dan krijgt ie toch wat vocht binnen.
Enne, als je ziek bent is het toch ook lekker om verwend te worden?

Trouwens, bij de apotheek hebben ze baby paracetamol zetpilletjes. Daar zit maar de helft van de dosis paracetamol in en hoef je niet in hun bekkie te wurmen.

Maak je niet te druk, maar als het ech tniet oed voelt, ga dan naar de dokter en laat je niet afschepen. Jij als moeder voelt je kind het beste aan!

Sterkte!

18 mrt 2005 09:54 #6

• Anoniem
hoi charlotte

mijn zoontje drinkt nu nog maar tussen de 200 en 250 mililiter per dag ik heb net als jij ook ijsjes gemaakt en andere soorten drinken geprobeerd maar hij laar het gewoon uit zijn mond lopen.
De koorts is gelukkig nu overdag wel gezakt naar de 37,5 een 38 dus dat is al een gerust stelling alleen gaat de koorst s'avonds weer omhoog richting 39 of 40 graden.
Daarom heb ik toch maar weer een afsjpraak gemaakt bij de huisarts want dat weinig drinkenis toch ook niet goed lijkt mijn.

groetjes

19 mrt 2005 22:59 #7

• Charlotte22
Nee maar mensen schreeuwn als snel moord en brand, over dat ze gaan uitdrogen en koortsstuipen.
Mensen maken je helemaal gek met adviezen waardoor je niet precies meer weet wat je moet doen.
Natuurlijk kan je die informatie opslaan in je hoofd, maar vergeet niet naar je hart te luisteren, jij kent je kind echt het allerbeste!

Ik hoop dat het al wat beter gaat met m?
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op