Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
DNA-test (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

DNA-test

DNA-test 20 jun 2003 09:35 #1

• scire
Hallo,

Mijn (ex)vriendin is zwanger en zegt dat ik de vader ben, kan ik e.e.a. laten testen?
Hoe gaat zoiets?
Wat kost het?
Wat kan de huisarts hierin betekenen?

Re: DNA-test 20 jun 2003 13:24 #2

• ingrid
nou ik zou dat doen als de baby geboren is,door middel van een bloedtest/speeksel test.
twijfel je of het jou kindje is,reken na hoever haar zwangerschap is en of jullie toen nog bij elkaar waren,misschien weet je nog welke datums je ongeveer met elkaar naar bed bent geweest in die periode.
als je het via de huisarts speelt een dna test dan kost het niets.
maar praat er anders samen eens met je ex over,teminste als dit mogelijk is.
sterkte

18 apr 2004 09:28 #3

• Anoniem
hoi

mijn broer heeft ook in die situatie gezeten.
als jij goed met je huisarts op kan schieten moet je samen met je kind langs gaan voor een test.
maar wettelijk moet de moeder toestemming geven.
als jullie uitelkaar zijn en zij begint te zeuren om alliementatie dan kan jij gewoon zeggen eerst dna test en als daaruit blijkt dat het kind van jou is dan pas de zorg op dat kind nemen en een bezoekregeling treffen.
zodra zij geen toestemming geeft weet je genoeg natuurlijk!!!! die ex van mijn broer gaf geen toestemming maar wij wisten allemaal dat ze vreemd was gegaan hij heeft dat kind ook niet meer gezien verder.

nou heel veel succes en sterkte

Re: DNA-test 24 jul 2004 00:37 #4

• Esther
Hallo,

Mijn (ex)vriendin is zwanger en zegt dat ik de vader ben, kan ik e.e.a. laten testen?
Hoe gaat zoiets?
Wat kost het?
Wat kan de huisarts hierin betekenen?

Testen kan na de bevalling. De meest betrouwbare methode is door een buisje bloed van je ex, jou en de baby te laten onderzoeken in een lab. Vaderschapstesten worden in Amsterdam en Leiden gedaan en zijn bijna altijd voor eigen rekening (? 1150,- voor vader, moeder en kind). Je zou eens bij je zorgverzekerering kunnen informeren over vergoeding.

Succes
Moderators: Cheers, Tandor

Vergelijkbare discussies

Geen gerelateerde medische vragen gevonden.
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op