Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

kriebel in neus

kriebel in neus 29 aug 2006 15:14 #1

• Annelies
Ik heb al sinds april last van continu kriebel in mijn neus (alsof er een kaboutertje met een veertje zit) en moet ook veel niezen! Het lijkt mij geen hooikoorts aangezien ik het al 5 maanden heb!
Ik ben er niet mee naar de huisarts geweest. Ben verder ook niet allergisch!
Heeft iemand dit ook?

06 sep 2006 18:40 #2

• SAMY
JA!! en sorry maar de kliertjes in je neus zijn overgevoelig ik heb het ook en het heeft dus degelijk wel met allergie te maken!

kriebelkabouterneus 16 sep 2006 21:02 #3

• bert
mijn neus jeukt al jaren. dus volgens mij zijn wij familie. broer kabouter woont bij mij. wat is hier aan te doen?

03 okt 2006 09:09 #4

• Chantal
ik heb het nu sinds 4 weken, mijn neus zit ?s ochtends verstopt, ik nies en snuit. Die kriebel is vreselijk!! ?s Middags lijkt het minder te worden, maar ?s avonds als ik ga slapen dan gaat mijn neus weer helemaal dicht zitten. Ik heb een afspraak met de dokter gemaakt, want dit is om gek van te worden!

Re:kriebel in neus 23 mrt 2011 21:53 #5

Re:kriebel in neus 21 aug 2011 14:17 #6

• Helen
Hallo,
dit herken ik ook. Ik kreeg deze kriebel in mijn neus toen ik zwanger was van mijn dochter, die inmiddels 22 jaar oud is. Heb allerlei allergietest gedaan, geen allergie en ook geen hooikoort wel een overgevoelige zenuwtoppen in de neus zei de KNO arts. Kreeg toen een neusspray Atrovent en die hielp wel. Ging ook vaak vicks vaporub snuiven of in mijn neus smeren om de kriebel weg te krijgen. Mijn neus raakt van binnen ook beschadigd. In een airco ruimte raakt mijn neus verstopt en krijgt een loopneus. 's morgens moment dat ik wakker ben begin mijn neus te kriebelen en niesbuien zo erg dat ik mijn blaas niet meer de baas ben. Heb ook altijd een inlegkruis om. Ik word er niet goed van en ben soms radeloos. Heb op internet gelezen over vasomotore rhinitis en hier lijkt het wel op.
Ik wens iedereen die dit heeft sterkte.

Re:kriebel in neus 27 aug 2011 15:02 #7

• Kirsten
Jaaaa ik heb dit ook .
Klinkt heel herkenbaar wat hier allemaal staat.
's Morgens wordt ik wakker met een lichtelijk verstopte neus, moet superveel niezen. Snuiten helpt niet.
's Middags wordt het inderdaad iets minder & 's avonds voordat ik ga slapen begint het weer... Snuit een keer & probeer te slapen..
Heeeel irritant!!

Re:kriebel in neus 27 aug 2011 16:55 #8

Ik denk dat je een allergie hebt Kirsten, ik denk dat bijvoorbeeld aan een huisstofallergie.

Re:kriebel in neus 07 apr 2013 14:36 #9

• Anoniem
Ik heb dit sinds een paar weken ook!
Ik nies bijna heel de dag door, mijn neus voelt heel gevoelig, zelfs als ik alleen adem haal voelt het anders dan normaal. Verder heb ik ook last van een verstopte neus en snuiten helpt ook niet langdurig, voor maximaal een half uur voelt het ietsje beter en dan begint het weer opnieuw. Maar de kriebel houdt aan, verschrikkelijk is het wordt er stapelgek van.
Ik denk zelf ook dat het een allergie is of iets dergelijks, maar ik ben geen fan van bloedprikken. Iemand een idee hoe je dit anders kan vaststellen of verhelpen?

Re:kriebel in neus 07 apr 2013 15:55 #10

Allergietesten worden uitgevoerd om te onderzoeken of sprake is van overgevoeligheid voor bepaalde stoffen die een allergische reactie opwekken. Dergelijke stoffen worden allergenen genoemd. Een allergietest kan bestaan uit bloedonderzoek, zoals de radioallergosorbent test (RAST), en uit huidpriktesten (intracutane testen). Een RAST wordt uitgevoerd om in het bloed een specifieke stof die door het afweersysteem wordt gemaakt als reactie op allergenen, de zogeheten immunoglobuline-E-antilichamen (IgE-antilichamen), aan te tonen. Een huidtest is een gevoelige allergietest waarbij het verdachte allergeen in de huid wordt geïnjecteerd. Een bloedonderzoek wordt uitgevoerd wanneer huidtesten niet doorslaggevend zijn of niet kunnen worden uitgevoerd.

Re:kriebel in neus 07 apr 2013 15:55 #11

Allergietesten worden uitgevoerd om te onderzoeken of sprake is van overgevoeligheid voor bepaalde stoffen die een allergische reactie opwekken. Dergelijke stoffen worden allergenen genoemd. Een allergietest kan bestaan uit bloedonderzoek, zoals de radioallergosorbent test (RAST), en uit huidpriktesten (intracutane testen). Een RAST wordt uitgevoerd om in het bloed een specifieke stof die door het afweersysteem wordt gemaakt als reactie op allergenen, de zogeheten immunoglobuline-E-antilichamen (IgE-antilichamen), aan te tonen. Een huidtest is een gevoelige allergietest waarbij het verdachte allergeen in de huid wordt geïnjecteerd. Een bloedonderzoek wordt uitgevoerd wanneer huidtesten niet doorslaggevend zijn of niet kunnen worden uitgevoerd.

Lees verder/Bron:
www.medicinfo.nl/%7B0da1647a-63dd-49b5-b5a3-d2896e9c9461%7D

kriebelneus en niezen 28 nov 2014 12:08 #12

• Anoniem
Chantal, ik heb precies hetzelfde klacht als jij. Al meer dan een jaar. Het lijkt alsof ik continue een verkoudheid heb. Ik verslijt tissues en zakdoekjes. Een half jaar geleden kreeg ik van de arts een onschuldig neusspray, werkt niet. Allergie test gedaan, komt op niks. Heb jij al een concrete antwoord van je huisarts gekregen?

Groet,
Erma
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op