Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
Keelontsteking - antibiotica... (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Keelontsteking - antibiotica...

Keelontsteking - antibiotica... 10 mei 2006 11:53 #1

• Anna
Hallo,

Ik ben gisterenavond met m'n dochtertje naar de dokter van wacht geweest omdat ze plots hoge koorts kreeg en kloeg over hoofdpijn, en aangezien ze maar pas de windpokken had gehad was ik er niet gerust in.
Nu blijkt ze een keelontsteking te hebben en de dokter heeft antibiotica voorgeschreven. Nu is mijn vraag of dit wel echt nodig is, de meeste keelontstekingen zijn toch van virale oorsprong ? En vandaag gaat het al helemaal beter met haar, geen koorts meer en ze heeft nergens nog pijn... Ik heb voorlopig die antibiotica dan ook maar achterwege gelaten...
Wat denken jullie ?

groetjes,

anna

10 mei 2006 11:58 #2

• Anoniem
Een dokter heeft er voor geleerd, hij weet heus wat hij voorschrijft.
Dus ik zou het advies gewoon opvolgen. En anders even contact opnemen dat het is afgenomen .....

Suc6!

11 mei 2006 15:05 #3

• Johanna
Misschien is het verstandig om even de eigen huisarts te bellen. Of de assistente.
Lijkt me wel vreemd, maar het zou kunnen.

16 mei 2006 20:30 #4

• Cindy
Keelpijn ontstaat inderdaad vaak door een virale infectie. Als secundaire infectie kan dan een bacteriele infectie in de keel ontstaan. Het lichaam is immers al verzwakt en daardoor vatbaarder.
Daarom heeft de arts waarschijnlijk antibiotica voorgeschreven.
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op