Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Oorkloppingen

Oorkloppingen 09 jan 2006 04:32 #1

• Anoniem
Hallo,

Ik heb sinds kort last van onregelmatige kloppingen in mijn oor. Het is niet pijnlijk ofzo, maar ik maak me er toch een beetje zorgen om, omdat het net oud en nieuw is geweest (vandaag 9 januari) en ik te dicht bij een illegaal stuk vuurwerk heb gestaan waar ik toen wel even een piep van in mijn oor heb gehad. Ik weet niet of het daardoor komt, maar het is wel in de afgelopen week begonnen. Het lijkt ook te maken te hebben met bepaalde handelingen. Zo heb ik er tijdens het eten last van en als ik stil in bed lig heb ik het niet. Kunnen deze kloppingen duiden op een beschadiging in het oor?

09 jan 2006 09:12 #2

• Anoniem
waarschijnlijk heeft je trommelvlies een goede klap gehad.
Laat het even nakijken door je huisarts.

08 feb 2006 18:52 #3

• Anoniem
het kan ook je hart zijn dat je hoort kloppen in je oor

15 feb 2006 13:28 #4

• ?
en wat wil dat dan zeggen?
als je je hart hoort kloppen in je oor?

21 feb 2006 17:03 #5

• Brenda
laat je bloeddruk eens nakijken, vaak is dat een te hoge bloeddruk.... Succes

oorkloppingen 23 feb 2006 20:17 #6

• rim oosterbaan
laat je bloeddruk eens nakijken, vaak is dat een te hoge bloeddruk.... Succes

ik heb ook last van oorkloppingen, vooral als ik naar bed ga, en stil is. Geen pijn niets, bloed onderzocht, prima bloeddruk! Nu al twee keer naar huisdokter geweest. Heb druppels gekregen, met een beetje cortison erbij, een soort ontstekingremmend middel, ik weet niet of het helpt. Ik heb er al maanden last van. Soms is het even weg en dan weer wel. Ik denk dat als deze 'druppels'niet helpen ik naar de KNOarts ga.
Laatst bewerkt: 02 jun 2011 10:33 door Anoniem1.

23 feb 2006 20:45 #7

• Anoniem
Je kan wel een prima bloeddruk hebben, maar het dan toch nog horen kloppen in je oor. Ik heb het regelmatig. De ene keer heb ik het wel, de andere keer niet. Misschien ligt het aan de manier hoe je ligt?? Je schrijft dat je het vooral hebt als je in bed ligt? Misschien komt het doordat het dan stil is om je heen en het je opvalt, net als met oorsuizen. Dat hoor je vaak heftiger als je in bed ligt. Er is namelijk geen ander geluid om je heen. Maar het is idd altijd handig om je door te laten verwijzen naar een KNO arts!!
Succes

Re:oorkloppingen 14 jun 2009 21:51 #8

• catharina
ik heb ook last van oorkloppingen, al jaren. Laat me nu onderzoeken door neurochirurch

Re:Oorkloppingen 14 jun 2009 22:46 #9

• Jesse
Wat gaat een neurochirurg doen aan oorkloppingen?

Re:oorkloppingen 17 jun 2009 10:42 #10

• Ikke
Ik heb sinds een paar jaar de ziekte van Meniere in mijn linkeroor.
Sinds vorig jaar zijn daar oorkloppingen bij gekomen in mijn rechteroor.
Ik word er helemaal horendol van en de ene keer is het inderdaad erger dan de andere keer.
Ik heb het ook voornamelijk als het stil is en op bed.

Nu loop ik al bij een KNO arts voor die ziekte en heb die oorkloppingen aan hem voorgelegd.
Hij heeft in mijn oor gekeken, niets.
Ik heb een nieuwe hoortest gehad, niets.
Ik ben door de MRI geweest, niets.
Mijn bloed is goed en mijn bloeddruk kan niet beter, iedere keer als hij gemeten wordt is hij goed.
Ik heb nu zelf een bloeddrukmeter en ook dan is er niets mis mee.

DE KNO arts denkt dat het een bloedvat is direct naast mijn oor en daar valt helemaal niets aan te doen.
Wat ik dan wel raar vind is dat ik dit nooit eerder heb gehad, een bloedvat krijg je toch niet ineens erbij of wel?

Ik moet in september weer op controle en dan zullen we het er nog wel een keertje over hebben.
Het enige wat ik me nu kan bedenken is stress.
Ik merk wel sinds kort dat als ik het druk heb, of het is warm buiten en ook tijdens mijn menstruatie dat het erger is.

Re:Oorkloppingen 17 jun 2009 14:33 #11

• Annelies
Ik vind het niet vreemd dat als wat gespannender bent dan normaal dat je het eerder hoort. Zoals je al zegt, dat bloedvat zit er al heel lang, maar door jouw spanninkjes (grote?) ben je wat meer gefixeerd op dit soort kleine dingetjes.
De oplossing lijkt dus rustiger en evenwichtiger te gaan leven, zodat je beter bestand bent tegen spanningen en stress. Komt goed denk ik. En beterschap gewenst.

Re:Oorkloppingen 17 jun 2009 16:03 #12

• Koreander
Ja, dat herken ik ook. Ik heb geen meniere maar wel af en toe dat ik het bloed hoor kloppen in mijn oor. Ik trek mij er niets van aan en het verdwijnt vaak weer vanzelf.

Re:Oorkloppingen 30 apr 2010 01:14 #13

• Anoniem
hallo ik heb veel last van oorkloppingen en een druk op het oor dokter zegt spanningen maar ik weet het niet het gaat verdeeld over de dag en als ik in bed lig groet

Re:Oorkloppingen 30 apr 2010 01:15 #14

• Michele
Ik neem dus aan dat de huisarts het oor onderzocht heeft en heeft vastgesteld dat er geen sprake is van een infectie van het oor.

Dan lijkt het er inderdaad op dat je wat gespannen bent en dat je daardoor de hartslag 'hoort' in de bloedvaten die langs het oor lopen.

Spanningen dus die als die langzaam wegebben als je een tijdje rustiger aan doet, ook de oorkloppingen langzaam doen verdwijnen.

Re:Oorkloppingen 20 mei 2010 22:10 #15

• Miep
Ik heb ook vaak last van oorkloppingen.. ook heb ik last van vermoeidheid, gewichtsverlies en buikkrampen. Ik ben onlangs gewisseld van baan en ben gaan samenwonen. Ik begin nu ook sterk aan stress te denken.. Zou kunnen toch? Ik loop nu bij een internist die denkt aan darmproblemen als lactose intolerantie en mensen om mij heen roepen ziekte van crohn. heeft iemand ervaring met deze klachten/ziekte?

Re:Oorkloppingen 20 mei 2010 22:14 #16

• Michele

Re:Oorkloppingen 02 jun 2010 17:53 #17

• jolanda
ik heb sinds een paar dagen dag en nacht deze oorkloppingen en een dof gevoel in mn linkeronderschedel en de kloppingen, alles aan 1 kant van het hoofd, de linkerkant

wordt er knetter van

nachts gaat het gewoon door

moet ook wel vaak niezen

Re:Oorkloppingen 02 jun 2010 17:56 #18

• Mirthe
Dat lijkt het meest op een onschuldige verkoudheid. Als het goed is gaat het vanzelf weer over. Door het verkoudheidsvirus zwelt alles een beetje op waardoor je het kloppen in je oor kunt gaan horen. Het is verder onschuldig hoor.

Re:Oorkloppingen 02 jun 2010 17:59 #19

• Anoniem

Re:Oorkloppingen 02 jun 2011 13:19 #20

Geregeld voel ik mijn hart kloppen in mijn linkeroor. Het kan van het ene op het andere moment ook weer verdwenen zijn. Wat kan dit zijn?

Re:Oorkloppingen 02 jun 2011 13:20 #21

nervositeit, inspanning, drukte, stress...

Re:Oorkloppingen 07 sep 2011 12:04 #22

• Corrie
Ik heb sinds een jaar last van oorkloppingen (links) en ik voel de binnenkant van mijn oor is gevoeliger dan het andere oor. Het voelt enigszins doof aan. Overdag zijn de kloppingen redelijk te "handelen", echter wat ik ook bij anderen lees, als ik in bed lig kan ik er niet door slapen. Ik wordt er 's nachts ook wakker van. Heel vervelend.
Ik ben vorige week bij de huisarts geweest. Mijn bloedruk (onderdruk) was aan de hoge kant. Ik heb Flixonase spray meegekregen om gedurende 3 maanden te gebruiken. Ik gebruik ze nu een week, maar de kloppingen worden alleen maar erger. Ook meldde de huisarts mij dat er wat vocht achter mijn trommelvliezen zat. Kan door stress komen. Nu zit ik al anderhalf jaar thuis met een behoorlijke burn out, dus daar kan wat in zitten.
Toch maak ik me zorgen. Ik heb inmiddels voor volgende week een nieuwe afspraak gemaakt bij mijn huisarts.

Re:Oorkloppingen 01 mei 2012 15:30 #23

• jopiebosker@online.nl
heb ik ook als ik smorgens wakker word heb ik ook hartkloppingen in mn linkeroor

Re:Oorkloppingen 01 mei 2012 15:33 #24

• jopie
als ik wakker word heb ik ook hartkloppingen in mn linkeroor en ik ben ook nieuwsgierig wat dat kan zijn
Laatst bewerkt: 02 mei 2012 15:14 door Anoniem1.

Re:Oorkloppingen 04 jul 2012 12:14 #25

• Thalia
Ik heb er een maand of twee last van gehad. Ik bleek een chronisch slaaptekort te hebben waar ik gewend aan was geraakt. Ik sliep maar 7 uur en ook nog eens op een versleten matras. En op slaptekort reageert je lichaam soms op de gekste manieren. Een daarvan is bijvoorbeeld een soort hyperalertheid. Als je zo weinig/slecht/beide slaapt, zal daar wel een reden voor zijn zoals bijvoorbeeld een tijger. En omdat je lichaam geen zin heeft om opgevreten te worden, zet hij net als bij ADHD-ers de filtering in je hersens uit. Beter dat je ALLE signalen opmerkt, dan dat je die tijger mist. En een van die signalen kan je hartslag of het ruisen van je bloed zijn. Je ergert er je minder aan als je het meer probeert te zien als een tikkende klok of het geluid van de koelkast. En als je dan wat minder gestrest bent en beter slaapt, merk je opeens dat je het al een maand niet meer gehoord hebt!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op