Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

buisjes bij volwassene

buisjes bij volwassene 25 jun 2005 13:54 #1

• nt
ik ben 36 en krijg misschien buisjes ,wie weet het is dit het zelfde als bij kinderen of moeilijker wie heeft ze ook?

Buisje sin oren bij volwassene 27 jun 2005 22:11 #2

• Suzanne
Hallo,
Ik ben 25 en heb de laatste 8 jaar al iets van 8 keer buisjes gehad! Buisjes plaatsen bij volwassenen gaat (meestal) onder plaatselijke verdoving. Er zijn twee manieren of prikken in het oor (die zijn echt vervelend) of je krijgt een tampon in je oor met verdovende zalf die een uur moet intrekken. Beide heb ik meegemaakt, de zalf nu 2 keer en allebei de keren heb ik totaal geen pijn gehad. (alleen werd ik er even heel duizelig van).. Maar ik hoor ook wel is dat het dan nog pijn doet en de dokter alsnog met de spuit moet verdoven. Soms gaan volwassenen onder narcose maar dat hangt soms ook van de kno arts af.. Het gebeurd poliklinisch en daarna mag je gelijk weer naar huis, geen (of weinig) napijn, alleen kan er pus uit lopen maar dat is ook de bedoeling. Veel sterkte en ik hoor het wel als u nog vragen heeft.
Groeten van Suzanne.
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:36 door Anoniem.

28 jun 2005 21:06 #3

• Anoniem
bedankt voor je reactie, als de doofheid maar over gaat want dat duurt erg lang, onder narcose lijkt me wel een beetje eng maar ja het gebeurt elke dag dus het zal wel goed komen , bedankt en ik hoop dat ik aan 1 keer genoeg heb jij ook succes met je oren ,

Re: buisjes bij volwassene 01 jul 2005 18:22 #4

• Anoniem
Ik ben 64 jaar en heb in een van de oren een busje. Dit is gebeurd zonder verdoving en het is best te doen. Als het andere oor ook moet, doe ik het zo weer. De prik voel je even, maar is niet heel erg.

Sterkte er mee.
Laatst bewerkt: 14 apr 2011 10:12 door Anoniem1.

Re: buisjes bij volwassene 07 jul 2005 23:03 #5

• Anoniem
Ik ben 40 jaar, heb ze sinds twee weken erin. Alles is prima gegaan. Alleen hoor ik nu wat minder aan het oor waar het buiske inzit. Dzw, midden en hoog OK, maar het laag niet. Het is wel wat beter. Mijn vraag is, komt het gehoor op deze leeftijd weer in zijn geheel terug en lukt het weer om lage tonen waar te nemen (en op welke termijn?)

Bert
Laatst bewerkt: 14 apr 2011 10:13 door Anoniem1.

Re: buisjes bij volwassene 07 jul 2005 23:09 #6

• jolanda
hoi NT
Ik ben 25 jaar en heb ik beide oren buisjes. Het is goed te doen hoor onder narcose. Ik heb een keer onder plaatselijke verdoving gedaan NOOIT weer, wat doet dat zeer. En zonder verdoving moet ik er al helemaal niet denken. Ik loop al 22 jaar bij de kno arts, dus ik weet wel een beetje hoe alles gaat.
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:37 door Anoniem.

Re: buisjes bij volwassene 16 jul 2005 12:09 #7

• Anoniem
hier nog een note van mij . in de industrie hebben ze geluids boxen om het lawaai terug te dringen zou dat niet iets zijn om in een miniscuul na te bootsen en dan op batterij of zoiets bij je te kunnen dragen om het gepiep te verdringen?heb zelf niet zoveel verstand van die dingen maar ik dacht hier ineens aan als oplossing.

hoi nt ik heb sinds kort een buisje in mn rechteroor gekregen. ik wist ook niet of het zou werken had namelijk druk op mn oor maar dat is nu over.het volgende is nu het geval bij mij , mn oren suizen en ik weet niet of dat over gaat als ik hier op deze side leest dan weet ik het nog niet.ik hoop dat het een bijkomstigheid is . het plaatsen ging bij mij ook met verdovende zalf en dat ging zonder problemen.het duurde wel lang voor de verdoving uitgewerkt was.
nou sterkte allemaal.
Laatst bewerkt: 14 apr 2011 10:25 door Anoniem1.

Re: buisjes bij volwassene 07 jan 2006 19:19 #8

• els
Ik ben 35 en krijg iedere keer buisjes onder narcose, en ik zou het niet anders willen, niet met lokale verdoving. Narcose vind ik prettiger.
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:38 door Anoniem.

buisjes 18 jan 2006 16:07 #9

• matinca
hallo ik ben 20 jaar en zo lang sta ik ook al onder behandeling bij de kno
ik heb dan wel al de laaste paar jaren geen buisjes meer gehad maar ik heb aan de rechter kant 16x buisjes gehad en de linker kant 14x en aan de rechter oor 2 grote operaties en mijn arts die wou wel weer buisjes bij mij plaatsen maar dat druft hij ook weer nie aan omdat het mijn oor nu alleen maar slechter kan maken ik weet nu gewoon nie anders meer dat ik aan een kan minder dan 40% meer hoor

08 feb 2006 18:42 #10

• A.
Even over dat oorsuizen na een behandeling als je buisjes hebt gekregen. Je moet ervan uitgaan dat dat suizen nog wel even kan duren. Je oor heeft een behoorlijke optater gekregen door het plaatsen van dat buisje. Uit mijn ervaringen blijkt dat mijn oor er wel een paar maanden over kan doen tot het suizen over is. Het is gewoon aan het herstellen en dat duurt even.....

buisjes bij volwassene 03 mrt 2006 09:19 #11

• betty
nou bij mij zijn ze 2 jr geleden in gezet ik was 31, en heb hierbij helemaal niets gemerkt van pijn die prik voel je niet....maar het buisje heeft maar een jaar in mijn oor gezeten en is nu verwijderd maar sinds dat buisje er nu uit heb ik ook (afkloppen) nergens geen last maar van...had van te voren bijna elke maand oorontsteking. maar het is wel wennen met buisjes in je oren met het geluid ik ging alles veel scheller horen en na een half jaar wendt het wel....

buisjes 18 apr 2006 12:52 #12

• kwartel
Buisjes plaatsen bij kinderen of volwassenen verschilt niet veel. Twee maanden geleden heb ikzelf buisjes laten plaatsen omdat ik heel dunne trommelvleizen heb. Dat betekent dat bij de minste drukverschillen mijn oren beginnen te ploppen en kraken..heel vervelend, als je slikt terwijl er gepraat wordt mis je zo een zin..
Zou echter nooit meer voor een verdoving kiezen d.m.v. injectie. Tijdens de behandeling is de verdovingsvloeistof waarschijnlijk te ver doorgedruppeld tot op mijn evenwichtsorgaan. Ik een soort van 'vet' gevoel over mijn tong, en binnen 20 minuten was ik aan het overgeven, heftig zweten, en was mijn evenwicht minimaal. Uiteindelijk ben ik van die dag 3 uur 'kwijt'herinner me niet dat ik daar gelegen heb of wat er gebeurt is.Een collega van me heeft een creme gekregen op een watje, dat duurde wat langer voordat het werkte maar dat ging verder zonder problemen. ook van de kno arts kreeg ze te horen dat dat de makkelijkste methode was!
veel succes!

buisjes plaatsen 02 aug 2006 18:59 #13

• anoekjuh
Ik ben 18 jaar en vandaag is er een buisje geplaatst in mijn linkeroor vanwege doofheid en hiervoor had ik de verhalen gelezen op deze forum en ik was er erg van geschrokken. Terwijl de handeling haast niks voorstelt.
Ik kreeg een prik in me trommelvlies wat ik voelde het was een klein prikje en deed haast geen pijn.Toen moest ik de wachtruimte een halfuur wachten mijn oor bloedde toen een beetje maar omdat het verdoofd wordt voel je dat niet. Toen mocht ik weer naar binnen een kleine ok kamertje, en daar moest ik gaan liggen en maakte hij een gaatje in mijn trommelvlies. Volgens mij was het een soort stofzuiger of zo het maakte veel herrie en er werd oorsmeer weggehaald wat achter mijn trommelvlies zat. Het geluid vond ik erg naar, net een vliegtuig die opstijgt. Het buisje werd er ingezet maar dat was gevoelloos. En nu 4 uur later voel ik me prima en heb haast gene oorpijn. Dus ik kan alleen maar zeggen het is best te doen
Groetjes Anoek
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:39 door Anoniem.

Re:buisjes bij volwassene 25 feb 2011 21:14 #14

• xxx
Ben 29 Jaar en heb al een hele reeks buisjes laten plaatsen onder plaatselijke verdoving
(een klein wattenpropje met verdovingsmiddel dat ze 10 min laten zitten). Ik heb steeds enorm veel pijn en heb ondertussen angst voor de oorarts. Heb momenteel links een buisje, rechts niet. Sinds enkele weken heb ik druk op mijn rechter trommelvlies. Ik durf niet meer, weet wat me te wachten staat. Ok, het duurt maar 5 minuten, maar het doet te veel pijn. Is die "tampon" met zalf iets anders? Ben bereid een uur te wachten als dit pijnloos of allesinds dragelijk zou zijn. Onder narcose vind ik dan weer te zwaar verdoofd voor zo'n uiteindelijk toch kleine ingreep.
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:39 door Anoniem.

Re:buisjes bij volwassene 14 apr 2011 00:31 #15

• els
Ik ben 40 jaar, en krijg binnenkort weer nieuwe buisjes want mijn trommelvlies is weer helemaal ingetrokken: veel oorpijn en veel druk op mijn oor. Maar het aar gebeurt onder narcose, Geen last ervan
Groetjes Els.
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:40 door Anoniem.

Re:buisjes bij volwassene 18 apr 2011 21:17 #16

• shellty
Hallo allemaal,
Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Ik ben nu 16 en vanaf mijn 12de heb ik een druk op mijn oren gekregen, dat wil zeggen, ik hoor een 'bol' geluid als ik bijvoorbeeld slik. dat gaat weer over maar het blijft terug komen, en elke dag weer. ook is mijn gehoor niet 100% en ik heb op mijn 12de voor het eerst trommelvlies buisjes gekregen. een jaar later heb ik ze weer opnieuw gekregen, en het hielp maar iedere keer als ze eruit vielen dan kwamen de klachten weer terug. tot nu toe heb ik beiden keren onder narcose gekregen, maar sinds pas heb ik weer te horen gekregen dat ik waarschijnlijk weer buisjes moet krijgen voor de 3de keer, maar ik moest het eerst even afwachten met een neusspray. maar omdat ik nu 16 ben, twijfel ik of ik nog wel narcose kan krijgen. en zo niet, kan ik dat dan regelen? want ik vind dat wel fijn als ik helemaal weg ben dan alleen plaatselijk. zijn hier mensen die er meer van weten? Sowieso heb ik van baby af aan al vaak oorontstekingen gehad.
Groetjes.
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:41 door Anoniem.

Re:buisjes bij volwassene 26 apr 2011 21:40 #17

• ikke
Jij valt nog onder kinderen. Mijn zoon is 17 en wordt binnenkort ook onder algehele narcose gebracht. En volgens mij kun je dat ook gewoon vragen hoor.
Succes,
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:41 door Anoniem.

Re:buisjes bij volwassene 07 jun 2011 21:15 #18

• Marjolein
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik weer buisjes moet. Ik ben nu bijna 20 jaar. En ik mag ook nog onder al gehele narcose. Dat moet je met de anestisie overleggen. Groeten

Re:buisjes bij volwassene 30 jul 2011 14:09 #19

• Marie
Hallo,
Heb net een paar dagen geleden buisjes in mijn oren gekregen. De opnamen was een dagopname, je krijgt een pyama aan etc en voordat je het weet lig je op de OK. Het gaat allemaal erg snel, en door de narcose voel je er helemaal niets van. Wanneer ik bijkwam had ik het gevoel dat ik water in mijn oren had, en hoorde wat dingetjes dof. Dit is normaal want je hebt natuurlijk een wondje in de oren. Het verschilt trouwens wel per persoon!. Verder ben ik nu 3 dagen daarna meteen weer aan het werk gegaan, je bent nog wat moe en af en toe wat pijn maar het is goed te doen. Als je altijd pijn in de oren of andere problemen met oren gewend bent is dit een heerlijke oplossing.
Sterkte er verder mee!
Laatst bewerkt: 30 jul 2011 19:42 door Anoniem.

Re:buisjes bij volwassene 26 sep 2011 16:18 #20

• Matthijs
Ik (33 jaar) heb afgelopen vrijdag in beide oren buisjes laten zetten, omdat ik altijd zo'n last heb van mijn oren bij het vliegen (dalen beter gezegd). De prik voel je niet, maar het inspuiten van de verdovingsvloeistof wel. Dit geeft een paar seconden een naar gevoel. Daarna moet je wachten tot de verdoving zijn werk gaat doen. Ikzelf heb de pech gehad dat er wat verdovingsmiddel is doorgedruppeld naar mijn evenwichtsorgaan. Ik kan je vertellen dat dat niet fijn is: heftige duizeligheid, zweetaanvallen en in mijn geval zelfs een korte gezichtsverlamming (linkerkant). Dit trok allemaal wel weg na een paar uur te hebben gelegen op de Kort Verblijf-afdeling. Sinds het plaatsen 3 dagen geleden heb ik nog wel klachten aan mijn linkeroor: dof gevoel, hoor mezelf praten (in mijn hoofd), oorsuizen, hoor/ voel mijn hart (?!) kloppen (voor zover dat kan, maar zo kan ik het als beste omschrijven) en ben ik af en toe nog een beetje duizelig. Het doffe gevoel/ geluid zou weer wegtrekken, maar ik kan hierover niets vinden op internet, danwel dat ik dezelfde ervaringen van mensen lees. Wie heeft ook een dof gevoel en is er qua gehoor op achteruit gegaan en gaat dit inderdaad weer helemaal over?

Re:buisjes bij volwassene 29 sep 2011 10:30 #21

• Anna
Hoi Matthijs,
Ook ik heb afgelopen maandag een buisje laten zetten in mijn linkeroor, vanwege drukklachten en veel gekraak in dat oor. Tegen de druk heeft het goed geholpen en het gekraak ook in mindere mate (nog wel aanwezig maar minder heftig), alleen heb ook ik nu een soort 'onderwatergevoel' als ik praat, heel irritant! Zelf dacht ik dat dat misschien kwam omdat ik maar 1 buisje in mijn oor heb ipv 2, maar jij hebt dus in beide oren een buisje en hoort jezelf ook gek praten..? Bij mij heeft de arts niet gezegd dat dit een bijverschijnsel kon zijn, bij jou wel..? Ik hoop maar dat het snel wegtrekt en anders na het weekend toch maar even bellen (moet pas over 6 weken terugkomen, dat vind ik te lang als de klachten aanhouden..). Ben benieuwd of het bij jou inmiddels over is..?
Overigens heb ik in mijn linkeroor sinds het buisje ook een soort oorsuis op het ritme van mijn hartslag, maar daar kan ik wel aan wennen denk ik.. het onderwatergevoel echter niet!!
groetjes,
anna

Re:buisjes bij volwassene 29 sep 2011 13:47 #22

• Matthijs
Hoi Anna,
Ik heb inmiddels een afspraak voor morgenmiddag gemaakt. Ik krijg dan een gehoortest en het oor wordt verder nagekeken. Ik heb de afgelopen dagen gemerkt dat het gehoor wel wat beter wordt of beter gezegd het minder dof klinkt allemaal. Verder heb ik de afgelopen 2 nachten 'last' gehad van een zogenoemd 'loopoor' (links dus, het probleemoor). Het kan dus zijn dat er nu slijmvocht vanuit het middenoor door het buisje naar buiten komt. Dit zou kunnen verklaren dat naarmate er meer vocht uit komt ik weer steeds beter kan horen. Maar dit vraag ik morgen allemaal na. Ik zal morgen weer reageren over de uitkomst. Gr. Matthijs

Re:buisjes bij volwassene 29 sep 2011 13:57 #23

• Anna
Hoi Matthijs,
Bedankt voor je snelle reactie! Ik hoop voor je dat het allemaal beter wordt en dat het ziekenhuis meer helderheid kan verschaffen! Houd me op de hoogte! Ik denk dat ik zelf zo ook even het ziekenhuis ga bellen om te vragen of mijn klachten 'normaal' zijn en anders hopelijk ook weer snel naar de kno-arts..
sterkte!
anna

Re:buisjes bij volwassene 01 okt 2011 11:09 #24

• Anna
Hoi Matthijs,
Ben heel benieuwd hoe het in het ziekenhuis was! Laat je het nog even weten? Dank!
Groet,
Anna

Re:buisjes bij volwassene 03 okt 2011 09:54 #25

• Matthijs
Hoi Anna,
Nog even een update van mijn kant. Afgelopen vrijdag een gehoortest en een kort consult bij de KNO-arts gehad. Mijn gehoor was bij beide oren wel goed. Ik heb hierbij aangegeven dat ik de laatste dagen heb gemerkt dat ik na het opstaan tot 's middags last heb van het doffe gehoor links. Naarmate de dag vordert wordt het dus beter en zo ook die vrijdagmiddag. Naar mijn mening is de uitkomst van de test dan ook niet helemaal representatief/ objectief. Hoe dan ook, daarna bij de (vervangende) KNO-arts geweest. In mijn geval een vervelende man, die mij nauwelijks serieus nam (!). Het zou er allemaal bij horen; van tijdelijke gezichtverlamming tot doffe geluiden. Op mijn meeste vragen antwoordde hij 'weet ik niet'. In ieder geval zou het met mijn duizeligheid, waar ik nog steeds wel last van heb en wat gepaard gaat met misselijkheid, wel overgaat. De oren moeten 'simpelweg' wennen aan de buisjes en om dat er nu een opening/ verbinding is met het middenoor kunnen de geluiden anders klinken. Hij gaf aan dat de buisjes goed zijn geplaatst en dat alles er rustig én droog uitzag. Ik had namelijk 2 nachten een 'loopoor' gehad oftewel slijmvocht dat via het buisje uit mijn oor kwam. Ik dacht dat het doffe geluid over zou gaan, wanneer het aanwezige slijmvocht zou zijn afgevloeid. Ik merk dat het geluid nu wel beter is geworden, maar het voelt en hoort nog wel raar. De arts wist niet of dit nog beter/ anders gaat worden, want ik zou (zoals veel mensen) lijden aan het Tuba Aperta-syndroom. Hij heeft dit voor mij gegoogled en uitgeprint. De klachten die hierbij horen zijn wel op mij van toepassing. Ik moest maar een afweging maken of ik de buisjes wel of niet zou willen laten zitten, want 'ze zouden er zo weer uitgehaald kunnen worden'. Ik heb nu voor mezelf besloten dat ik ze laat zitten tijdens mijn vakantie, aangezien ik vanaf komend weekend meermaals ga vliegen. Als ik terugkom laat ik ze misschien toch verwijderen i.p.v. ze er vanzelf laten uitgroeien. Hoe gaat het met jou? Heb je het ziekenhuis al gebeld om toch sneller een afspraak te maken. Ben benieuwd!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op