Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

brom in oor

brom in oor 05 mrt 2005 23:53 #1

• wies
Sinds vorige zomer heb ik een brom in mijn rechter oor. Inmiddels ben ik bij kno in onderzoek. Het trommelvlies is iets teruggetrokken. Ik moet elke dag een astmapufje nemen, nu alweer 3 maanden. Het brommen is niet weg?
Laatst bewerkt: 16 mei 2011 21:51 door Anoniem1.

brom in oor 10 mrt 2005 21:08 #2

• wies
Woon je in Limburg??? Serieus!
Laatst bewerkt: 16 mei 2011 21:53 door Anoniem1.

Re: brom in oor 23 mrt 2005 21:19 #3

• Anoniem
Hoezo Limburg. Verklaar je nader?!
Laatst bewerkt: 16 mei 2011 21:53 door Anoniem1.

Re: brom in oor 23 mrt 2005 21:20 #4

• maike
Waarschijnlijk woon je in limburg? leg uit, ik woon ook in limburg en heb ook die brom! waar ligt dat dan aan?
Laatst bewerkt: 16 mei 2011 21:55 door Anoniem1.

Re: brom in oor 29 mrt 2005 22:07 #5

• Anoniem
kijk eens op www.oorsuizen.nl

oorsuizen wordt ook wel tinnitus genoemd

groetjes

Re: brom in oor 19 apr 2005 15:52 #6

• Anoniem
Waarom vraagt u of we uit limburg komen? Daar geeft u geen antwoord op. u verwijst wel naar gehoorproblemen met kinderen. ik wacht met spanning op u antwoord waar ik iets mee kan. gr maike
Laatst bewerkt: 16 mei 2011 21:56 door Anoniem1.

brom in Limburg! 24 apr 2005 13:28 #7

• Anoniem
Hoi ik lees hier over die brom in Limburg en ik weet me te herinneren dat een poosje geleden iets op de tv. was over een constante brom die men kon horen ergens in Limburg... verder weet ik er ook niet veel van.

Wel weet ik dat mijn vader al twee jaar een ernstige vorm van tinnitus heeft en dat er nog steeds geen oplossing voor is. Hij is al een hele poos bezig bij Dr. de Ridder in Antwerpen maar tot nu toe heeft hij weinig baat gehad. Ook lopen de rekeningen erg hoog op want bij de ziekenfonds waar hij verzekerd is, zijn ze niet in staat om normale mensen die hun hele leven premie betaald hebben en gewerkt hebben te betalen als ze in het buitenland een behandeling moeten ondergaan.Ik vind het schandalig dat wanneer je in je eigen land niet geholpen kunt worden en dus uit nood naar een ander land moet uit wijken dat dan opeens alle kosten voor je zelf zijn. Hier komen ze eraf door te zeggen dat het onderzoeken zijn en dat dat niet betaald word. pffffff...sorry, maar ik moest het even kwijt.
Laatst bewerkt: 16 mei 2011 21:57 door Anoniem1.

Re:brom in oor 22 mei 2009 11:54 #8

• Ton
Ik heb de zelfde klacht ook een brom in mijn rechter oor,is het bij u over,wat is er aan gedaan?

Met vr. groet

Re:brom in oor, tinnitus 23 mei 2009 18:41 #9

• Esther
Hier kunt u meer berichten vinden over uw klachten. Dit wordt tinnitus genoemd.

www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...nitus&sa=Zoeken#1505

Re: brom in oor 14 jun 2009 09:45 #10

• J
Dit komt me meer dan bekend voor.
Waar woon je in limburg??

Mijn problemen zijn ook begonnen door geluid van buitenaf,
Maar iemand die dit niet hoort, kan het niet geloven.

Re:brom in oor 19 jun 2009 10:55 #11

• Mi
Beste Wies,
Aangezien ik sinds een week precies dezelfde klachten heb u omschrijft ben ik erg benieuwd of de brom inmiddels weg is en hoe het met u gaat.
Vriendelijke groet,
Mi

Re:brom in oor 15 jul 2009 13:45 #12

• Anoniem

Re:brom in oor 03 sep 2009 00:48 #13

• Mi
Wees gerust, vaak is de brom het gevolg van een verkoudheid. Het trommelvlies is dan iets teruggetrokken, met als gevolg vocht achter het trommelvlies. Dit kan een brom tot gevolg hebben. Het kan weken duren voordat de brom weg is, maar het komt weer goed! Veel succes!! :)

Re:brom in oor 25 sep 2010 21:41 #14

• Anoniem
Wees gerust, vaak is de brom het gevolg van een verkoudheid. Het trommelvlies is dan iets teruggetrokken, met als gevolg vocht achter het trommelvlies. Dit kan een brom tot gevolg hebben. Het kan weken duren voordat de brom weg is, maar het komt weer goed! Veel succes!! :)

Re:brom in oor 01 okt 2010 14:17 #15

• koekie76
Ik had ook zo'n brom. Heel irritant en bij mij speelde het vooral op als ik koffie had gedronken?!

Vorige week donderdag bij de tandarts geweest, bleek er een ontsteking aan een kies achterin mijn bovenkaak te zitten. Hij heeft er een gaatje in geboord en 'medicamenten'toegevoegd.

Sindsdien geen brom meer. Hoop dat het zo blijft...

Re:brom in oor 22 dec 2010 18:52 #16

• Roy
Ik ben 14'5 jaar en heb die vreemde bromtoon nu al 2 dagen ik maak er erge zorgen over. Is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen wat het is?

Re:brom in oor 24 dec 2010 19:25 #17

• Roy
Ben van de bromtoon af na een paar minutjes te mediteren.

Re:brom in oor 22 jan 2011 16:43 #18

• hermien
hallo ik heb ook bromtoon in mijn oren mijn kno arts kan er niks aan doen ik eet zelf veel rauwe wortel, tomaten en mijn geluid is een stuk rustiger geworden en ook is het weleens helemaal weg.
Laatst bewerkt: 22 jan 2011 20:23 door .

Re:brom in oor 24 okt 2011 02:40 #19

• Marjan
Ik heb sinds enkele maanden ook een brom in mijn rechter oor. Eerst dacht ik dat het geluid van buitenaf was, maar toen niemand anders het hoorde en ik merkte dat de brom ook op andere plekken aanhield begreep ik dat het echt in mijn oor moet zitten. Via de KNO arts ben ik doorgestuurd naar de kaakchirurg, maar ondertussen word ik knettergek van die brom. 's nachts kom ik er niet door in slaap. Hoewel ik voor mijn gevoel ook steeds slechter hoor, geeft de hoortest aan dat mijn gehoor zelfs verbeterd is.....!
Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Suggesties zijn meer dan welkom!

Re:brom in oor 20 jun 2012 21:01 #20

• Nina
Beste allemaal, ook ik had wekenlang last van een brom. Ik was wel verkouden geweest, maar dat was alweer een poosje over en begreep niet waarom ik de brom nog steeds hoorde. Ik heb er nachten van wakker gelegen. Door het slechte slapen en zorgen maken werd het alleen maar erger. Om de cirkel proberen te doorbreken heb ik een paar dagen vrijgenomen en heb ik samen met mijn partner een huisje aan het strand gehuurd. Na de eerste dag merkte ik al verbetering. Met de ramen open geslapen, naar het geruis van de zee geluisterd, veel gewandeld. Steeds werd de brom iets minder, tot hij opeens helemaal weg was. Maak jullie ajb niet direct zorgen, het kan lang duren maar gaat uiteindelijk weer over. Stress, vermoeidheid en verkoudheid kunnen de oorzaak zijn. Ook ongezond leven (eten, roken) of blootstelling aan lawaai hebben geen gunstige effect op het gehoor. Rust lekker uit, verander van omgeving en probeer afleiding te zoeken, dingen doen die je leuk vind (lekker naar een kuuroord??). Even geen werk, geen zorgen en even weg van dagelijkse sleur doen wonderen. Heel veel succes, het komt goed!!

Re:brom in oor 22 jun 2012 14:36 #21

• van maaren
Heb al tijd bromtoon in mijn rechteroor maar voel het ook als een luchtdruk op mijn gezicht. Het is niet altijd aanwezig. Bij u wel?
Volgens mij zijn er wel degelijk trillingen in de lucht maar mensen in mijn omgeving nemen het niet waar.

Re:brom in oor 10 jul 2012 11:01 #22

• f bultena
ik woon in groningen,en ik heb het ook.net of er een auto de hele dag de motor aan heeft,wie heeft een oplossing hiervoor.

Re:brom in oor 22 sep 2012 16:56 #23

• anoniem
Het brommen heb ik sinds een paar dagen. Mijn rug, schouders en nek zijn erg verspannen en ik loop al ruime tijd bij de fysio. Ergisteren begon het met tintelingen aan mijn rechter oor en wang en nu heb ik de motor in mijn oor. Ik denk zelf dat het met de spanningen te maken heeft, zowel lichamelijk als ook geestelijk. Volgende week laat ik bij de chiropraktor de elektrische spanningen van spieren en zenuwen meten. Ik zit helemaal scheef en heb veel verspanningen. Hopelijk kan de oorzaak snel gevonden worden.

Re:brom in oor 20 jul 2013 22:18 #24

• wiebe
ja, anoniem, ik heb precies hetzelfde. Ik zit er helemaal door en als toetje nog de brom. ook kon ik haast geen meter meer lopen of alle spieren zaten vast." Alle hoop" dus dat het over een tijdje weer beter gaat.

Re:brom in oor 05 aug 2013 13:32 #25

• Nina
Grappig dat ik weer op dit forum terechtkom. Ruim een jaar nadat ik in juni 2012 een bericht plaatste over een brom in m'n oor die uiteindelijk weer weg is gegaan. Nu ben ik weer op forums aan het neuzen op zoek naar hoopgevende berichten. Ik heb namelijk sinds 3 weken weer een nieuw geluid in m'n linkeroor: dit keer een soort toon. Heel vervelend want dit keer is de toon zo hard dat ik er 's nachts wakker van lig en mij er amper door kan concentreren op kantoor. De toon is continu aanwezig en daarbij heb ik ook nog een hele hoge pieptoon. Bij de KNO arts kreeg ik het standaard praatje te horen dat er niets aan te doen is. Ik heb een hoortest laten doen en met m'n gehoor is er niets aan de hand. Mijn enige hoop is dat ik de afgelopen dagen íets extra slijmproductie heb en soms klinkt het alsof ik door mijn oor adem. Dus misschien toch een beetje vocht achter het trommelvlies. Nu moet ik mij dus toch aan m'n eigen advies van vorig jaar houden en ga dus volgende week een weekje op vakantie. De angst is natuurlijk altijd dat het dit keer echt nooit meer overgaat, omdat het dit keer nog langer aanhoudt dan vorig jaar. Ik houd jullie op de hoogte.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op