Dokter.nl

BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.
oorpijn/kaakpijn (1/1) - Medisch Forum - Dokter.nl
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

oorpijn/kaakpijn

oorpijn/kaakpijn 24 nov 2004 15:07 #1

• angelique
hallo.
ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest omdat ik last van me oor heb.
ik heb neusdruppels gekregen maar nu krijg ik pijn aan me kaak en me oor lijkt nog meer pijn te gaan doen..
wie klinkt dit bekent en weet iets om de pijn in de kkak en oor te verzachten!!!
groetjes angelique

08 mrt 2005 19:34 #2

• merlin
hallo ik heb ook zoiets
heel raar als ik op de rand van mijn kaak druk
aan de kant van mijn oor doet dat pijn en het
lijkt alsof het in mijn oor ook pijn doet..!
wat kan dat zijn???
xxx

Re: oorpijn/kaakpijn 11 mrt 2005 16:37 #3

• margreet
angelique schreef :
hallo.
ik heb neusdruppels gekregen maar nu krijg ik pijn aan me kaak en me oor lijkt nog meer pijn te gaan doen..
wie klinkt dit bekent en weet iets om de pijn in de kkak en oor te verzachten!!!
groetjes angelique

je hebt waarschijnlijk last van je kaakkopjes, dat is het kaakkopje van je kaakgewricht dat veroorzaakt de oorpijn, je kunt daarvoor naar de kno arts gaan of de kaakchirurg, hij zal je dan oefeningen meegeven waardoor de pijn kan veminderen

Dikte kaakbot 31 mrt 2005 15:42 #4

• Hilda
Hallo ik heb al meer dan een jaar een dikte onder mijn kaakbot van de bovenkaak..ik heb een paar keer antibiotica gehad wat niet hielp..nu is er vorige week een foto gemaakt..de uitslag was...een sluimer ontsteking...heb klacid gehad..maar de dilkte zit er nog en heb de huisarts gebeld dat het er nog zit..moet nu naar de KNO arts om het operatief weg te laten halen..de huisarts had het over een cyste..maar een cyste dat lijkt me te klein...de dikte zit vanaf mijn neus tot mijn oor..onder het bot van de bovenkaak..heeft iemand dit ook mee gemaakt?..of weet iemand wat het zou kunnen zijn?....

Re: oorpijn/kaakpijn 08 apr 2005 18:56 #5

• jolanda
angelique schreef :
hallo.
gro

etjes angelique

Hallo, Angelique,
Ik loop al 2 jaar met die klachten,ben onder behandeling van de kaakchiruug en een kaakfisiotherapeut,ik heb ook een plaatje gehad om snachts in te doen,want ik ben zoals dat heet met slapen een klemmer!!Ik heb nu 15 behandelingen gehad met fisio en het is iets je beter.Zelf maseer ik de pijnelijke plekken savonds een paar minuten,het geeft iets verlichting.bij mijn kunnen ze het niet met een operatie veranderen.Ik zou er mee moeten leren leven en maar pijnstillers slikken.Hopelijk kunnen ze voor jouw meer betekenen,want ik weet precies hoe het voelt
je wordt er erg humeurig van,sterkte,groetje jolanda :cry:

20 apr 2005 14:42 #6

• jolanda
Hallo,Angelique!!!
We zijn nu een maandje verder,en hoe voel je je???
Groetje jolanda

Re:oorpijn/kaakpijn 27 jan 2010 03:17 #7

• Anoniem

Re:oorpijn/kaakpijn 04 feb 2010 11:40 #8

• Martijn
Dag mensen,

Ik heb enrom veel last van druk aan 1 oor en gevoelsmatig heb ik ook last van mijn kaak daar. Dit is voornamelijk het geval wanneer ik een aantal uren aan lawaai onderhevig ben geweest.

Ik ben vorige week naar De KNO-arts geweest en die heeft niets bijzonder kunnen ontdekken. Gehoor was goed en binnenkant zag er goed uit. Ik heb alleen nu dus het idee dat het met mijn kaak te maken kan hebben.

Zoals vermeld heb ik veel last van druk aan 1 kant. Een permanente piep in mijn oor. In 3 maanden tijd 3x een periode gehad dat geluid enkele dagen erg pijnlijk binnenkwam. Daarna trekt dit weg. De KNO-arts heeft aangegeven dat ik geen beschadiging heb…..

Weet iemand wellicht iets meer.... ik hoop namelijk echt dat ik gelijk zou kunnen hebben en dat ik dan weer een nieuwe afspraak ga maken.

Re:oorpijn/kaakpijn 04 feb 2010 16:14 #9

• Anoniem

Re:oorpijn/kaakpijn 09 feb 2010 16:19 #10

• Martijn
Anoniem je bedoeld het waarschijnlijk goed, maar dit was niet de bedoeling van mijn vraag.

Bovendien heb ik nieuwe ontwikkelingen:
Een voorhoofdholteonsteking.

Gruwelijke last van hoofdpijn achter en boven de ogen...naja velen kennen het waarschijnlijk wel.

Ik begin sterk te denken dat dit alles met elkaar te maken kan hebben. Wellicht dat er iets mis is of vast zit in al die holtes...

Maar zou dat zo lang kunnen aanhouden? En wat is er aan te doen..

Re:oorpijn/kaakpijn 10 feb 2010 01:32 #11

• Anoniem
Een voorhoofdsholte ontsteking geeft aan dat de infectie zich aan het uitbreiden is. Als het zich nog in de acute fase bevindt, is afwachtend beleid het meest op z'n plaats, met andere woorden je kunt er niet zoveel aan doen en het beste wachten totdat het lichaam zichzelf herstelt. Dus een antibioticum versnelt het genezingsproces niet! Antibiotica hebben juist vervelende bijwerkingen bij een voorhoofdsholte ontsteking. Neussprays en dergelijke hebben weinig aantoonbaar effect.

Dus rustig aandoen voorlopig zodat je energie zich kan richten op het herstel, lekker stomen een paar keer per dag, en een goed boek met een dekentje op de bank.

Re:oorpijn/kaakpijn 10 feb 2010 01:33 #12

• Anoniem
Stomen kan verlichting geven. Doe dit desgewenst driemaal per dag, gedurende een kwartier boven een kom heet water (pas op voor verbranding). Toevoegen van kamille, zout of menthol heeft geen zin. Stomen kan ook in de badkamer of douche door de warmwaterkraan open te draaien en de stoom die in de gesloten ruimte ontstaat in te ademen.

Het druppelen of sprayen van zout water in uw neus kan verlichting geven. U kunt de zoutoplossing zelf maken. Strooi hiervoor een afgestreken theelepel zout in een limonadeglas gevuld met lauw water. U kunt een paar keer per dag (of zo vaak u prettig vindt) druppelen of opsnuiven. De zoutoplossing is ook kant en klaar (als druppels of spray) bij de drogist of apotheek te koop.

Stomen of gebruik van een zoutoplossing kan geen kwaad, maar heeft geen invloed op het herstel.

Rook irriteert de slijmvliezen en vertraagt de genezing.

Lees verder in de patiënten folder over neus- en bijholten ontsteking van het Nederlands Huisartsen Genootschap:
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...ngbijvolwassenen.htm
Moderators: Cheers, Tandor
BEL een VERTROUWENSPERSOON - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Het is mogelijk dat u vragen heeft die u liever niet op een publiek forum plaatst, ondanks de anonimiteit van het forum. Misschien heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek of zou u graag met een vertrouwenspersoon/professional over uw problemen willen praten. Voor meer info en beschikbaarheid, klik hier.

Vind Dokter op