Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

oor zit dicht

oor zit dicht 29 dec 2002 21:36 #1

• cool
ik heb vocht in mijn linker oor en hoor me zelf meer niet
dit al meer dan een maand
ik kan de druk wel regelen maar het vocht gaat er niet uit
ik hou dit niet meer lang vol
rechts heb ik al minder dan 40% gehoor
als er veel geluid is dan schiet ik in de stres omdat ik het geluid niet kan verwerken
wat kan ik nog doen zodat ik snel weer kan hooren met links
graag snel help ik wort hier gek van
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

30 dec 2002 03:40 #2

• Anoniem
Lijkt me stug dat het vocht is, je oor was dan nl. allang ontstoken. Eerder cerumen(oorsmeer) en dat kun je laten uitspuiten. Een oud truckje is ook : beetje olie erin gieten, uurtje op je zij liggen en dan onder de douche eruit spoelen. Of even naar de drogist, kost je alleen weer geld en is niet nodig.

30 dec 2002 08:27 #3

• Anoniem
Het kan ook zijn dat je verkouden bent. Omdat de buis van eusthachias ( verbinding neus-oor) dan dicht zit . Kan het zijn dat je trommelvliezen naar binnen gestrokken zijn waardoor je minder hoort. Het beste is om dan een neusspray te gaan gebruiken.

mijn oor 30 dec 2002 22:55 #4

• cool
ja het is wel vocht en niet oor smeer
zit nu al een maand dicht
gebruik neusdrupels
maar gaat niet los is nog niet onstoken
wat kan ik meer doen ?
graag info

OOR DICHT 02 jan 2003 10:59 #5

• Anoniem
Ik heb precies hetzelfde. elke keer na een verkoudheidje / griepje, gaan mijn beide oren dicht zitten. reden is onderzocht door huisarts, Dijkzigt, maar helaas men weet het niet.. de oren zijn nu twee maal doorgeprikt. resultaat de eerste maal GEWELDIG. de tweede keer al wat minder. Ook nu ben ik weer doof aan beide oren. je hoort jezelf wel maar de buitenwereld slecht. ANALYSE / AANNAME HUISARTS/ DIJKZIGTis inderdaad gewoon vocht zonder ontsteking welke niet weg kan omdat de buis van eust. is verstopt Hierdoor trekt inderdaad het oorvlies naar binnen (drukgevoel) Oplossing tot nu toe, geen. probeer elke keer weer alle soorten neusdruppel en zoutoplossingen, doorprikken, stomen, druk op oren zetten en dan slikken (heeft 1 x gewerkt) dus ook hier wel vocht, geen ontsteking en langdurige ellende :cry:

cool 06 jan 2003 21:24 #6

• oor
is er geen operatie voor om de buis groter te maken?

Re: OOR DICHT 23 feb 2003 16:27 #7

• Anoniem
[quote:f0c34d6bf3="Anonymous"]Ik heb precies hetzelfde. elke keer na een verkoudheidje / griepje, gaan mijn beide oren dicht zitten. reden is onderzocht door huisarts, Dijkzigt, maar helaas men weet het niet.. de oren zijn nu twee maal doorgeprikt. resultaat de eerste maal GEWELDIG. de tweede keer al wat minder. Ook nu ben ik weer doof aan beide oren. je hoort jezelf wel maar de buitenwereld slecht. ANALYSE / AANNAME HUISARTS/ DIJKZIGTis inderdaad gewoon vocht zonder ontsteking welke niet weg kan omdat de buis van eust. is verstopt Hierdoor trekt inderdaad het oorvlies naar binnen (drukgevoel) Oplossing tot nu toe, geen. probeer elke keer weer alle soorten neusdruppel en zoutoplossingen, doorprikken, stomen, druk op oren zetten en dan slikken (heeft 1 x gewerkt) dus ook hier wel vocht, geen ontsteking en langdurige ellende :cry:[/quote:f0c34d6bf3]

Dicht oor 23 feb 2003 16:34 #8

• Petra
Ik heb ook heel veel last van mijn oren, omdat bij mij de buis van eustachius niet doorgankelijk is door vergroeiingen wordt het vocht niet afgevoerd, ik heb buisjes in mijn oren. als deze er weer uitgegroeied zijn moeten er weer meteen nieuwe in. het vocht kan nu weg en dat scheelt weer pijnlijke ontstekingen, en je hoort weer wat beter.succes ermee :)

Re: OOR DICHT 21 mei 2003 23:34 #9

• Jochem
[quote:9a3fe15148="Anonymous"]druk op oren zetten en dan slikken (heeft 1 x gewerkt) dus ook hier wel vocht[/quote:9a3fe15148]

Ik voel ook vocht, als ik mn hoofd beweegt loopt het een beetje heen en weer. Door die druk op je oren zetten en dan slikken werd ik op een idee gebracht; ik kneep mn neus dicht en zette dan druk op mn oren door soort van te blazen met mijn mond dicht. Het werkte! Gelukkig!! :D
Rare gewaarwording toen ik ineens de computer weer hoorde zoemen. Mijn eigen stem is zelfs ook even wennen!
Ben nou benieuwd hoe lang mn oren openblijven. Anders trucje opnieuw proberen...

Re: OOR DICHT 03 jul 2003 11:13 #10

• Proost
Ik heb hier al meer dan 10 jaar last van, alles went. Maar het blijft echt zwaar klote. Het enige wat je huisarts heeft te melden is neusspraytje gebruiken wat natuurlijk niet helpt als je het al jaren hebt, nl vocht in je oren, je eigen stem niet goed kunnen horen vooral in een drukke omgeving (feesten, verjaardagen etc). Als je je eigen stem niet goed hoort dan is het spreken ook minder leuk, althans zo ervaar ik dat.

Ik hoop echt dat ze hier nog een keer wat op vinden want het lijkt mij toch een vrij simpel probleem, een buisje en/of je middenoor waar slijm in zit.

Re: OOR DICHT 16 mrt 2004 20:03 #11

• petra
Anonymous schreef :
Anonymous schreef :
Ik heb precies hetzelfde. elke keer na een verkoudheidje / griepje, gaan mijn beide oren dicht zitten. reden is onderzocht door huisarts, Dijkzigt, maar helaas men weet het niet.. de oren zijn nu twee maal doorgeprikt. resultaat de eerste maal GEWELDIG. de tweede keer al wat minder. Ook nu ben ik weer doof aan beide oren. je hoort jezelf wel maar de buitenwereld slecht. ANALYSE / AANNAME HUISARTS/ DIJKZIGTis inderdaad gewoon vocht zonder ontsteking welke niet weg kan omdat de buis van eust. is verstopt Hierdoor trekt inderdaad het oorvlies naar binnen (drukgevoel) Oplossing tot nu toe, geen. probeer elke keer weer alle soorten neusdruppel en zoutoplossingen, doorprikken, stomen, druk op oren zetten en dan slikken (heeft 1 x gewerkt) dus ook hier wel vocht, geen ontsteking en langdurige ellende :cry:

Re: OOR DICHT 06 okt 2004 15:26 #12

• Els
Ja heb ik ook, herken het helemaal. Ik heb er al twintig(!) jaar last van, geen mens/arts die het weet en ik krijg ook niet de indruk dat artsenland er moeite voor doet om erachter te komen wat het is!

Re: OOR DICHT 10 mrt 2010 11:10 #13

• Thijs
Proost schrijft:
Ik heb hier al meer dan 10 jaar last van, alles went. Maar het blijft echt zwaar klote. Het enige wat je huisarts heeft te melden is neusspraytje gebruiken wat natuurlijk niet helpt als je het al jaren hebt, nl vocht in je oren, je eigen stem niet goed kunnen horen vooral in een drukke omgeving (feesten, verjaardagen etc). Als je je eigen stem niet goed hoort dan is het spreken ook minder leuk, althans zo ervaar ik dat.

Ik hoop echt dat ze hier nog een keer wat op vinden want het lijkt mij toch een vrij simpel probleem, een buisje en/of je middenoor waar slijm in zit.

Ik heb hetzelfde probleem voor beide oren ook. Ook al meer dan 10 jaar. Het is niet grappig meer.

Re:oor zit dicht 10 mrt 2010 21:39 #14

• Anoniem
Lees: Langdurig verstopt oor (buis van Eustachius)
www.dokter.nl/index.php/Keel-neus-oren/6...-van-eustachius.html

Re:oor zit dicht 23 aug 2010 16:40 #15

• Anoniem

Re:oor zit dicht 01 apr 2012 23:42 #16

• kersjeee
ik heb dit ook me oren zitten nu aan beide kanten dicht ik moet ook naar de huisarts gaan ik denk dat ik ze laat door spuiten maar het is heel erg vervelend elke keer na een verkoud heid heb ik dit aan een oor en nu toevallig aan beide oren me linker oor jeuk ook heel erg en begint zeer te doen nu ik hoop dat t snel over is
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op