Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

extreem droge neusholten, branden, tintelingen

extreem droge neusholten, branden, tintelingen 06 jan 2011 21:10 #1

Ik heb nu bijna 4 maanden chronologisch: verkoudheid, zeer extreem droge neusholten, verslapping aangezichtspieren, branden neus, mond, tong, vasthangen verdroogd dik slijm (wat verder minimaal aanwezig is) op rug keel. KNO arts CT scan niets, Neuroloog MRI scan niets. Geen luchtwegallergie. Leef met luchtbevochtigers, sesamolie neusspray, acetylcystine. Zeer beperkend. Mijn neusholten zijn net zo droog als een motor zonder olie.

Re:extreem droge neusholten, branden, tintelingen 07 jan 2011 22:21 #2

• Mirco
Gebruikt u medicatie voor een of andere aandoening die deze bijwerking kan hebben? Heeft u ook last van andere droge slijmvliezen, of van een droge mond?

Re:extreem droge neusholten, branden, tintelingen 07 jan 2011 22:23 #3

• Mirco
Het Syndroom van Sjögren is de benaming van een chronische ontsteking waarbij onder meer de slijmvliezen van de mond en ogen te weinig vocht produceren. Patiënten met het Sjögrensyndroom hebben vaak last van te droge ogen en mond maar vaak ook slokdarm, luchtpijp en vagina. Het syndroom is genoemd naar de Zweedse oogarts Henrik Sjögren.

Andere symptomen zijn: gewrichtspijn of ontsteking, spierpijn, moeheid, grieperig gevoel, polyneuropathie, leukopenie, fenomeen van Raynaud, vasculitis, non-Hodgkinlymfoom, antifosfolipidensyndroom, carpaletunnelsyndroomen bilaterale zwelling van de parotisklier.

Bron: Wikipedia syndroom van Sjögren
nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Sj%C3%B6gren

Re:extreem droge neusholten, branden, tintelingen 07 jan 2011 22:39 #4

• ec1963ec1963
dank voor reactie. Heb ook droge ogen al langer zo'n 2 jaar, maar GEEN droge mond.

Re:extreem droge neusholten, branden, tintelingen 07 jan 2011 22:42 #5

• ec1963
dank voor reactie, ik ga eens kijken wat dat allemaal is.

Re:extreem droge neusholten, branden, tintelingen 07 jan 2011 22:51 #6

• ec1963
geen medicatie
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op