Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Alles over kanker

Bult onderbeen

Bult onderbeen 29 nov 2010 19:00 #1

• ikkeanoniem
ik heb vorige week ontdekt dat ik in mijn linker onderbeen links aan de zijkant wat lager dan mijn knie een best grote onderhuidse bobbel heb.
ik kan hem gewoon voelen als ik erover heen wrijf terwijl ik een broek aan heb.
de dokter kon niet zeggen wat het was, omdat ze vond dat hij niet heel beweeglijk was en hard is en nu moet ik er over 3 weken een foto en echo van laten maken
mijn moeder zit al jaren helemaal onder de knobbeltjes en bobbels waaronder ook best veel grote harde en dit schijnt erfelijk te zijn
de dokter zegt dat vetbulten altijd zacht zijn, maar mijn moeder heeft geloof ik ook een soort vetbulten en waaronder echt hele grote harde
ik heb geen pijn aan de bult, alleen nu loop ik uit bezorgdheid er de hele dag aan te voelen en dan word het natuurlijk wel gevoelig
moet ik me nu zorgen maken?
want alles wat ik lees gaat over botkanker.
als ik mijn been aanspan voel ik dat die bult ook aanspant, tenzij dit zo lijkt maar dat weet ik niet
ik ben wel de hele lente en zomer volop aan het wandelen en fietsen geweest en sinds een week of 4 doe ik dit eigenlijk nog maar heel weinig en ben ik zelfs 1 of 2 kg aangekomen misschien heeft dit ermee te maken?
hopelijk kan iemand mij een beetje gerust stellen?

Re:Bult onderbeen 30 nov 2010 15:31 #2

• brenda A
als je op internet gaat kijken, dan ga je van elke kwaal of bult al dood, echt afschuwelijk, terwijl er normaal gesproken meestal niets aan de hand is vind je de meest akelige verhalen.
Googelen is niet verstandig als je al bang bent.
waarschijnlijk eenn vetbult, maar je moet inderdaad zekerheid hebben, daarom nooit doorlopen met zoiets/
3 weken is wel lang he? vraag aan de huisarts of het anders wat eerder kan, omdat je zo loopt te piekeren.
groetjes, Brenda

Re:Bult onderbeen 30 nov 2010 23:13 #3

• ikkeanoniem
dankjewel voor je reactie
3 weken is idd lang, maar eerder was er geen plek
op internet lees je idd alleen altijd maar hele erge dingen waardoor je echt heel bang word
en schiet er niks mee op

Re:Bult onderbeen 30 nov 2010 23:28 #4

• ikkeanoniem
misschien kan iemand dit topic ook even bij overigen neerzetten, want vind het nogal naar dat ik het bij kanker heb neergezet eigenlijk

Re:Bult onderbeen 05 dec 2010 17:34 #5

• Elke
Ik heb precies hetzelfde! Maar ik heb het al wel 3 jaar. Ik hoor graag wat ermee gedaan wordt!
Volgens mij kunnen het zoveel dingen zijn en bied googlen niet echt een oplossing.

Re:Bult onderbeen 08 dec 2010 13:40 #6

• ikkeanoniem
thanx voor je reactie!
ik zal het laten horen.
hoe omschrijf jij jou bult dan?
precies hetzelfde als ik doe?
dat van jou zal dan wel niet ernstig zijn als je het al 3 jaar hebt.
ik heb geen idee hoelang ik het heb, want kwam er per toeval achter.

Re:Bult onderbeen 08 dec 2010 13:41 #7

• ikkeanoniem
en idd google kan je maar het best niet naar kijken

Re:Bult onderbeen 12 dec 2010 17:20 #8

• Elke
Ik heb het dus al aardig lang. En ik zie het vooral als ik mijn benen vergelijk. Onder mijn binnenkant knie zit een soort verdikking, redelijk hard en best groot.

Maar hij doet niet pijn. Daarom heb ik er nooit over nagedacht om na de dokter te gaan.

Toen ik je omschrijving las dacht ik wel; dat is nou precies wat ik heb! Ben benieuwd. Maar ik maak mij eigenlijk niet veel zorgen.

Re:Bult onderbeen 18 dec 2010 15:08 #9

• ikkeanoniem
hoe jij het zegt dat hij een beetje zichtbaar is en redelijk groot en hard, dan klinkt het idd hetzelfde.
als ik meer weet, dan bericht ik wel weer even.

Re:Bult onderbeen 20 dec 2010 12:51 #10

• ikkeanoniem
ik ben geweest voor een paar foto en een echo.
de arts zei dat ze eigenlijk niks verontrustends zag en ze liet me zien dat er wel echt een ronde bult zat en die zit dus in een s pier en had wel een bloeddoorstroming.
het enige wat bij haar op kwam op het moment was dat het misschien door een keer stoten of een blauwe plek kwam.
toen haalde ze er een andere arts bij en die wist ook niet wat het was en nu gaan er nog wat artsen naar kijken.
die 2e arts zei dat ze me nog niet helemaal gerust kon stellen, zolang ze niet wisten wat het was omdat het er niet hoort te zitten.
over paar dagen hoor ik meer.
ben wel ongerust hoor.
aan de andere kant, als het echt erg was geweest hadden ze het toch wel gezien op de echo?

Re:Bult onderbeen 22 dec 2010 08:11 #11

• myn
Hey!

Ik ben gisteren naar de ha gegaan omdat ik ook een bult heb op mijn scheenbeen, rond, hard, niet te bewegen, niet rood of blauw, pijnlijk. Ik heb hem al 6 a 7 weken, hij zat er ineens zonder stoten ofzo.
Mijn ha wist het ook niet, was zeker geen vetbult, zat niet aan de pees/spier/bot vast. Ik wordt doorgestuurd naar het zkh voor een echo. Mijn ha verwacht niks ernstigs maar wil het wel uitgesloten hebben dat het niks kwaadaardigs is.
Vind het ook maar akelig! Maar ben blij dat ik dit forum gevonden heb, want op internet lees je verschrikkelijke verhalen!

Re:Bult onderbeen 22 dec 2010 14:49 #12

• ikkeanoniem
jeetje dat is niet leuk.
aan welke kant heb jij het?
ik heb het namelijk aan mijn linker been en dan aan de linkerkant en lager dan mijn knie.
ik ben echt heel ongerust, want zit de heletijd op internet te kijken.
moet ik ook niet doen.
hoe groot is de jouwe?
mijne is 3 cm schat ik.
wanneer moet je voor een echo?
laat het even weten hoe dat gegaan is.
als het goed is hoor ik morgen de uitslag van de echo.
sterkte ermee.

Re:Bult onderbeen 22 dec 2010 18:38 #13

• myn
Hey!
Bedankt voor je snelle reactie, wel fijn om zo beetje te praten met iemand die het zelfde heeft.

Ik heb hem aan mijn rechter onderbeen denk zo'n 10cm boven mijn enkel. Het is niet echt een bult, maar meer een platte bult, niet rond beetje puzzelstuk vorm (sorry het is heel moeilijk te beschrijven) Hij is ongeveer 5 cm. En het hij is nu veel gevoeliger dan gister, misschien omdat 2 artsen er op hebben zitten drukken.
Ik pieker er ook best veel over, en onbewust gaat er toch vanalles door je hoofd!

Ze konden bij jou niet gelijk zeggen waar ze aan dachten? Ik heb mn hoop gevestigd op dat ze woensdag gelijk wat kunnen zeggen na de echo.. Anders moet ik nog langer wachten.. En dat met de feestdagen!

Ben benieuwd voor je! Laat jij het ook even weten? Heb jij er ook pijn aan? En hoelang heb jij hem al?

Liefs

Re:Bult onderbeen 22 dec 2010 22:57 #14

• ikkeanoniem
Ik heb hem een maand geleden ofzo ontdekt.
Ze wisten het bij mij ook niet daarom ben ik doorgestuurd.
Het is geen lipoom dachten ze.
Ik heb er geen pijn aan, alleen laatst toen ik er heel veel op had lopen drukken.
hoe jij jouwe beschrijft is wel anders dan de mijne, maar toch ook wel vreemd.
succ6 bij de echo.
ik hoor het wel van je.
je hoort het ook wel van mij.

Re:Bult onderbeen 23 dec 2010 11:02 #15

• myn
Hey!

Nee bij mij was het ook zeker geen lipoom oid, artsen stonden er met een bedenkelijk gezicht bij!
Ja uit jou verhaal kan ik ook opmaken dat we allebei wel wat anders hebben, maar evengoed wel vervelend!
Ben benieuwd wat het bij jou is! Ik krijg er wel steeds meer last van, als ik mijn sok optrek schuift die over mijn bult, dat is al mega gevoellig, dat was eerst ook niet.

Re:Bult onderbeen 23 dec 2010 15:48 #16

• ikkeanoniem
het is nooit leuk idd als je iets hebt en je weet niet wat het is.
ik heb de uitslag gehad, maar ze weten het nog niet.
alleen dat het niet in verband staat met mijn bloed vate
en ze hadden k alk en ik geloof talg waargenomen in die bult.
en dat hij vijf bij twee en halve cm is.
nu moet ik een mri laten maken .. over een paar weken, want als ze niet weten wat het is kunnen/mogen ze me sowieso nog niet helemaal gerust stellen.
als de jouwe pijn doet zit je er misschien teveel aan?

Re:Bult onderbeen 28 dec 2010 12:29 #17

• Elke
O jeetje ik had eigenlijk niet verwacht dat ze niet zouden weten wat het is. Mijne is wat groter denk ik dan die van jou. 7 bij 7 schat ik :P Hij doet nog steeds niet pijn,maar ik denk dat als ik weer een keer lang mijn huisarts moet, ik ook maar eens ga vragen wat die bult is.
Maar een mri. Hopelijk geeft dat wel duidelijkheid. Wel jammer dat dat weer over een paar weken is. Dan blijf je telkens maar met dit probleem zitten. Ik heb er nog vertrouwen in dat onze bult goedaardig is. Ervan uitgaand dat we dezelfde hebben natuurlijk. Ik heb er ook nog iets langer over nagedacht, en de bult is mij opgevallen toen ik een tijdlang erg veel met hardlopen begon. Hij begint ook precies waar mijn onderkant van mijn knie ophoud, aan de binnekant dan. Misschien toch iets te maken met teveel sporten. Kan dat bij jou ook?

Maar de bult van myn klinkt wel iets anders. Juist met meer pijn lijkt het erg vervelend.

Ik hoor graag de vorderingen van de bulten!

Re:Bult onderbeen 28 dec 2010 15:25 #18

• Lisa
Hoi allemaal,

Nou ik heb ook een bult op mijn been, precies zoals jullie ook omschrijven. Echo laten maken en ja hoor een vetgezwel (lipoom) afijn dat ding moest er binnen 10 jaar uit. De stouten schoenen aangetrokken en me gemeld in het ziekehuis. Ik moest een MRI laten maken en ze weten niet wat het is, het is in ieder geval niet kwaadaardig, maar wat wel weten ze niet. Of ik geen ontstekkingsremmers wilde, nee die wilde ik niet zolang ik niet zeker weet of het een ontsteking is dan maar een kous en een week met mijn been omhoog want het was zo vervelend dat ik voor niets gekomen was, Tja laat maar. Ik ga morgen naar mijn huisarts om hier verder over te praten.

Re:Bult onderbeen 29 dec 2010 12:49 #19

• Myn
Hoi Allemaa!

Vandaag echo laten maken van mijn bult, en ra ra in het ziekenhuis wisten ze het ook niet zeker..
Het was geen tumor oid, en het was mijn huid maar WAT het dan was, wist de arts niet.

Ben blij dat het geen tumor of iets is, maar wil wel weten wat het dan WEL is!
Maandag met mijn HA overleggen hoe nu verder...

Re:Bult onderbeen 29 dec 2010 19:20 #20

• ikkeanoniem
elke dan zit die van jou wel op een andere plek dan de mijne maargoed ...
Misschien heeft het met teveel sporten te maken ik weet het niet.
Ik heb ook heel erg veel gewandeld en gefietst afgelopen zomer.
Misschien weet je dokter het wel.

lisa gelukkig is het een lipoom en niks erg, maar hoe kan
het dan dat ze op mri opeens niet weten wat het is?
Moest jij voordat je een mri moest maken ook een gesprek
aangaan met de chirurg?
ik moet dat namelijk wel.
over 2 weken ongeveer.
die gaat dan beslissen of mri wel nodig is.
hoe zag het bij jou op de echo eruit?

Myn hoe zag het eruit op de echo dan?
Dus het is je huid, maar dan aan de binnenkant ofzo?
Gelukkig is het geen tumor idd.

succ6 ermee allemaal.
laat het maar horen als jullie nieuws hebben.

Re:Bult onderbeen 03 jan 2011 15:31 #21

• Myn
Ikke anoniem, weet je al wanneer je een MRI mag gaan maken?

Elke, ik heb wel eens gehoord van scheenbeenvlies ontsteking bij teveel hardlopen, maar dat voel je denk ik gelijk wel? En niet later..? (ik ben geen arts natuurlijk)

Op mijn scan kon de arts alleen zien dat mijn huid veel te dik was vergeleken met mijn andere been. Dus niet spier, pees, bot oid.
Ik als leek zijnde kon dat ook wel zien.
S'avonds zit er ook vocht in een deel van de bult, dan zit de elastiek van m'n sok er helemaal in en hij is dan veel groter! Is erg pijnlijk allemaal hopelijk veranderd er snel weat! Ik zit te wachten op het telefoontje van mijn arts...
En krijgen we allemaal meer duidelijkheid, hoor het graag van jullie.

Re:Bult onderbeen 04 jan 2011 09:58 #22

• Myn
Nogmaals langs de ha gegaan, wilde de bult nog een keer bekijken met andere artsen. Ze tasten allemaal in het duister..

Het positieve is dat het niks verontrustends is.. maar wat is het dan wel? De bult zit in de onderhuidse huidlaag (subcutis) en is 7,5 bij 2.5 cm groot.
Heb zojuist bloed geprikt op evt ontstekingen en krijg een antibiotica kuur mee.
Artsen weten het gewoon niet, mocht dit niet helpen dan moet ik over 2 weken weer terug komen.

We wachten maar weer af... :(

Re:Bult onderbeen 04 jan 2011 17:59 #23

• ikkeanoniem
bij een ontsteking moet je toch pijn voelen?
en bij mij mogen ze niet zeggen dat het ''niks'' is zolang ze niet weten wat het is, dus waarom mogen ze bij jullie dan wel meteen zeggen dat het niks is terwijl ze het ook niet weten?
snap er niks van.
ik moet volgende week voor een gesprek om te kijken of mri nodig is.
als er nieuws is laat het maar weer horen.

Re:Bult onderbeen 08 jan 2011 12:58 #24

• Myn
Ja, het is ook allemaal heel vreemd.
De ene arts zet een ander behandeltraject in dan de andere.
De bloeduitslagen waren allemaal negatief. Dus geen ontstekingen gevonden. Zit wel aan de antibiotica, heb ook pijn aan m'n bult, die nog niet weg is.
Wachten af... over 2 dagen ben ik klaar met die kuur, misschien gaat hij dan weg.

Re:Bult onderbeen 08 jan 2011 15:30 #25

• ikkeanoniem
ben benieuwd of die van jou weggaat ...
laat het maar weten
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op