Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Kanker overig

Longkanker met uitzaaiing naar de Hersenen

Longkanker met uitzaaiing naar de Hersenen 31 jul 2006 20:10 #1

• Nancy
Mijn vader strijd nu 5 jaar tegen Kanker..
Wij hebben nog hoop, maar zijn ook realistisch..
Deze maand was de derde operatie, waar zij een groot deel van
een van de tumoren hebben verwijderd.
Mijn vader is thuis gekomen, en kwam een beetje bij..
Nu heeft hij echter al een week geen gevoel meer in zijn benen.
Dit heeft hij nog niet eerder gehad..
Zijn linkerbeen is volledig verlamd, zijn rechter doet het nog een beetje..
De dokters hebben foto's gemaakt, maar kunnen geen reden vinden..
Ik ben op zoek naar soort gelijke verhalen..
Wetende dat ik niets voor mijn papa kan doen..
Zou ik toch wat steun willen zoeken..

04 aug 2006 00:11 #2

• Anoniem
Vreselijk om te lezen en zo herkenbaar!! Wetende dat je helemaal niks voor degene van wie je zoveel houd te kunnen doen is zo moeilijk. Er voor hem zijn en bij hem zijn is wat dat betreft het enige wat je kan doen maar is zo belangrijk voor zowel je vader als voor jou.
Helaas praat ik uit ervaring; mijn vader heeft ook de diagnose longkanker gekregen en had net als jouw vader uitzaaiingen in zijn hersenen. Helaas heeft hij nog maar een klein jaar na de diagnose mogen leven en is nu een paar maanden geleden veel te jong en vroeg overleden.
Waarom jouw vader geen gevoel meer heeft in zijn linker been; Het kan te maken hebben met de tumor in zijn hersenen, het kunnen uitzaaiingen in zijn wervels zijn waardoor de tumor op een zenuw drukt, helaas kan ik het je niet zeggen.

Ik hoop in ieder geval dat je vader niet al te veel pijn heeft!
Hopelijk kunnen jullie nog veel bijelkaar zijn. En altijd HOOP blijven houden is zo ontzettend belangrijk. Ik heb zelf in het jaar dat volgde na de diagnose tot op de dag van zijn overlijden de hoop en het geloof gehad dat die rot ziekte weg zou gaan, op wat voor manier dan ook. Helaas is de werkelijkheid anders.............

Heel veel sterkte gewenst de komende tijd voor jou, je vader en de rest van jouw familie!
Heel veel liefs

04 aug 2006 19:32 #3

• Nancy
Ik weet niet of je nog meeleest..
Maar toch een reactie op het bericht dat je neer zet..

Allereerst wil ik je condoleren en veel sterkte wensen met het verlies van jouw vader..

Ik bedank je voor je berichtje..
De reden van de verlamming, zal een van die 2 dingen zijn.
Dat zeggen de doktoren en wij denken dat ook.
De verlamming verspreid zich al snel naar boven.
Dat brengt veel angst met zich mee, en veel verdriet.

Ik herken me ook in jouw woorden: dat je nog zoveel hoop had..
Dat heb ik nu ook nog, zelfs na 5 jaar!
Ik leef er elke dag mee, ik weet gewoon niet meer wat ik moet voelen..

Maandag word hij opgenomen, om testen te door lopen..
Dan krijgen we te horen, waarom die verlamming is op getreden..
Ik ben vreselijk bang, ik wil mijn papa namelijk niet kwijt..
Toch weet ik dat ik hetzelfde lot als jij zal ondergaan..

Daarom hoop ik ontzettend voor jou, dat je veel steun krijgt..
Zodat je dat vreselijke gemis, draagbaar kan maken..

Liefs,
Nancy

21 aug 2006 00:22 #4

• Nancy
Op 16/8 is mijn vader overleden..
Dat wilde ik graag nog even hierbij vermelden..
Groeten

21 aug 2006 11:40 #5

• Lezer
Nancy, mijn medeleven met het verlies van je vader.

Sterkte met alles .

23 aug 2006 22:19 #6

• Els
Beste Nancy,

Mijn vader is in 2004 aan longkanker overleden, ik weet dus wat jij en je familie hebben moeten doormaken. Gecondoleerd en heel veel sterkte van,

Els

bericht voor nancy 29 sep 2006 18:01 #7

• Irene
Hallo Nancy

Ik ben niet vaak op deze site, maar al surfend ben ik wel eens op zoek naar informatie voor mijzelf.
Ik zag dat jouw vader is overleden op 16 augustus.
Nogmaals gecondoleerd, ik leef met je mee.

Ikzelf heb mijn vader in 1980 op 18 augustus verloren ook aan longkanker wat was uitgezaaid naar zijn hersenen toe.
Ik ben bij hem geweest toen hij overleed en hij is rustig gegaan.
Ik wil je veel sterkte toewensen voor de komende tijd, het zal wel even duren voordat je het een plaatsje kan geven.

xxIrene

re.longkanker 18 okt 2006 13:08 #8

• renata
vreselijk om dit mee te moeten maken, ik heb zxelf in maart dit jaar mijn mams verloren aan longkanker alleen had ze gelukkig geen uitzaaiingen naar haar hersenen.
wel veel uitzaaiingen in haar botten hetgeen veel pijn en ongemak bezorgd heeft bij haar en tenslotte is ze overleden aan een maag of darmbloeding.
ze poepte alleen maar oud bloed en had vooral haar laatste dag heel erg veel pijn.
heb erg veel respect voor mijn mama dat ze zo gevochten heeft en altijd zo vreselijk positief bleef.

longkanker 28 nov 2006 21:14 #9

• Tinie
bij mijn vader zijn wij in de herfstvakantie te weten gekomen dat hij kanker in zijn longen heeft met uitzaaingen in de lymfen woensdag moet hij door de scan om te kijken of er ook uitzaaingen zijn in de hersenen om dat hij steeds slechter gaat lopen en zelf het gevoel heeft dat hij zat is de doktoren verwachten dat hij hooguit nog een jaartje heeft

09 jan 2007 22:14 #10

• bernadette
Gecondoleerd

Mijn vader is ook overleden aan longkanker

Uitzaaiingen in hoofd 22 feb 2008 20:33 #11

• Francine
begin februari zijn er bij mijn man uitzaaiingen in zijn hoofd ontdekt. vrij veel moet ik er wel bij zeggen. na de mri en ct scan hebben de doktoren alleen maar een kleine tumor ( 1cm doorsnee) in zijn long ontdekt. met de bronchoscopie zijn we niets meer te weten gekomen... inmiddels hebben we 5 bestralingen gehad( hoofd) maar weten we eigenlijk niet waar de kanker vandaan komt en wat we kunnen verwachten. groeien er weer nieuwe uitzaaiingen in het hoofd of ergens anders. Heeft iemand ervaring hiermee?

Re:Longkanker met uitzaaiing naar de Hersenen 06 apr 2011 13:39 #12

Kankerpatiënten met leveruitzaaiingen onvoldoende doorverwezen

Kankerpatiënten met uitzaaiingen in de lever profiteren onvoldoende van de toegenomen kwaliteit van leveroperaties. De afgelopen jaren zijn de operaties waarbij deze uitzaaiingen worden verwijderd, sterk verbeterd. Het aantal doorverwijzingen van kankerpatiënten blijft hierbij achter.

Darmkanker staat in de top vier van de meest voorkomende kankersoorten in Nederland. Per jaar krijgen 12.000 Nederlanders te horen dat ze darmkanker hebben, in veel gevallen met uitzaaiingen in de lever. Operaties voor het verwijderen van deze uitzaaiingen zijn in de loop van de jaren steeds succesvoller geworden. Zo toont onderzoek van het UMC Utrecht aan dat dankzij nieuwe combinaties van chemotherapie en chirurgie mensen met uitgezaaide dikkedarmkanker langer leven. Toch lijken patiënten van deze vooruitgang onvoldoende te profiteren, omdat ze van hun behandelaar geen doorverwijzing voor een operatie krijgen.

Bron: www.nfk.nl/nieuws/recent_nieuws/_pid/con...1_elementId/1_343270

Re:Longkanker met uitzaaiing naar de Hersenen 07 mrt 2012 22:49 #13

• willem .
Begin van ziekte ( longkanker ) eerst dacht men longontsteking maar er kwamen fluimen met bloed terug een onderzoek ( longkanker ) de rechtse long moest men verwijderen maar prof zegde ik denk dat het nog niet zo slecht is voor u mevrouw veel mensen leefden nog veel jaren met een long maar dan opstarten met chemo achter 3 maar bericht werkt niet stoppen dan volgde 2 dagen helse hoofdpijn 2 maal bestralen vaststelling uitzaaiingen in hoofd ( hersenen ) en dan melding in kliniek mevrouw gij zult moeten naar huis gaan we kunnen niets meer doen voor u en ja spijtig maar lang zult ge niet meer leven 4 weken later 8 augustus thuis overleden .

Re:Longkanker met uitzaaiing naar de Hersenen 07 mrt 2012 22:59 #14

• willem .
Een antwoord op de vraag van FRANCINE ik heb zopas gelezen dat gij inlichtingen wilde aangaande de uitzaaiingen in de hersenen , wel ik heb vandaag mijn verhaal geschreven en doorgestuurd ge kunt het eens lezen en zoals ik zegde een hopeloos geval dag ja spijtig mevrouw maar uw verhaal en vraag is niet van gisteren zal uw man nog wel leven ?????
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op