Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Kanker overig

water op de longen

water op de longen 10 jul 2004 17:13 #1

• jonas
hallo
ik zit met een vraagje.is het normaal als je water op de longen hebt dat je dan zoveel pijn in de onderrug hebt en zo kortademig bent. bedankt

Re: water op de longen 12 jul 2004 19:00 #2

• Anoniem
Ik weet er niet zoveel van maar...mijn vader heeft tumor genaamd grawitz en hij krijgt telkens vocht in zijn longen waardoor hij kortademig word en we bellen dan ambulance...dus het is zeker niet normaal dat kan ik wel vertellen!

Re:water op de longen 16 aug 2009 01:20 #3

• Lonneke
De longen zitten in een dubbelwandige zak, dit worden de pleurabladen genoemd. Door ziekten kan er vocht ophopen tussen die pleurabladen. Hierdoor wordt de ruimte in de zak voor de longen kleiner. De longen kunnen dus minder expanderen bij het inademen waardoor het lichaam bij iedere ademhaling minder zuurtsof krijgt. Eerst kun je dat opvangen door sneller te gaan ademen, maar later is dat ook niet meer voldoende en word de patient benauwd. Begrijp je?

Re:water op de longen 18 nov 2009 20:19 #4

• Anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op