Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Kanker overig

"wondergezwel" cyste of tumor ?

"wondergezwel&quo​t; cyste of tumor ? 14 nov 2003 14:48 #1

• Anoniem
Mijn zusje (24) is vorige week geopereerd. Ze had al een jaar een cyste in haar baarmeoder zitten die maar niet wegging (ze ging regelmatig op control in het ziekenhuis). bij haar laatste echo zo'n 3 weken geleden werd gemeld nu niet langer meer te wachten en te gaan opereren. De cyste was inmiddels aan haar eierstok verkleefd en ookdie hebben ze weg moeten halen.

Mijn moeder (56) is 2 jaar geleden ook geopereerd, bij haar zijn baarmoeder en eierstokken weggehaald. Een tumor is verwijderd en alles is goed gekomen. Ik (29) vraag me af of ik een risico loop dit ook te krijgen, heb geen kinderen. men zegt dat wanneer je kinderen hebt gehad dat je hier eerder last van kunt krijgen ????

Hetgeen wat ze bij mijn zusje weg hebben gehaald klinkt heel akelig en kan me er van alles in mijn hoofd van halen: het had een doorsnede van 9.6 cm en bestond uit haren, nagels, tandjes, weefsel en talg !?!?

Hebben jullie enig idee waar ik hierover meer info kan vinden of kunnen jullie mij helpen ????

Bedankt alvast!!

14 nov 2003 15:14 #2

• Anoniem
Dat is een teratoom, een gezwel dat bestaat uit verschillende, goed ontwikkelde weefsels, zoals huid met haren en klieren, hersen-, been-, en spierweefsel en tanden, op een plaats waar deze niet horen voor te komen. Teratomen kunnen zowel goed- als kwaadaardig zijn. Een kwaadaardig teratoom moet beschouwd worden als een kiemceltumor.

"wondergezwel&quo​t; cyste of tumor ? 18 nov 2003 09:13 #3

• Anoniem
Hartstikke bedankt voor deze reactie !
Ik ben door deze omschrijvingen van het "wondergezwel" al weer heel wat wijzer geworden via Internet.

Groetjes.

Re: "wondergezwel&quo​t; cyste of tumor ? 12 aug 2004 23:41 #4

• Anoniem
Anonymous schreef :
Mijn zusje (24) is vorige week geopereerd. Ze had al een jaar een cyste in haar baarmeoder zitten die maar niet wegging (ze ging regelmatig op control in het ziekenhuis). bij haar laatste echo zo'n 3 weken geleden werd gemeld nu niet langer meer te wachten en te gaan opereren. De cyste was inmiddels aan haar eierstok verkleefd en ookdie hebben ze weg moeten halen.

Mijn moeder (56) is 2 jaar geleden ook geopereerd, bij haar zijn baarmoeder en eierstokken weggehaald. Een tumor is verwijderd en alles is goed gekomen. Ik (29) vraag me af of ik een risico loop dit ook te krijgen, heb geen kinderen. men zegt dat wanneer je kinderen hebt gehad dat je hier eerder last van kunt krijgen ????

Hetgeen wat ze bij mijn zusje weg hebben gehaald klinkt heel akelig en kan me er van alles in mijn hoofd van halen: het had een doorsnede van 9.6 cm en bestond uit haren, nagels, tandjes, weefsel en talg !?!?

Hebben jullie enig idee waar ik hierover meer info kan vinden of kunnen jullie mij helpen ????

Bedankt alvast!!
OH IK HOOP ZO DAT JIJ DIT NOG LEEST!!!!
MIJN MOEDER HEEFT VORIGE WEEK ALLERLEI ONDERZOEKEN GEHAD,UITSTRIJKJES ,CURRETAGE BLOED PRIKKEN ,MRI SCAN.
I.V.M PIJN IN ONDERRUG EN BUIK zOALS EEN MENSTRUATIE.WAT ZE AL JAREN NIET MEER HEEFT.PLUS OOK WAT BLOEDVERLIES.
2 MAANDEN GELEDEN HAD ZE DIT OOK ,TOEN BLEEK NA EEN UITSTRIJKJE BIJ DE HUISARTS DAT ALLES ER KEURIG UITZAG EN DAT ZE PAS OVER 5 JAAR WEER MOEST .
NU HEEFT ZE DUS WEER DEZELFDE KLACHTEN VANDAAR DEZE ONDERZOEKEN.
WAT VOOR TUMOR EN WAAR HAD JOUW MOEDER DEZE?
WE MAKEN ONS ONGERUST WANT WE MOETEN NOG STEEDS WACHTEN OP ALLE UITSLAGEN.

Re: "wondergezwel&quo​t; cyste of tumor ? 12 aug 2004 23:42 #5

• Anoniem
Anonymous schreef :

Bedankt alvast!!

12 aug 2004 23:51 #6

• Anoniem
DIT BOVENSTAANDE VERHAAL STAAT ER 1 KEER TE VEEL,MAAR IK HOOP DAT IEMAND MIJN REACTIE HIEROP LEEST,ZEKER DE PERSOON IN KWESTIE!!!

16 sep 2004 21:26 #7

• Anoniem
Anonymous schreef :
DIT BOVENSTAANDE VERHAAL STAAT ER 1 KEER TE VEEL,MAAR IK HOOP DAT IEMAND MIJN REACTIE HIEROP LEEST,ZEKER DE PERSOON IN KWESTIE!!!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op