Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Doe hier de slaaptest!

Heeft u wel eens slaapproblemen of last van snurken, vermoeidheid of concentratieproblemen?
Doe dan onderstaande medisch erkende slaaptest van Dokter.nl, om ernstige gezondheidsproblemen te voorkomen. De uitslag van de vragenlijst geeft aan of er bij u wel of geen verhoogd risico is op een slaapstoornis.

Geef aan wat op u van toepassing is:

1. U snurkt
Maak a.u.b. een keuze

2. Bent regelmatig vermoeid
Maak a.u.b. een keuze

3. Last van apneus  (door partner vastgestelde ademstops tijdens slaap)
Maak a.u.b. een keuze

4. Hoge bloeddruk
Maak a.u.b. een keuze

5. U heeft duidelijk last van overgewicht (BMI= bodymassindex > 35)
Maak a.u.b. een keuze

6. Ouder dan 50 jaar
Maak a.u.b. een keuze

7. Halsomvang is meer dan 40 cm
Maak a.u.b. een keuze

8. U bent een man
Maak a.u.b. een keuze

Uitslag vragenlijst

Vul hieronder uw naam en e-mailadres in en ontvang binnen enkele ogenblikken per mail de uitslag op uw ingevulde vragenlijst.

Achternaam
Vul a.u.b. uw achternaam in

Uw e-mailadres
Geef a.u.b. een e-mailadres op

Vink a.u.b. de algemene voorwaarden aan

Uw privacy zal te allen tijde gerespecteerd worden. Dat betekent dat er geheimhouding rust op uw persoonlijke en medische gegevens. Uw gegevens zullen dan ook nooit aan derden verstrekt worden.

Ik wil graag gebeld worden door een KNO-arts als er een substantieel risico bestaat op OSAS:

Uw telefoonnummer (optioneel)
Ongeldige invoer

Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij
Is dit kanker?

bult achter oor?

bult achter oor? 10 jul 2009 12:48 #1

• Jelle
Hallo! Ik ben een jongen van 14 jaar en heb eergisteren een bultje achter mijn oor ontdekt. Het doet geen pijn, maar ik kan hem wel een beetje heen en weer duwen.

Wat kan dit zijn?
Laatst bewerkt: 06 dec 2011 20:44 door Anoniem1.

Re:bult achter oor? 13 jul 2009 16:03 #2

• Wilma
waarschijnlijk is dit een vetbult deze verdwijnd naar enkele dagen mijn zoontje heeft er ook wel eens last van gehad maar in ieder geval goed in de gaten houden en als je het echt niet vertrouwd even langst de huisarts

Re:bult achter oor? 08 aug 2009 20:52 #3

• bultje achter oor
hallo
ik heb ook een bult achter het oor,je ziet hem ook goed als je oor naar voor doet.
hij zit er nu zoon 5 weken ben gister naar vervanger huisarts geweesr
wist niet wat het was en moest het nog maar ff aankijken.vind het door eng omdat hij er al behoorlijk lang zit hij is ook gevolig wat kan dit toch zijn??

Re:bult achter oor? 31 okt 2009 15:03 #4

• daisy
onstoken talgklier?
waarom ga je niet naar de dokter?

Re:bult achter oor? 23 nov 2009 20:06 #5

• cindy
Hallo,

ik heb ook een bolletje achter mijn oor.
ik ben naar de dokter geweest en hij zei dat dit een cyste kan zijn of een gezwollen klier.
Ik heb dit zelf al een half jaartje en het verandert niet, het wordt niet groter.
Maar toch blijf ik ongerust.

Re:bult achter oor? 15 mrt 2010 20:42 #6

• anam
mijn dochter (32jr)had een bult op haar hoofd achter haar oor
ze had het zelf niet geweten voordat de kapster die haar haar waste het tegen haar zei
de bult groeiede langzaam maar werd wel steeds groter
inmiddels is de bult operatief verwijderd bij een dagopname
het was een spontane vergroeiing van het bot
ze is nu blij dat het gebeurd is en heeft nergens last van
maar tot die tijd waren wel flink ongerust.
dus heb je zoiets
ga naar de dokter en laat het verwijderen dan ben je er vanaf.
sterkte

Re:bult achter oor? 13 apr 2010 02:59 #7

• anam

Re:bult achter oor? 03 jun 2010 22:13 #8

• anam
Hallo,

Ook ik heb sinds een week of 4 een bultje achter mijn li-oor.
Dan is net of het weg is, en een dag later zit het er weer.
Ik ben ook al zo bang.
Mijn vriendin die in de medische wereld werkt zegt dat dit vaker voorkomt, maar ik ben toch bang.
Er zit geen wit kopje op?
Wat kan het zijn?

Re:bult achter oor? 20 sep 2010 15:45 #9

• soof
ja ik heb precies hetzelfde :O
ik ben bang maar ik weet niet of het kanker ofzoiets is?
het is bij mij bij mijn linkeroor en het doet ook geen pijn nee ?

Re:bult achter oor? 31 okt 2010 00:58 #10

• .
OMIJNGOD, dat heb ik dus ook?
ik maak me er echt zorgen om. bij dat soort dingies denk ik gelijk aan kanker.
ik weet niet wat ik moet doen.
maar het is een heel klein bultje. en je kan het heen en weer duwen, het doet een klein beetje pijn, huisarts??

Re:bult achter oor? 05 nov 2010 20:00 #11

• ricardo
niks aan de hand. mijn zoon had het ook. dus wij waren al bang dat we ons zoon op jonge leeftijd zouden verliezen. dus we gingen naar de dokter mijn vrouw had de zakdoeken al mee om de klap op te vangen. maar het bleek gewoon wild vlees te zijn. de dokter wou hem wel verwijderen.
gr.ricardo
Laatst bewerkt: 06 dec 2011 20:46 door Anoniem1.

Re:bult achter oor? 21 feb 2011 00:03 #12

• jesse
doe maar rustig hoor je heb geen kanker.wat jij heb is mischien keloid. dat is een littekenweefsel ik weet niet zeker of het zo is maar google maar gewoon, als het erop lijk heb je dat. ga gewoon naar de dokter.

Re:bult achter oor? 26 feb 2011 23:57 #13

Re:bult achter oor? 09 okt 2011 22:09 #14

• anoniempie
ik heb ook een bultje achter me rechter oor en hij zit er al 3 maanden moet ik er mee naar de huisarts hij doet geen pijn en kan ook niet bewegen.

Re:bult achter oor? 06 dec 2011 19:39 #15

• Hoe gaat ie?
Toen ik klein was had ik dit ook. Na 4 weken zijn mijn ouders naar de dokter geweest, en die verwees ons door naar Leuven. Daar is het verwijderd. De dokter zei dat het een goedaardig gezwel was, maar wist het ook niet zeker. Als je dit hebt, ga dan naar de dokter.

bult achter mijn oor. 07 dec 2011 22:37 #16

• Inge
Hallo,
Ik heb een bultje op mijn rechter oor maar niet op mijn linker, en hij is er al meer dan 3 jaar en nu begint hij steeds meer pijn te doen.

Groetjes inge.

Re:bult achter mijn oor. 10 dec 2011 20:45 #17

• Rob
Ik heb dit dus ook al, het is alleen best gevoelig bij mij als ik erop druk. En het lijkt een beetje te groeien. Van de week maar afspraak maken bij huisarts voor zekerheid.

groetjes

Re:bult achter oor? 07 mei 2012 22:59 #18

• Levi
heb net ondekt dat ik ook zo'n bult hebt kweet niet zkkr maar bang ben ik wel ik hoop dat het niet al te erg is want ik wil nog wat genieten van het leven dus ik steun jullie alvast en ik hoop dat iemand me kan vertellen wat dit is

Re:bult achter oor? 09 mei 2012 14:05 #19

Hallo Levi, alleen een arts kan vaststellen wat voor bult jij hebt, dus het best maak je even een afspraak met je huisarts. Laat je weten hoe het verder gaat met je?

Groetjes

Re:bult achter oor? 22 jun 2012 14:53 #20

• lukas
Ik heb ook al 2 jaar een bult , verdikking achter me oor.
Ben naar de huisarts geweest .
En die zei dat het gewoon een vetbult was.
Ik heb hem door de huisarts laten verwijderen .
snel en pijnloos.
Nu zie ik er weer glad uit haha .
Dus ga gewoon even langs.
Meestal is het niks bijzonders.

Re:bult achter oor? 23 okt 2012 11:56 #21

• michelle
ik heb dit dus ook al meer dan 1 jaar en begint nu te groeien en heb al 2 weken lang van hoofdpijn en 2 x al spontane bloedneus gehad en ik ben bijna 15 jaar

Re:bult achter oor? 23 okt 2012 12:07 #22

@Michelle, ga dan even naar de huisarts. Alleen hij kan beoordelen wat dat bultje is.

Re:bult achter oor? 23 mrt 2013 01:14 #23

• my
Ik heb ook een bult achter mn linker oor, ik kan hem niet bewegen en het doet ook geen pijn. Wel heb ik al zo ongeveer al een half jaar last van hoofdpijn.

Re:bult achter oor? 23 mrt 2013 16:45 #24

Waarom gaat er niemand met deze klacht naar de huisarts? En waarom post niemand nou eens wat zijn of haar bult(je) is of was?!

Re:bult achter oor? 27 mrt 2013 21:00 #25

• zakaria
hallo,
ja ik heb al heel mijn leven lang zo'n bultje achter mijn oor het stoort me niet echt doet ook geen pijn, maar ik zou graag willen weten wat het is
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op