Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Tips voor snellere haargroei???

Tips voor snellere haargroei??? 11 jan 2007 16:53 #1

• Qt.
Hallo allemaal. Ik wil graag mijn haar weer lang laten groeien, maar het gaat me niet snel genoeg. Ik slik huid, haar, nagels vitamine pillen maar ik weet niet of deze nou echt werken. Ik heb wel eens ergens gelezen dat je ui of knoflook op je hoofdhuid moet smeren en dat je haar dan sneller gaat groeien. Weet iemand of dit echt waar is? Of zijn er nog andere tips?? Bedankt.
Laatst bewerkt: 11 mei 2011 21:15 door Anoniem1.

Tips voor snellere haargroei??? 11 jan 2007 18:24 #2

• samantha
hoi!!

slik vitamine B, of eet producten waar deze vitamine in verwerkt zit.
Verder op tijd je puntjes laten knippen.
Of een hoofdhuid massage schijnt ook te helpen. Ben zelf ook bezig met laten groeien
dus succes ermee!
Groetjes samantha
Laatst bewerkt: 18 mei 2011 21:05 door Anoniem1.

Tips voor snellere haargroei??? 14 jan 2007 11:47 #3

• marianne
ik moet om de 3 weken me haar bij laten knippen
het groeit zo hard sins ik me haar elkedag fohn ik maak me haar niet nat gewoon op drooghaar fohn het in model let maar eens op in de zomer groeit je haar ook sneller
ga het ook eens doen fohnen elkedag
Laatst bewerkt: 18 mei 2011 21:06 door Anoniem1.

Tips voor snellere haargroei 18 jan 2007 16:00 #4

• Elseliene
Naar mijn weten wordt je haar alleen maar droger van vaak fohnen... Als je het wilt laten groeien zou ik dat dus juist niet doen.
Laatst bewerkt: 11 mei 2011 21:14 door Anoniem1.

Tips voor snellere haargroei??? 24 jan 2007 14:18 #5

• Sam!
ik heb nog een paar hele goeie tips gevonden om je haar sneller te laten groeie!
koop Silicium bij je apotheek, 10 druppels ervan in een glas water en opdrinken, het schijnt ruim 3 cm per 3weken te groeien!!!
of smeer knoflook of olijfolie op je hoofdhuid en masseer het ermee, het WERKT!
doe ook es een masker met olijfolie en een gelkutst ei, doet ook wonderen....bij het uispoelen wel met niet te warm water anders gaat het ei stollen en kun je het moeilijk uit je haar krijgen.
Heel veel succes!!!!

Tips voor snellere haargroei??? 23 feb 2007 11:53 #6

• ik
ik geloof niet in al die verhalen ,ik bedoel het komt toch van binnenuit ,dus iets op je haar smeren lijkt me al helemaal niet helpen.
ik denk niet dat je dit kan stimuleren alleen weet ik wel hoe gezonder je leeft hoe beter je haar eruit ziet en groeit.

Re:Tips voor snellere haargroei??? 23 jul 2009 03:45 #7

• Anoniem
hoi, wie weet er een middeltje voor haargroei, zodat je haar sneller gaat groeien, wil graag lang haar, maar mijn haar groeit erg langzaam

Re:Tips voor snellere haargroei??? 23 jul 2009 03:47 #8

• Anoniem
Hoi,
Ik ben 25 jaar, student en ik heb een haarprobleem. Ik wil zo snel mogelijk met finasteride (b.t.w. ik gebruik ook minoxidil maar dat werkt niet echt) beginnen, maar ik heb geen visa kaart! Dus weet iemand een site waar ik finasteride zonder visa zou kunnen bestellen? Of is hier iemand die zo goed zou zijn en voor mij ergens fina zou bestellen? ) Help mij!

Chris

Re:Tips voor snellere haargroei??? 23 jul 2009 03:47 #9

• Anoniem
Je kunt het beter niet online kopen, hierbij meer informatie over het middel

Propecia??/ finasteride /`haargroeipil?

Sinds december 1997 is Propecia? (=finasteride) toegestaan in de Verenigde Staten als behandeling van de mannelijke kaalheid en sinds september 1998 in de ons omringende landen. Het middel wordt soms ook een haargroeipil `genoemd?.Dit middel is uitsluitend geschikt als behandeling van haaruitval bij mannen!Onderzoek heeft aangetoond dat 1 maal daags 1 capsule finasteride 1mg in geval van beginnende kaalheid bij een groot aantal gebruikers (plm. 80%) verder haaruitval kan voorkomen. In sommige gevallen treedt er tevens nieuwe haargroei op van de kale plekken. Resultaat ziet men pas na tenminste vier maanden. Het middel heeft alleen effect zolang men het gebruikt. Als men stopt is haaruitval weer te verwachten.De kans op bijwerkingen is gering. Slechts een gering aantal (plm. 1-2% van de gebruikers) klaagde over potentiestoornissen.Er werden geen andere noemenswaardige bijwerkingen gezien.Er is geen gevaar voor de partner van de gebruiker van finasteride indien zij zwanger is of wenst te worden. Een zwangere vrouw mag echter geen gebroken capsules aanraken, er is dan een (theoretische) kans dat finasteride via de huid wordt opgenomen wat de normale ontwikkeling van een mannelijke vrucht zou kunnen verstoren.Omtrent eventuele bijwerkingen op de zeer lange termijn zijn op dit moment weinig gegevens beschikbaar. (De duur van het onderzoek was 2 jaar; met een follow-up tot inmiddels 6 jaar)Echter, finasteride wordt al sedert vele jaren in hogere dosering (5mg per dag) door oudere mannen met prostaatklachten gebruikt zonder noemenswaardige bijwerkingen.

De Nederlandse registratie (goedkeuring) van Propecia? (finasteride 1mg) wordt tegen het einde van 2002 verwacht.

Re:Tips voor snellere haargroei??? 23 jul 2009 03:48 #10

• Anoniem

Re: Tips voor snellere haargroei 01 jan 2010 17:37 #11

• -
Werkt het ook met brandnetelthee?
Laatst bewerkt: 11 mei 2011 21:09 door Anoniem1.

Re: 05 jan 2010 15:41 #12

• Milou
Ik heb ook gehoort dat je haar juist uitdroogt van tevaak fohnen.. De warmte in de zomer is inderdaad goed voor je haar maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het licht, en Vitamine E

Re:Tips voor snellere haargroei??? 11 jan 2010 18:55 #13

• Lovely
hoi hoi

de puntjes van je haar knippen is geen aanrader want het haar gaat er niet sneller op groeien het haar komt uit de haarzakjes in die zitten onder je hoofdhuid en dus niet uit de puntjes....

Re:Tips voor snellere haargroei??? 22 jan 2010 19:18 #14

• anoniem
Ja, dat is ook wel zo dat het uit de haarzakjes komt, maar het voedt via de onderkant, dus gewoon bijhouden met puntjes knippen.
Laatst bewerkt: 29 jun 2011 12:03 door Anoniem1.

Re: 27 feb 2010 20:59 #15

• h
Moet je dat elke dag drinken zo'n glas water met die druppels erin?

Gr

Re:Tips voor snellere haargroei??? 28 feb 2010 16:57 #16

• Durk
Zon is het beste haargroeimiddel dat er is. Zonlicht verzorgt namelijk de vitamine D huishouding van het lichaam. Verder is gezond leven, eten en drinken de beste motor om het haar mooi en gezond te laten groeien.

Re:Tips voor snellere haargroei??? 27 aug 2010 00:44 #17

• Anneke
of je me nu voor gek verklaard of niet. ik heb 2 potjes saini herbal hairoil besteld. wel duur maar goed. ik heb er ervaring mee. het is een natuurlijk product. je smeert voor je gaat slapen je hoofdhuid in met die olie. je beklopt 1 minuut je hoofdhuid met je vingertoppen. je gaat lekker slapen.slapen is voor je haar groei ook van belang.remslaap. de volgende dag was je het haar uit. je styled het zoals je gewent bent.elke avond moet je dit doen. mijn haar was toen ontzettend kort geknipt door de kapper. binnen een maand 2 tot 3 cm erbij. en je krijgt nieuw haar erbij.stoppeltjes op je hoofdhuid. ik hoop dat ik het gauw krijg. hou jullie op de hoogte

Re:Tips voor snellere haargroei??? 31 aug 2010 20:39 #18

• Leoni
je haar groeit in de zomer sneller door de vitamine D van de zon..

Als je je haar wil laten groeien moet je absoluut niet om de 5 weken naar de kapper gaan... je laat steeds het aangegroeide haar er weer af knippen.

En ik heb gehoord dat Rozemarijnolie mengen met shampoo je haargroei stimuleert.

xxx Leoni

Re:Tips voor snellere haargroei??? 31 aug 2010 20:42 #19

• Anoniem
Rozemarijnolie mengen met shampoo heeft geen onvloed op de snelheid van de haargroei.
Laatst bewerkt: 01 sep 2010 20:19 door .

Re:Tips voor snellere haargroei??? 14 sep 2010 19:50 #20

• job
Ik heb ooit een keer F.A.S.T. shampoo gebruikt wat een onzin werkt voor geen meter, nu zit ik weer met het zelfde probleem weer me haar verpest bij de kapper. Wil graag me haar laten uitgroeien. Ik merk altijd in de zomer dat het met giga snelheid groeit, maarja aangezien er geen zon meer is, kan zonnebanken ook helpen?? Iemand ervaringen?? thnx

Re:Tips voor snellere haargroei??? 13 okt 2010 13:59 #21

• anoniem
Ook ik gebruikte ooit een keer F.A.S.T het hielp bij mij wel iets.. niet veel maar iets..
Tegenwoordig slik ik elke dag Huid, haar en Nagels pillen van de kruidvat.. Elke dag 3 keer daags 3 tabletten van biergist pillen.. ook masseer ik mijn hoofdhuid vaker op een dag zachtjes 2 minuten. 2 keer in de week een eigen gemaakte masker van zoals hier al ergens staat, van olijfolie en ei. Dat laat ik een uurtje intrekken.

Voor ik ga slapen doe ik elke avond nog beautiful age in mijn haren dat laat ik intrekken. Dit hoef je ook niet uit te spoelen, je haar voelt de volgende dag gewoon hetzelfde aan als de dag ervoor..:D

Het werkt bij mij allemaal mijn haar groeit snel. Je haar groet ong. 10 tot 12 cm per jaar. Mijn haar is veel sneller gegroeit..! In September 2009 mijn haar extreem kort geknipt omdat het helemaal dood was van het verven.. In december was het al flink gegroeit.. en nu een jaar later kan ik het al weer helemaal in een staart doen(en dat terwijl ik intussen ook al weer een paar keer naar de kapper ben geweest) Nou zijn er mensen die zeggen dat kan niet.. maar dat kan dus wel..!! alleen bij de ene werkt het wel en bij de andere niet..

Hoop dat je hier iets mee op geschoten bent!!

Re:Tips voor snellere haargroei??? 09 jan 2011 09:45 #22

• daniek
Iemand zei dat je je haar niet hoeft te knippen omdat je puntjes onderin zitten en je haar uit je hoofd groeit. Zeker niet als je lang haar als resultaat wilt. Dat komt namelijk door dat als je gespleten haarpunten hebt, je haar dood is en vanzelf afbreekt. Als je je haar dan nog niet gaat knippen dan breekt het steeds verder af, maakt niet uit hoe gezond jou haar is. dus beter ga je wel voor het haar knippen!!

Re:Tips voor snellere haargroei??? 09 jan 2011 09:50 #23

• Wanda
Je moet natuurlijk niet te vaak naar de kapper gaan en/of een heel stuk van je haar afknippen. Maar je moet NIET overwegen geen puntjes te knippen. Als je om de 3 maanden je puntjes bij laat werken, krijg je op denk duur gezond, mooi lang haar. Dat is veel beter dan lang dood haar, toch?

Tips voor snellere haargroei 18 mrt 2011 16:07 #24

Re:Tips voor snellere haargroei??? 11 mei 2011 20:08 #25

• Lieke.!!
hallo

ik heb mijn haar nu al meer dan een jaar laten groeien, en er is nog maar 3 centimeter bij gekomen. ik haat dat. mijn haar groeit zo sloom!!
tips voor mensen die niet naar de winkel hoeven voor al dat spul??

xx alvast bedankt!!
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op