Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Wondroos

Wondroos 23 aug 2004 19:13 #1

• Anoniem
Mijn vriend heeft zondag weer wondroos opgelopen. De vorige keer (een jaar geleden) heeft hij dat gehad, en nou hebt hij het weer. Hij heeft al een pencilinekuur gekregen. Maar nu is mijn vraag: Hoe kan dat het weer terug komt en hoe kan het voorkomen worden?

24 aug 2004 13:22 #2

• Anoniem
De infectie met streptococcen in de lymfevaten kan deze vaten nog sterker beschadigen dan v??r de infectie, waardoor de afvoer van lymfevocht verder verslechtert en daarmee de kans op een nieuwe erysipelas toeneemt.
Sommige mensen hebben voortdurend terugkerende erysipelas. Aan hen wordt vaak een onderhoudskuur met antibiotica voorgeschreven.

Re: Wondroos 18 jan 2005 22:23 #3

• ervaringsdeskundige
Anonymous schreef :
Mijn vriend heeft zondag weer wondroos opgelopen. De vorige keer (een jaar geleden) heeft hij dat gehad, en nou hebt hij het weer. Hij heeft al een pencilinekuur gekregen. Maar nu is mijn vraag: Hoe kan dat het weer terug komt en hoe kan het voorkomen worden?

Ik al sinds 13 jaar last van wondroos de laatste jaren zelfs maandelijks. Dus ja, het kan terugkomen maar het hoeft niet. Het ligt er denk ik aan hoe snel je bij de eerste symptomen de juiste behandeling heb gehad. Natuurlijk ook hoe je op de medicijnen reageerd. Ik reageerd op geen een medicijn waardoor behandeling zeer moeilijk is. Ook is het medisch nog niet bewezen dat het 100% wondroos is. Alle syptomen komen overeen. Voorkomen is goed letten op wondjes aan de voeten, tenen en benen. Succes.

Wondroos 23 feb 2005 14:33 #4

• Janke
4 ? 5 weken geleden had ik voor het eerst wondroos.
Nu zit ik er weer mee.
Nu is allen mijn oor rood en dik.
Toen de hele kant van mijn rechter gezicht.
Ik zag er niet uit, kwam ook niet buiten.
Hoe kan het dat ik er nu zo gevoelig voor ben ?
Ik heb al jaren een klein plekje ecseem achter mijn oor.
Dit is waarschijnlijk de boosdoener
Nu heb ik daar ook weer een creme voor gekregen.
Maar esceem is hardnekkig.

wondroos 25 feb 2005 22:42 #5

• martha.valk
ikhebaan mijn linker been een grote bruine plek, die is zeer gevoelig en is kokend heet en het jeukt ook af en toe er zitten ook witte schilfertjesop
en ik kan soms mijn been niet stil houdendan krijg ik harde steken mijn been is soms erg opgezwollenkunt u mijn advies geven wat ik moet doen
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op