Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm.

rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 05 sep 2003 08:59 #1

• Anoniempje
Ik heb een een poosje (van de ??n op de andere dag) een paar rode vlekjes op m'n linkerarm die in een ringvorm op m'n arm zitten.
Het ziet er niet superernstig uit en ik heb er helemaal geen last van, maar ik zou toch willen weten wat het is omdat het (nog) niet weggaat.

M.v.g. Anoniempje

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 23 nov 2003 11:09 #2

• Anoniem
Ik heb al ruim 5 jaar op mijn wijsvinger, in de vorm van een hoefijzer, een rode rand. Het is in de afgelopen jaren van het topje van mijn vinger richting de hand gegaan. Dus het lijkt alsof het zich verplaatst. Soms brandt het, maar het jeukt niet. Nu is het heel groot en begint het te ontsteken. De huisarts herkende het ook niet. Ik ga nu maar naar een dermatoloog. :?:

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 01 mrt 2004 14:37 #3

• remo
Anoniempje schreef :
Ik heb een een poosje (van de ??n op de andere dag) een paar rode vlekjes op m'n linkerarm die in een ringvorm op m'n arm zitten.
Het ziet er niet superernstig uit en ik heb er helemaal geen last van, maar ik zou toch willen weten wat het is omdat het (nog) niet weggaat.

M.v.g. Anoniempje

Hallo,
Ik heb op mijn arm ook een vlek in de vorm van een ring en weet ook niet wat het is, het jeukt ook niet en ziet er een beetje eczeemvormig uit maar dan echt met een ronde iets dikkere ring eromheen. Hij is ook groter geworden in de loop der tijd. Ik weet ook niet of er iets mee te maken heeft of je naar het buitenland bent geweest maar die van mij is na mijn verblijf in Zuid Amerika ontstaan. Als je nog iets meer hebt gevonden hierover of iemand anders weet iets zou ik het graag willen weten.

01 mrt 2004 23:39 #4

• Anoniem
Mijn vriend had schimmel tussen zijn tenen en ook vle4kjes aan zijn armen en droge plekken wat ook op eczeem lijkt. Hij is naar de huisarts gegaan en die zei dat die plekjes een reactie is van de schimmel aan zijn tenen. Hij heeft zalfjes gekregen en moet de kuur afmaken. Jullie kunnen ook naar de huisarts en dan krijg je te horen wat jullie hebben. Succes!

02 mrt 2004 16:35 #5

• puk
dag allemaal,

is een van julllie ooit een keer door een teek gebeten?
soms weet je dat niet, soms ook wel, maar wat ik weet is dat je na zo'n beet , kan een hele lange tijd later zijn, een kringvormige plek kunt krijgen op je lichaam, zo ja, moet je direct contact opnemen met je dokter, i.v.m. ziekten etc......... ik zou er toch even naar vragen bij huisarts.

succes

17 mrt 2004 11:21 #6

• s
hallo allemaal
als er een duidelijke rode rand omheen zit.
is het vaak ringworm. (is ook besmettelijk) dat is een soort bacterie.
en daar moet je even mee naar de dokter die geeft een zalfje mee en het is over.
groetjes

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 19 mrt 2004 15:35 #7

• Anoniem
Anonymous schreef :
Ik heb al ruim 5 jaar op mijn wijsvinger, in de vorm van een hoefijzer, een rode rand. Het is in de afgelopen jaren van het topje van mijn vinger richting de hand gegaan. Dus het lijkt alsof het zich verplaatst. Soms brandt het, maar het jeukt niet. Nu is het heel groot en begint het te ontsteken. De huisarts herkende het ook niet. Ik ga nu maar naar een dermatoloog. :?:

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 19 mrt 2004 15:38 #8

• pizzagirl
Anonymous schreef :
Ik heb ook een plek op m'n hand in de vorm van een hoefijzer. De dermatoloog zegt dat het granulo annulare is. Een bacterie die volkomen onschuldig is en niet besmettelijk is. Soms gaat het na jaren vanzelf over. Ik ben benieuwd wat jullie ontdekt hebben??

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 12 mei 2004 16:38 #9

• frys
ik heb jaren geleden ook een rondje op mijn arm gehad en dat was een heksenkring (een soort schimmel infectie). bij mij jeukte het en zag er zo uit; een rode rond iets opgedikt en in het midden gewoon normaal vel. het kwam bij mij bij het vee weg. ik was namelijk altijd aan het paardrijden op een boerderij. ik kreeg er zalf voor en het was zomaar weer verdwenen.
succes
groetjes frys

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 23 mei 2004 13:00 #10

• Fish
Anoniempje schreef :

M.v.g. Anoniempje

Dit klinkt inderdaad als RINGWORM, een hardnekkige bacterieinfectie. Dat ziet er uit als een serie kleine pukkeltjes die duidelijk een ringvorm hebben. In het midden van de plek is je huid vaak normaal of een beetje bleker of roder dan de rest van je huid. Het is zeer besmettelijk en komt vaak voor bij kinderen. Ringworm is vooral vervelend als je het in je haar krijgt. Op de besmette plek kan je haar uitvallen en dus kale plekken veroorzaken, wat in ernstige gevallen (als je het niet behandeld) ook blijvend kan zijn.

Ik heb jarenlang op een kinderdagverblijf gewerkt en daar kan het een ware epidemie zijn. Je huisarts kan vaststellen of het ringworm is, maar let op! Lang niet alle huisartsen herkennen het als zodanig!!
Zo mogelijk nog belangrijker: nadat je zalf van je huisarts hebt gekregen: goed de aanwijzingen volgen. Dat betekent dus dat je (nadat de plek verdwenen is) nog TWEE WEKEN moet DOORSMEREN!! Anders komt het net zo snel weer terug. De geinfecteerde plek kan je het beste bedekken met een ruime pleister, dan heb je ook minder kans jezelf (of anderen) op andere plaatsen te besmetten.

Succes!! 8)

25 aug 2004 23:02 #11

• Anoniem
heb ze ook
Granuloma annulare is het
Lijkt in eerste instantie op een ringworm

Granuloma annulare 22 dec 2004 18:48 #12

• Kris
Anonymous schreef :
heb ze ook
Granuloma annulare is het
Lijkt in eerste instantie op een ringworm

Wat heb je eraan gedaan?
Is het nu over?

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 30 dec 2004 20:52 #13

• natascha
dat is ringworm een soort schimmelinfectie die besmettelijk is vooral bij kinderen.
Als je naar de dokter gaat krijg je er een zalfje voor.
Ik weet niet of je in aanraking komt met kinderen maar je moet doorgaan met behandelen tot iedereen in je omgeving er vanaf is bij mijn zoontje op de opvang heeft dit geheersd een maand of 4 omdat niet iedereen er voor behandeld werd :lol:

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 17 jan 2005 22:16 #14

• Anoniem
natascha schreef :
dat is ringworm een soort schimmelinfectie die besmettelijk is vooral bij kinderen.
Als je naar de dokter gaat krijg je er een zalfje voor.
Ik weet niet of je in aanraking komt met kinderen maar je moet doorgaan met behandelen tot iedereen in je omgeving er vanaf is bij mijn zoontje op de opvang heeft dit geheersd een maand of 4 omdat niet iedereen er voor behandeld werd :lol:

20 feb 2005 16:54 #15

• Anoniem
s schreef :
hallo allemaal
als er een duidelijke rode rand omheen zit.
is het vaak ringworm. (is ook besmettelijk) dat is een soort bacterie.
en daar moet je even mee naar de dokter die geeft een zalfje mee en het is over.
groetjes

Hallo, Volgens mij is ringworm alleen besmettelijk voor jezelf en kan het opkomen als je weerstand wat lager is. Zou iniedergeval langs de dokter gaan, dan weet je het zeker. Succes.....

vlekken 23 mrt 2005 11:44 #16

• Anoniem
hallo ik heb de ziekte sle maar door die ziekte vlekt mijn huid heel erg die vlekken zijn de ene keer heel goed zichtbaar en de andere keer valt het wel mee.
maar ik mag nooit meer in de zon want die uv stralen wekt de ziekte blijkbaar op,nu was mijn vraag mag dus ook nie tonder de zonnenbank,maar nu heb je speciale spuitcabines die er voor zorgen dat je niet onder de lampen hoeft en dat je ja klinkt heel gek,maar dat je bruin gespoten word,een hele mooi uitvinding,dat ik dat wel zou mogen volgens dat bedrijf waar ze die spuitcabines hebben trekt het niet in je huid,maar zal dat voor mij wel kwaad kunnen, zal iemand daar iets vanaf weten want het zkh mijn intenist zegt hier geen verstand van te hebben.

mvg annaniempje

SLE 08 mei 2006 19:31 #17

• san
hallo, Ik herken want mijn moeder heeft ook SLE
mijn had die vlekken ook, maar bij haar is nooit echt advies gegeven. Omdat er ook niet zo veel bekend is daarover. En iets van zelfbruin creme is dat wat misschien??

consult 18 okt 2006 14:03 #18

• denk na
Ik lees hier n.a.v. door mijn arts geconstateerde huidschimmel op mijn hand. Lieve mensen, praat elkaar geen onzin aan. Als je iets hebt ga dan op consult bij je huisarts. Zelf heb ik een maand met mijn aandoening rondgelopen, die intussen almaar erger werd. Iedereen zei dat het eczeem zou zijn. Ik smeerde er van alles op en heb er een verbandje eromheen gedaan. Nu blijkt het dus een huidschimmel te zijn en die moet je dus NIET insmeren met vaseline en OOK NIET INPAKKEN !! Daar wordt het alleen maar erger van. Intussen kan ik anderen besmet hebben, dat is oo geen leuk gedachte. Maar ook, voor je het weet loop je zelf extra infecties op. Enne, ik las dat iemand hier ringworm een soort bacterie noemde, niets is minder waar, het is een schimmel. GA NAAR DE HUISARTS

18 okt 2006 22:12 #19

• Anoniem
als je ringworm hebt is het belangrijk om ook je dieren in de gaten te houden. het is een zoonose (besmetting van dier op mens) en vooral bij boeren een bekend verschijnsel.

bij ectyma kan je ongeveer hetzelfde krijgen maar dit heeft meerdere beultjes met pus in een rondje wat verdikt aanvoeld. hier is geen medicijn tegen, enkel antibiotica tegen verdere ontstekingen is aanteraden. je zal het altijd blijven zien. ook dit is een zoonose, vooral via geiten.

krap vooral niet, hou het droog en goed de zalfjes gebruiken. hoe sneller je begint met de zalfjes hoe beter. des te kleiner de litteken zal worden. hogelijk is een dokter op het platteland beter, het komt veel voor bij boeren, deze doktoren hebben dus meer ervaring

Re:rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 19 sep 2009 21:35 #20

• mieneke
Heb ik ook, maar dan op mijn hand. Cirkelvormige vlekjes die steeds groter worden en zich zelfs verplaatsen. Ook ik heb er geen last van, maar het is wel een naar gezicht. Volgens mijn huisarts was het ringeczeem. Ik heb er hormoonzalf voor gehad, maar dat helpt maar tijdelijk. Bovendien mag je deze zalf ook maar tijdelijk gebruiken. Ik ben nu 5 jaar verder en het is nog steeds niet weg. In die zin dat sommige ringen weg zijn maar een paar centimeter verder weer terug komen. Toch is het volgens de huisarts niet besmettelijk. Het zijn ook geen open wondjes, maar duidelijk ringentjes die zich aan de kanten iets verharden. Het schijnt op zich niet kwaad te kunnen en het zou vanzelf weer verdwijnen, maar ik heb ze al jaren.

Re:rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 09 okt 2009 15:06 #21

• G
Klinkt als RINGWORM.
Dat is een schimmelinfectie onde de huid.
Dit verdwijnt alleen door een zalfje van de huisarts..het is besmettelijk.

Re:rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 18 nov 2009 14:03 #22

• Paula
Goede middag,

Ik heb namelijk ook van die vlekker in ringvorm en er komen er steeds meer bij, ik weet niet wanneer je het bericht hebt geplaatst, en zou je willen vragen wat je er zoal aan hebt gedaan.

groetjes Paula

Re:rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 18 nov 2009 18:33 #23

• Anoniem

Re:rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 29 jul 2010 15:35 #24

• Anoniem

Re: rode vlekjes in de vorm van een ring op m'n arm. 11 mrt 2012 11:35 #25

• anoniem
ik heb al een jaar lang last van een schimmel infectie toen heb ik door de medichijnen kastje gekeken bij mij thuis en daar zat een potje van de kruitvat(eelt) ik dag ik probeer het maar en naar een week was het zacht en die ik had wel een ring maar me huis is normaal zegmaar alleen een donkre kleur maar ik ben tog effe later naar de dokter geweest die zei dat ik een schimmelinfectie had die gaf me creme van eczeem en schimmelinfectie in een tube en dat hielp niet dus ik ben nog opgeschept met dat plek en een paardagen geleden heb ik een plekje onder me arm gekregen en dat was de zelfde wat ik op me been hebt en ik schaam me echt kapot en die potje van de kruitvat is op jammer ik heb ook niks tegen me moeder gezegt alleen tegen de huisarts
groetjes anoniem
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op