Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies Dokter.nl
Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
 Klik hier voor info en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Wat kan ik doen aan overmatig zweten op mijn hoofd?

Merel #1 16 jul 2003 22:02

Hoi,

Ik heb de ziekte ME, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft, maar sinds een paar jaren heb ik enorme last van overmatig transpireren op mijn hoofd. Mijn hoofdhuid is daardoor zeer vochtig (en wellicht ook vettig?). Ik ondervind hier vooral in de zomer met de huidige warmte enorm veel hinder van (mijn haren worden kleddernat, zelfs als ik dus niet actief bezig ben).

Mijn vraag is: hebben hier meer mensen ervaring mee? Wat kan ik doen tegen het veelvuldige transpireren op mijn hoofd? Zijn hier produkten voor op de markt, of zijn er wellicht pillen/voedselsupplementen die hier iets tegen kunnen doen?

Alvast bedankt,
Merel.

Anoniem #2 22 mrt 2010 03:07

Anoniem1 #3 24 jul 2012 15:38

Lees meer vragen en antwoorden over overmatig transpireren:

www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...kter.nl%2F%2FBlog%2F

Anoniem #4 18 apr 2014 21:55

na of al tijdens het eten van iets scherps of erger het begint al bij bv satésaus en dat hoeft niet eens pittig te zijn laat staan bij gepeperde spijzen van de chinees het begint bij de slapen dan gezicht en dan wordt je hele haar nat zo erg dat het gelijk is aan je hoofd onder de douche houden!

Anoniem #5 06 mei 2015 23:02

Ik heb al jaren last van zweten, alleen op mn hoofd en alleen tijdens het eten. Het begint tegenwoordig al als ik het eten klaar maak.
Ik knoop een handdoek om mijn nek zo erg is het. Heeft niet zoveel met gekruid eten te maken. Ik word er helemaal gek van en weet nog steeds niet of er wat aan te doen is. Ik stop ook met eten door het zweten.
Heeft iemand een idee waar dit door kan komen?

Tandor #6 07 mei 2015 00:31

• Aanwezig
zou het kunnen zijn dat je te warm eet?

Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies Dokter.nl
Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op