Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

soort deuk in schedel

soort deuk in schedel 30 mei 2007 21:06 #1

• jacq
Ik voelde een paar dagen geleden op eens een soort deuk net naast mij voorhoofd. Het loopt ongeveer van mij slaap tot aan het begin van de bovenkant van mij voorhoofd. De breedte is ongveer zo groot als een vingertop. Ik heb dit nooit eerder opgemerkt en ik kan mij ook niet herinneren dat ik me hoofd heb gestoten. Wat kan dit zijn???

soort deuk in schedel 31 mei 2007 00:50 #2

• Anoniem
iedereen heeft een deuk of deuken in schedel, er is geen een schedel mooi rond, het is alleen vreemd dat je het soms pas na jaren ontdekt! Brenda

01 jun 2007 19:27 #3

• jacq
ik denk niet echt dat je het als een deuk moet zien. Het is meer een lijn langs me voorhoofd ter breedte van een vingertop.En dan is ie ook nog een paar millimeter diep

Re: 23 feb 2009 10:20 #4

Ik heb net hetzelfde ontdekt enkele dagen terug. Bij mij is het rechts op men voorhoofd, ook ter breedte van een vingertop en een paar millimeter diep. Weet jij ondertussen al wat het is? En gaat het nog weg?

Re:soort deuk in schedel 23 feb 2009 13:43 #5

• Bram
Als je geboren wordt bestaat de schedel nog uit meerdere losse platen. Tijdens de geboorte en het passeren van het geboortekanaal en de vagina, kan het hoofd van de baby hierdoor enigzins vervormd worden waardoor het gemakkelijker erdoorheen kan.

Deze losse delen, de ossa (botdelen) frontale, parietale, temporale, occipitale, sphenoidale, ethmoidale, zygomaticum, maxilla, nasale, mandibula, palatinum, lacrimale en vomer, groeien na de geboorte aan elkaar vast.

Deze naden, suturae genoemd (enkelvoud sutura), zijn de verbindingen die gevormd worden na het sluiten van de naast elkaar liggende schedelplaten.

Lees op de website van de nederlandse vereniging voor neurologie meer over het sluiten van deze naden en wat er eventueel mis zou kunnen gaan.

www.nvvn.org/voorlichting/CRA_craniosynostose.html

Re:soort deuk in schedel 18 jun 2009 22:44 #6

• lon
ik heb ook al ongeveer 3 jaar geleden een plotse deuk ik mijn voorhoofd eigenlijk 2 en ook vingerbreedte en best diep.ik heb het toen laten controleren door een echo en het was vet was was opgelost op die plaats.raar he.Soms als ik hevige hoofdpijn heb zoals vandaag denk ik soms het zal toch niks ergers zijn ?

Re:soort deuk in schedel 24 jun 2009 21:21 #7

• anna
lees net jouw bericht, heb precies hetzelfde weet jij nu hoe het komt en wat het is?

Re:soort deuk in schedel 25 jun 2009 01:13 #8

• Jasperina
Dat zijn waarschijnlijk de naden van de schedelplaten. Het staat in een vorige reactie beschreven. Even lezen.

deuk in schedel 13 jul 2009 03:20 #9

• arnold
Deuk in mijn schedel 0 minuten geleden
ik heb zeg maar een lijn in mijn hoofd die ong 1 vinger breed is en ik maak mij er best wel zorgen over en als ik er aan denk enz word ik best wel bang want miss krijgt je hersen druk op dat plekje ofz? en ik vraag mij af hoe komt zo iets en dat nog meer mensen dit hebben en of het weg kan met een openratie en als ik er aan denk dan krijg ik hoofdpijn dus dat is ook zo raar maar als je er iets van af weet of je wil met mij praten over dit: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. ik sta open om er over te praten ik vind het zelf ook vijn om met iemand te praten die er iets van af weet of iemand die dit ook heeft

vriendelijke groeten arnold

Re:soort deuk in schedel 13 jul 2009 16:30 #10

• Anoniem

Re:soort deuk in schedel 29 sep 2009 18:34 #11

• jan
dag allemaal
het is om te zeggen dat ik een grote deuk in mijn schedel heb (letterlijk!!!!)
de deuk zit aan de zijkant boven
in de zomer wil ik me wel is kaal scheren maar schaam me met echt een grote deuk in mijn hoofd
grtjs

Re:soort deuk in schedel 08 apr 2010 16:24 #12

• kelly
Hallo, ik ontdekte ook een deukje, en heb de reacties gelezen, maar dit deukje zat er echt nooit, die zit er pas sinds vanmorgen. Ik weet nl dat de schedel vol met scheuren enz zit, dat klopt. Maar zo ineens een deukje erbij, ik vind het maar vreemd!

Re:soort deuk in schedel 23 mei 2012 21:56 #13

• nanc
Heb precies hetzelfde. Bij mij veranderd de deuk ook van diepte en grote. Echt een raadsel en ik kan mij niet voorstellen dat hij er altijd al is geweest. Soms is de plek gevoelig? Heb wel al heel erg lang een neusslijmvliesontsteking, zou het daarmee te maken hebben?

Re:soort deuk in schedel 07 jun 2012 21:30 #14

• tota
ik ontdekte mijn deuk 2 weken geleden, samen met het opnieuw opsteken van ernstige hoofdpijn, help ... ik maak mij echt wel zorgen, de bluts loopt gelijklopend met mijn neus naar het midden van mijn hoofd alsof iemand er 2 vingers in heeft gedrukt. ;{

Re:soort deuk in schedel 17 jul 2013 21:13 #15

• Adil
Toen ik vanochtend wakker werd en in de spiegel keek, zag ik tot mijn grote verbazing een deukje, ter grootte van mijn vingertop, net mijn rechterwenkbrauw en precies ter hoogte van het punt waar mijn wenkbrauw naar beneden krult. Het is exact zoals lon het beschreef, het vet lijkt wel opgelost te zijn. Als ik het topje van mijn wijsvinger erop leg, past hij er precies op. Voor de rest heb ik er geen last van en neem het zoals het is. Blijf het wel behoorlijk eigenaardig vinden. Je gaat slapen, staat op en opeens zie je er binnen 8 uur er ietsjes anders uit.....Tjonge.....

Re:soort deuk in schedel 17 jul 2013 21:15 #16

• Adil
* Correctie...ter grootte van mijn vingertop, net BOVEN mijn rechterwenkbrauw.........

Re:soort deuk in schedel 19 aug 2013 23:04 #17

• tessa
Ik heb al enkele jaren een deuk rechts op mijn voorhoofd op de grens met mijn haar wanneer t koud buiten is doet t erg pijn en ook als ik het aanraak is het erg gevoelig.

Re:soort deuk in schedel 19 aug 2013 23:16 #18

• Tandor
Naar de huisarts dus. Even laten nakijken. Normaal is dat geen probleem maar het wordt toch een ander verhaal als het pijnlijk of erg gevoelig is.

soort deuk in schedel 10 sep 2013 00:27 #19

• Anoniem
Ik heb twee deuken naast elkaar die precies boven mijn neus op de haargrens beginnen en verticaal naast elkaar tot mijn kruin reiken. Ook een vingertop breed met daartussen twee vingertoppen gewoon schedel en dan weer een deuk van een vingertop breed. Deze lijnen zie je zelfs niet bij de geboorte. Dus het zijn volledig nieuwe deuken. Zeer eigenaardig!

soort deuk in schedel 04 okt 2013 15:59 #20

• Anoniem
4/10/13 voorhoofddeukje

Enkele weken geleden ontdekte ik een deukje links in mijn
voorhoofd net onder de haarlijn. Langzamerhand wordt dit
dieper, nu minstens 5 of 6 millimeter. De huisarts vond
er niets ergs aan temeer omdat het niet jeukte of pijn deed. ""Je gaat er zeker niet dood aan"" zei hij met een flauw glimlachje.

Iemand nog verdere medische bijzonderheden??

Harry

soort deuk in schedel 18 dec 2013 21:45 #21

• Anoniem
Ik heb vanaf myn haarlijn tot aan het midden van myn voorhoofd een lange diepe deuk lopen maar by my is hy gegroeid het was eerst een deukje alleen by myn haarlijn ....

soort deuk in schedel 18 dec 2013 22:15 #22

• Tandor1
Ga naar je huisarts en laat ernaar kijken. Het is vreemd da zo n deuk plotseling gaat groeien.
Moderators: Cheers, Tandor
Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)
Klik hier voor informatie en beschikbaarheid

Vind Dokter op